LoginPassword
Forum - Tech Board - Goeie telefoon met internet - <  1  2  3  4  >
Lionh2
Community Moderator
Wat voor soort apps gebruikt iedereen op z'n smartphone eigenlijk?
posted: 14-06-10 20:47  
Real1ty
DevTeam
Uhhm even kijken...
- Video player
- Windows Live Messenger
- Facebook/Hyves app
- Google Maps
- Opera
- SPB Shell & Weather

Verder heb ik niet zoveel apps op m'n WM smartphone, maar het aanbod voor iOS 4 en Android is aanzienlijk groter. KNz kan je vast beter helpen.
posted: 14-06-10 20:53edited: 14-06-2010 20:54, by Real1ty  
Veriteas
Rconner
Gebruik zelf op mijn telefoon voornamelijk de volgende:
Nu.nl
Bright
Twitter
Facebook
ING
Rabobank
Reisplanner
NOS Journaal
Remote
Opera
Google Maps
Quickoffice (gebruik dit meer op mijn iPad in combinatie met schoolwerk etc.)
posted: 17-06-10 21:33  
Lionh2
Community Moderator
Toch nog even een vraagje:

Na goed bekijken van mijn telefoongebruik, kom ik tot de conclusie dat het duurste Iphone abonnement van T-mobile (€ 110 voor 1000 belminuten, 1000 smsjes en onbeperkt internet) iets goedkoper is dan mijn huidige maandelijkse kosten exclusief internetgebruik. Ik heb het afgelopen jaar gemiddeld 900 minuten per maand gebeld, dus dat zou goed moeten komen. En er is zoiets als T-mobile family heb ik begrepen, gaat Ilona ook over op T-mobile en zouden we gratis (?) onderling kunnen bellen en smsen.

Anyway, dit in ogenschouw nemende, kan ik beter een T-mobile Iphone abonnement afsluiten.

Voor € 0 kan ik dan de Apple iPhone 3GS 32GB Zwart krijgen.
Is dit een goed toestel en dus een goed idee?

PS: Ik heb wel de commentaren in dit topic gelezen maar die zijn nogal algemeen en het is mij niet duidelijk of ik daar last van krijg. Mijn gebruik is relatief beperkt, dus ik heb denk ik één of twee apps open staan op hetzelfde moment. Vraag me af of de hardware waar over gesproken wordt echt een probleem is.
posted: 20-06-10 11:31edited: 20-06-2010 11:34, by Lionh2  
Lionh2
Community Moderator
Radiostilte?
posted: 21-06-10 20:37  
KNz
Rconner
Nou zoals eender is gezegt, is het nog 2 (of1,5 ?) maand voordat de nieuwe iphone uitkomt, dus wil je per se een iphone, zou ik even wachtten.
posted: 21-06-10 20:56  
Lionh2
Community Moderator
quote:
KNz Wrote:
Nou zoals eender is gezegt, is het nog 2 (of1,5 ?) maand voordat de nieuwe iphone uitkomt, dus wil je per se een iphone, zou ik even wachtten.

Hmm maar het abonnement dan niet veel duurder zijn c.q. zou je niet moeten bijbetalen?
En zit er erg veel verschillen tussen 3 en 4?
Ach ik zoek zelf ook wel even, iig bedankt!
posted: 21-06-10 21:35  
Lionh2
Community Moderator
Mja het lijkt wel een veel beter toestel.
Enige vraag die bij mij blijft hangen is of het abonnement dan ook veel duurder wordt. Want in dat geval ga ik toch maar voor de 3GS, lijkt me ook een prima toestel. Alleen kan ik deze info natuurlijk nergens vinden!
posted: 21-06-10 21:46  
Lionh2
Community Moderator
http://weblogs.nrc.nl/hebben/2010/06/07/apple-introduceert-iphone-4/

Hier staat in hij in de VS 300 dollar gaat kosten bij een 2 jarig abonnement.
Iemand enig idee of dit 1 op 1 in NL ook het geval zal zijn (zoals iemand eronder als commentaar zet)?

Waarom lees ik trouwens zoveel negatieve berichten over T-mobile? Er staat nooit een reden bij, alleen dat het een slechte provider is.
posted: 21-06-10 22:51  
KNz
Rconner
tsjah ik heb zelf ook t-mobile, het enige waar ik me aan erger is dat het internet niet zo snel is. Wat ik btw ook heb gelezen is dat vodafoon ook met de iphone 4 komt...
posted: 22-06-10 01:27  
Lionh2
Community Moderator
quote:
KNz Wrote:
tsjah ik heb zelf ook t-mobile, het enige waar ik me aan erger is dat het internet niet zo snel is. Wat ik btw ook heb gelezen is dat vodafoon ook met de iphone 4 komt...

Dat las ik ook ja. Ik wacht denk ik nog maar even op Iphone 4.
posted: 22-06-10 23:18  
Supergans
Rconner
Hey allemaal!

