| Forum - Tech Board - Computer wordt steeds trager - 1 2 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Ik heb het gevoel dat mijn computer steeds trager word.
In WoW is het helemaal dramatisch (gisteren 2 frames per seconde tijdens een bossfight) maar ook bij het opstarten en in windows duren dingen heel lang. Veel langer dan ze voorheen duurden. Ik heb al hitman pro gedraaid en defragmentatie en AVG staat altijd aan, dus ik weet zo even niet meer wat ik nog kan doen. Iemand ideeën? |
|||
| posted: 17-04-09 07:23 | ||||
|
Heb je XP of Vista? | |||
|
||||
| posted: 17-04-09 08:49 | ||||
|
XP
M'n computer is wel oud hoor, maar dat betekent volgens mij niet dat hij steeds trager moet worden. Systeemeigenschappen volgens XP: AMD Athlon 64 3500+ 2.21 Ghz 2.00 GB geheugen Videokaart: Geforce 6800 GT |
|||
| posted: 17-04-09 09:16 | ||||
|
Dan kan ik je zowieso bootvis en ccleaner aanraden, bootvis is voor sneller opstarten (volg de pagina van de link) en ccleaner voor zooi opruimen en register opruimen.
Met alleen die twee kan ik mijn pc nog aardig snel houden, helaas werkt bootvis echter niet meer op Vista |
|||
|
||||
| posted: 17-04-09 12:32 | ||||
|
Fijn man, dankje, ga ik proberen. | |||
| posted: 17-04-09 12:50 | ||||
|
omg, stel je niet aan en formateer + installeer xp |
|||
|
||||
| posted: 17-04-09 13:12 | ||||
|
quote: QFT ) (werkt gewoon het beste en is ook heeeerlijk als je door 1-2 dagen opnieuw installeren/configureren heen bent).
Ik wilde alleen toevoegen dat je wat WoW betreft ook last kan hebben van de patch, dus gewoon even addons updaten, de folders 'cache' 'wdb' en 'wtf' verwijderen, alles opnieuw instellen. Moest ik bij 3.0 doen, en nu bij 3.1 weer. Het is bij mij het verschil tussen 10 fps en talloze bugs of 60 fps en zeer incidenteel een bugje. |
|||
| posted: 17-04-09 13:28 | ||||
|
quote: Robin, jij hebt duidelijk nog nooit WoW geinstalleerd
4 CD's voor WoW 4 CD's voor The Burning Crusade 1 DVD voor Wrath of the Lich King ~ 1.5 GB patchen Addons opnieuw installeren Wat Rapid zegt is echter wel waar, er is niks fijner dan een schone winxp installatie. Maar wat Vermillion aanraad zou al een heel eind je probleem moeten oplossen. |
|||
| posted: 17-04-09 22:55 | ||||
|
Ik heb gedaan wat Vermillion zegt. Nog geen raid gehad dus kan het ingame nog niet testen. Windows start merkbaar sneller en de rest gaat wel wat sneller. Dus effect heeft het gehad.
De computer opnieuw installeren: dat lijkt me het beste maar daar heb ik geen tijd voor. Ik bedoel: ik heb wel tijd als ik niet zou raiden maar da's geen optie. Bedankt voor jullie tips! |
|||
| posted: 18-04-09 09:17 | ||||
|
quote: Raak ik dan niet wat belangrijke zaken kwijt in WoW? |
|||
| posted: 18-04-09 09:18 | ||||
|
Nou ja, je kan altijd die cache en add-on folders backuppen, dan kan je het altijd weer terug zetten (lijkt mij tenminste). Je verliest al je add-on instellingen en ook je game instellingen, dus het is wel k*t om te doen, maar bij 3.0 kreeg ik zelf allerlei problemen, en ik heb het toen zo lang mogelijk uitgesteld maar uiteindelijk moest ik wel m'n cache legen en add-ons updaten. Het was redelijk veel werk om alles weer perfect ingesteld te krijgen maar het loste wel talloze bugs op en verviervoudigde mijn framerate.
Nu bij 3.1 heb ik overigens weer problemen, dus maar weer ff cache legen zo gauw alle addons een goede update voor 3.1 hebben. Ik heb het inmiddels zo vaak gedaan, kan in 10 minuutjes m'n interface helemaal configureren |
|||
| posted: 18-04-09 14:28 | ||||
|
quote: En ik ben er trots op
maargoed al de "tweaks" is toch gewoon een uitstel van executie, windows word gewoon trager, daar doe je niks aan. Maar als het voldoende is voor jou maakt het niet uit natuurlijk. |
|||
|
||||
| posted: 18-04-09 16:12 | ||||
|
Mja ik denk erover om wat nieuws te kopen, dus 'oplappen' is voorlopig genoeg. | |||
| posted: 18-04-09 18:03 | ||||
|
quote: Lijkt me niet echt nodig als je het alleen voor WoW doet Frank. De laptop waar ik op speel is ook al goed 3 jaar oud en alles draait nog prima. Intel Core 2 Duo T2500 2.0Ghz 2GB DDR2 667 Mhz GeforceGo 7900GS 256MB GDDR3 Dat zit ongeveer op de zelfde hoogte als jou bak schat ik. Ik zou gewoon formatteren als je er echt last van hebt, dan even de nieuwste drivers installeren en goed tweaken. Ik draai. