| Forum - Public Board - Jasper is geboren - 1 2 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Gisteren, woensdag 27 mei om 15:58 is Jasper Matthijs Willy Roerdinkholder geboren. Hij is heel gezond ook al is hij 5 weken te vroeg.
De laatste 6 weken van de zwangerschap waren niet leuk. Ilona is 2x een week in het ziekenhuis opgenomen en had heel veel klachten. De afgelopen 2 dagen waren nog veel erger. Heel kort: dinsdagavond 21:45 uur 40 graden koorts, toen ze opstond zat de bank onder het bloed. Toen een nacht en ochtend met veel bezoek van gynacologen, de baby leek te lijden te hebben. 's Middags om 13:45 uur is besloten de bevalling in te leiden. Om 15:15 is besloten tot een spoed keizersnede. 15:58 uur is Jasper geboren. In de uren daarna waren eerst Ilona zelf (toen ik er niet bij was) en daarna ik ervan overtuigd dat ze het niet zou redden. Naar nu blijkt heeft ze ARDS, een levensbedreigende longaandoening. Toen ik op de IC kwam na anderhalf uur wachten, was haar hele gezicht blauw, kreeg ze nauwelijks lucht en hoestte ze bloed. Inmiddels gaat het wat beter met een apparaat wat haar helpt bij het ademen. Maar deze aandoening moet je lichaam zelf overwinnen. Het enige dat het ziekenhuis kan doen is je zo lang en gezond mogelijk in leven te houden, zodat je lichaam voldoende tijd heeft. Ik ken mijn vrouw en ze heeft nu met Jasper nog meer motivatie om te vechten voor haar leven, dus ze gaat het zeker halen. Daar ben ik van overtuigd. Maar na zo'n moeizame zwangerschap, is dit toch wel echt een verschrikkelijk einde. Hieronder wat foto's (3 van gisteren, de laatste 2 van vandaag):
|
|||
| posted: 28-05-09 23:27 | ||||
|
Dude gefeliciteerd!
En je naamkeuze is super! |
|||
| “Nobel invented dynamite. I won't accept his blood money.” - Dr. Gregory House | ||||
| posted: 29-05-09 00:36 | ||||
|
Gefeli! | |||
| posted: 29-05-09 01:48 | ||||
|
Gefeliciteerd en heel veel sterkte nog!
Ze gaan het zeker wel redden samen |
|||
|
||||
| posted: 29-05-09 07:01 | ||||
|
Gefeliciteerd | |||
|
||||
| posted: 29-05-09 08:04 | ||||
|
Dank jullie wel.
Nu hopen dat het met Ilona goedkomt. Dat blijft voorlopig afwachten en hopen. |
|||
| posted: 29-05-09 11:14 | ||||
|
gratz man, wat een mooie baby ! | |||
|
||||
| posted: 29-05-09 11:35 | ||||
|
Ik zal maar even een korte update posten aangezien ik niet weet of Frank daar echt snel aan toekomt, maar onze moeder belde me net om te zeggen dat Ilona vandaag enkele uren zonder zuurstofmasker heeft doorgebracht, en dat ze al een stuk meer praatte. Morgen wordt er een foto van haar longen gemaakt om te kijken wat er precies aan de hand is. Voor zover ik heb kunnen begrijpen is het gevaar nu een stuk minder groot. | |||
| posted: 29-05-09 17:35 | ||||
|
Pfff, da's toch wel even schrikken lijkt me. Nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ik hoop dat Ilona snel weer beter is. | |||
| posted: 29-05-09 17:49 | ||||
|
Gefeliciteerd Frank (en Ilona natuurlijk ook)
In ieder geval mooi om te horen dat Ilona even zonder zuurstof masker kan. Wens jullie veel sterke en geluk toe! |
|||
| posted: 29-05-09 18:31 | ||||
|
Gefeliciteerd, ik hoop dat het al weer beter gaat met Ilona! | |||
| posted: 29-05-09 21:04 | ||||