Ik zie dat je nog steeds niet voor een telefoon hebt gekozen. Ik zelf heb de HTC HD 2.

• Het is een ontzettend snelle telefoon.
  • Hij heeft een groot (4,3") scherm, waardoor je fijn kan internetten en dat soort dingen.
  • Hij draait op WM 6.5. Ik zie mensen hier allemaal huiverig reageren als het om WM gaat, maar ik heb er geen enkel probleem mee. Het werkt hartstikke goed.
  • De "frontpage" is handig, je ziet meteen het weer (met een geinige animatie erbij ook), je kunt meteen naar je favoriete applicaties en naar je berichten, mail, internet, telefoon, agenda etc (in de volgorde die jij wilt).
  • Mocht je eisen stellen aan de camera, er zit een 5Mpix camera op.
  • Windows is inderdaad wat beperkter in zijn applicaties verder, maar er zit automatisch al googlemaps op en je kunt zo dingen als buienradar of tijden van treinen installeren

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over en misschien is het ook iets voor jou
Succes ermee!
Hansie Hansie!

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
posted: 23-06-10 11:47  
Lionh2
Community Moderator
Dank je Hans! Fijn dat je meedenkt.

Maar zitten op zo'n telefoon bijvoorbeeld ook social network apps (hyves, facebook, etc)?
posted: 23-06-10 15:37  
Real1ty
DevTeam
Hmm, ja het klopt dat Vodafone ook de iPhone 4 gaat aanbieden. De verwachting is echter wel dat dit aanzienlijk later gaat worden dan T-Mobile. Er wordt gesproken over oktober/november. Tja ik had zelf nooit problemen met T-Mobile/Ben toen ik daar nog klant was, maar toen stelde ik ook wel hele andere eisen aan m'n netwerk dan nu.

Verder heb ik ergens gelezen dat de iPhone 4 gaat kosten wat de 3GS nu kost, dus een forse prijsverwachting verwacht ik niet.

Voor ieder platform zijn er wel facebook/twitter apps. Verder weet ik ook dat er hyves apps zijn voor de iPhone en WM.

Tot slot nog even dit. Er zijn net na de launch van de iPhone 4 problemen gemeld met de ontvangst als je de telefoon op een bepaalde manier vast houdt. De zijkant van de iPhone bestaat namelijk uit 3 ontvangers, een bluetooth, een wifi en een gsm/3g ontvanger. Deze worden gescheiden door een stukje rubber tussen de antennes, vandaar de zwarte lijntjes door de zilveren rand. Nu blijkt het zo te zijn dat als je gebeld wordt en je houd de telefoon op een manier vast waarbij je meerdere antennes aanraakt dat je lichaam dan zorgt voor geleiding wat het signaal verslechterd.

Dat laatste is iets waar ik even op zou letten, zeker als je veel op plaatsen zit waar het signaal al slecht is. Apple heeft gemeld dat de witte versie wat langer op zich laat wachten, misschien wordt het daar in meteen gefixed. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat meer wishful thinking is.
posted: 26-06-10 17:02  
Real1ty
DevTeam
Even nog een vraagje voor Hans. Hoe lang heb je je HD2 en hoe is je batterij duur?
posted: 26-06-10 17:06  
Lionh2
Community Moderator
Ik las het ja, dat er problemen zijn met de Iphone 4 v.w.b. signaal.
Maar ja, is dat dan een goede reden om een 3GS te nemen? Of gewoon even wachten? Ik weet niet hoe snel dit wordt opgelost (if at all).
posted: 26-06-10 23:23  
Real1ty
DevTeam
Ik zou nog even wachten tot de iPhone 4 hier daadwerkelijke uit komt en dan kijken wat de stand van zaken is. De 3GS is een goed werkend maar verouderd toestel. Om daar nou nog 2 jaar aan vast te zitten is niet iets wat ik graag zou willen.
posted: 27-06-10 00:52  
Lionh2
Community Moderator
Zo dacht ik ook al.
Dat probleem met die ontvangers op de I4 moet toch op te lossen zijn denk ik dan.
posted: 27-06-10 08:47  
Real1ty
DevTeam
quote:
Lionh2 Wrote:
Zo dacht ik ook al.
Dat probleem met die ontvangers op de I4 moet toch op te lossen zijn denk ik dan.

Volgens de laatste berichten wordt het deels opgelost met de update van het OS naar 4.01. Maarja het ik vind het zo raar dat dit nog niet met het ontwerpen/testen naar boven is gekomen.
posted: 27-06-10 14:53  
Lionh2
Community Moderator
Van een Engelse vriend begrepen dat de Iphone 4 erg vet is. Hij heeft hem overigens net dus dan ben je vaak wat enthousiaster, maar toch, goeie berichten.
posted: 27-06-10 20:41  
Forum - Tech Board - Goeie telefoon met internet - <  1  2  3  4  >
locked