LoginPassword
Forum - Tech Board - Router en wireless ap
Lionh2
Community Moderator
Even een technisch vraagje. Op zich al wel wat op gegoogled en ik denk dat ik het begrijp, maar een paar gP-adviezen maken mij wat zekerder van mijn zaak.

In ons nieuwe huis waar we volgende week in trekken heb ik in diverse ruimtes netwerkaansluitingen laten aanleggen die alle in de meterkast uitkomen.
Mijn voornemen was dan ook het volgende:

Een router in de meterkast waar internet in gaat en alle (ongeveer netwerkaansluitingen door het hele huis uitkomen.
En dan op één netwerkaansluiting op de 1e verdieping een wireless access point, bijvoorbeeld deze http://www.bol.com/nl/p/computer/wireless-g-open-source-access-point-router/1003004006850231/index.html#product_description

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Goed idee of toch anders doen?
posted: 02-04-11 22:29  
GreyFox
System Administrator
klinkt alsof het in orde is.
posted: 03-04-11 01:46  
KNz
Rconner
ik weet niet hoeveel patch points je hebt, maar mischien heb je ook een switch nodig. Daarbij zou ik geen D-link AP kopen.
posted: 03-04-11 14:41edited: 03-04-2011 14:41, by KNz  
Lionh2
Community Moderator
Waarom geen D-link?

En nog specifieke aandachtspunten bij een switch?
posted: 04-04-11 20:35  
KNz
Rconner
quote:
Lionh2 Wrote:
Waarom geen D-link?

En nog specifieke aandachtspunten bij een switch?

Nou ik denk meer dat het persoonlijk is,ik ga persoonlijk meer voor de linksys routers, maar dat is meer omdat ik er ddwrt op wil draaien.
En voor een switch moetje alleen bedenken of je een gigabit switch wil, maar datligt natuurlijk ook aan de clients die je hebt en hoe snel hun netwerkkaarten zijn. Een managed switch heb je iig niet nodig.
posted: 05-04-11 12:00  
Lionh2
Community Moderator
Hmm, "DD-WRT is free Linux-based firmware for several wireless routers".
Dat hoef ik dan weer niet.

Bedankt voor de adviezen, ik weet wat ik moet kopen!
posted: 05-04-11 22:04  
GreyFox
System Administrator
Het voordeel met iets als ddwrt is dat die firmware beter omgaat met connectionspam (die je krijgt van bijv. torrents). Standaard router firmware heeft daar wat problemen mee.

Als je alleen je wireless apparaten over die router gooit, en je wired apparaten gewoon op een zinnige switch inplugt dan is het geen probleem.
posted: 06-04-11 09:29  
Forum - Tech Board - Router en wireless ap
locked