|
Even een update:
Het gaat veel beter met Ilona. Ze moet nog wel even op de IC blijven, maar mag hopelijk morgen naar de kraamafdeling in het ziekenhuis. Haar longen herstellen zich heel erg goed, boven verwachting, maar er zit nog wel wat ontsteking geloof ik, dus ze blijven voorzichtig. Zuurstof via de neus heeft ze misschien nog wel wat langer nodig, maar ook dat is afwachten. In elk geval weet ik zeker dat haar toestand niet langer levensbedreigend is. Met Jasper is alles prima. Hij heeft wat kwaaltjes omdat hij te vroeg geboren is (maar die te verhelpen zijn) en moet tussen de 1 en 5 weken in het ziekenhuis blijven, omdat hij eerst goed moet kunnen drinken etcetera voordat hij met ons mee naar huis mag. Maar dat gaat helemaal goed verder. |
|||
| posted: 30-05-09 14:37 | ||||
|
Allereerst, van harte gefeliciteerd natuurlijk! De eerste Pandemic baby is een feit
Maar damn.. wat een situatie. |
|||
|
||||
| posted: 01-06-09 06:29 | ||||
|
Gefeliciteerd! Mooi dat alles goed is gegaan.
Hey Romain <3 |
|||
| posted: 02-06-09 09:19 | ||||
|
Feli Frank.
|
|||
| posted: 02-06-09 16:42 | ||||
|
Sinds vanmiddag is Ilona weer thuis. Ze moet natuurlijk nog wel veel uitrusten en aansterken, maar in elk geval is ze eindelijk uit het ziekenhuis en dat ontspant al weer een stukje meer.
Het lijkt nu allemaal goed te zijn, maar ter controle krijgt ze over 3 weken (geloof ik) nog een longfoto. Jasper moet nog wel even blijven. Hij eet nog niet genoeg en veel belangrijker, hij spuugt z'n vader onder! Maar dat gaat allemaal helemaal goedkomen. Ik zal morgen weer wat foto's op internet zetten. Ik heb een website voor Jasper gemaakt: http://members.chello.nl/~f.roerdinkholder1/ Zet vooral wat in z'n gastenboek, zal 'ie later leuk vinden om te lezen |
|||
| posted: 04-06-09 23:15 | ||||
|
Hey man. wat een verhaal zeg.
Zware tijden weer zie ik wel. Gelukkig dat jullie er een weg door heen hebben geslagen. Echt alle respect. en van harte gefeliciteerd natuulijk |
|||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 20-06-09 04:06 | ||||
|
Thanks
Met Jasper gaat het nu goed. Ilona heeft het nog wel heel zwaar. Dat gaat nog een hele tijd duren ben ik bang. |
|||
| posted: 20-06-09 21:14 | ||||
|
Wow vader Frank, kan je dat wel aan
Feli man, ik weet zeker dat je een fantastische vader zal zijn! gr, brizno |
|||
|
disclaimer:
postings between 22.00-7.00 on thursday, friday and the weekends can suffer under the excessive use of alcohol holding products. |
||||
| posted: 21-06-09 13:59 | ||||
|
Ten eerste, gefeliciteerd met je gezonde zoon en de trotse moeder!
Maar damn, ik zat gewoon bijna te janken toen ik de eerste post las. Hoeveel tegenslag kan je hebben :/ Het is potverdomme gewoon niet eerlijk. Maar ik ben heel erg blij dat jullie 3-en nog bij elkaar zijn en hopelijk binnenkort ook allemaal even gezond! Ik wens jullie vanuit de grond van mijn hart het aller-aller beste toe en veel kracht. En bedenk, tegenslag maakt mensen sterker en de onderlinge band inniger! |
|||
Helaas is de Kartrider Beta voorbij :( Maar gelukkig hebben we nu Ikariam.nl! |
||||
| posted: 22-06-09 13:10 | ||||
| Forum - Public Board - Jasper is geboren - 1 2 > | ||||
locked