| Forum - Tech Board - Gaming laptop | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Langzamerhand merk ik steeds meer dat een laptop voor mij toch wel erg handig zou zijn privé, o.a. doordat ik in de politiek actief ben.
Maar in plaats van én op middellange termijn een nieuwe gaming pc te kopen (plus beeldscherm, want dat ding van mij is oud) én een goedkopere laptop voor internet en office, dacht ik dat het misschien wel handig zou zijn om een gaming laptop te kopen. Alleen nu heb ik daar nogal weinig verstand van en ook wel eens gehoord dat deze nogal duur zijn. Op zich wil ik er best wat geld tegenaan gooien, maar dat moet 'ie er ook even tegen kunnen. Nu las ik over de Asus G71GX. Dit zou een prima gamerslaptop zijn zegt men. En hij valt me niet tegen, incl BTW zo'n 1800 euro bij verschillende websites. Is dat wat? |
|||
| posted: 09-07-09 14:58 | ||||
|
Op www.xxodd.nl kan je zelf een laptop configureren naar je eigen 'stijl', CPU snelheid, hoeveelheid geheugen, etc.
Heb zelf geen ervaring met xxodd. Maar ik zit ook met een half oog te kijken naar een gaming laptop en kwam laatst op die site terecht.. misschien een aanrader om toch even te kijken
Verder hou ik dit topic ook goed in de gaten. |
|||
| posted: 09-07-09 15:02 | ||||
|
Ik heb zelf een Acer 6920G, die nog redelijk spellen als Assassins Creed aankan, maar die is ondertussen ook al weer een jaartje oud | |||
|
||||
| posted: 09-07-09 17:35 | ||||
|
Een fatsoenlijke laptop met een goede videokaart kost al snel meer dan een goeie game PC plus een cheape laptop. | |||
| posted: 09-07-09 20:41 | ||||
|
Bedankt voor de adviezen. Die website ga ik zeker bezoeken, alhoewel ik bang ben dat mijn kennis tekort schiet.
Iemand een mening over de laptop die ik genoemd heb? quote: Nou ja, die asus kost € 1800 ongeveer inclusief BTW. Cheape laptop kost 400 - 500? Krijg ik voor € 1300 een nieuwe computer inclusief monitor (is nogal oud) en muis en toetsenbord (compleet afgeragd door WoW...)? Edit: ik neem mijn woorden terug, zie reply wat verderop. |
|||
| posted: 10-07-09 00:55edited: 10-07-2009 19:20, by Lionh2 | ||||
|
De nieuwste Best Boy guide op tweakers.net laat een voorbeeld zien voor een game-pc van zo'n 1200 euro dacht ik, met alles erop en eraan | |||
|
||||
| posted: 10-07-09 17:30 | ||||
|
quote: Heb gelijk even gekeken. Dat systeem voor 1200 euro is een mainstream gamesysteem en daar is toch op best veel plekken bezuinigd. Maar ik ga nog eens verder rondkijken op Tweakers of ze ook iets over gaming laptops zeggen. |
|||
| posted: 10-07-09 18:42 | ||||
|
Overigens zie ik het punt van Fox nu wel.
Maar ik wil toch graag één computer en een laptop lijkt Ilona en mij erg handig, o.a. omdat ik dan op Jasper kan letten terwijl ik achter de computer zit (nu zit ik veel te ver van de woonkamer af). Ik ga eens kijken naar xxodd, want ik lees wisselende berichten over die Asus G71GX. |
|||
| posted: 10-07-09 19:21 | ||||
|
Ik heb eens even op xxodd.nl wat samengesteld en kom vrij hoog uit kwa prijs.
Wat vinden jullie hiervan: Prijs: (inclusief BTW) € 2.004,00 XXODD XNi570tu 17” Intel Core 2 Duo P9700 (2,80GHz, 1066Mhz, 6Mb) PO nVidia GeForce GTX260m 4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2G
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache) DVD-CD +/- brander 2GB Intel Turbo Memory module Intel 5300AGN 450Mbps WLAN (3 antennes) Geen TV-tuner geen Flash Drive Windows Vista Home Premium (64 bit) Incl. Windows 7 upgrade Geen Office 2007 applicatiesoftware Geen BullGuard Internet Security 8.5 2 jaar pick up & return garantie Uitgebreide pixelcontrole (8 dagen pixelgarantie) QWERTY (US, internationaal) |
|||
| posted: 11-07-09 13:43 | ||||
|
Ik vind het zelf wat duur voor een laptop, die kan namelijk nooit beter zijn dan een pc voor zo'n bedrag in mijn ogen. Maar als je echt een laptop wil ziet hij er wel goed uit | |||
|
||||
| posted: 12-07-09 13:47 | ||||
|
quote: Mee eens, het is duurder dan een desktop. Maar zoals gezegd: met Jasper erbij loop ik heel veel van m'n computerkamer naar de woonkamer als Ilona niet thuis is. Da's funest als je wilt gamen. Maar okay, laten we eens kijken naar een laptop die iets minder state of the art is maar daardoor ook veel goedkoper. |
|||
| posted: 12-07-09 20:12edited: 12-07-2009 20:26, by Lionh2 | ||||
|
Niet om Mac te pushen maar als je vooral WoW doet en een beetje office doet is het ideaal. Heb voor zulke situaties ook een Macbook pro aangeschaft, kan er WoW mee spelen wat andere spellen en mocht je dan nog windows installeren dan is bootcamp ideaal voor je doeleinden. Voor een Macbook pro ben je nu rond de 1800 euro kwijt. | |||
| posted: 12-07-09 23:32 | ||||
|
quote: Die is het dus geworden. |
|||
| posted: 19-09-09 14:02 | ||||
| Forum - Tech Board - Gaming laptop | ||||
locked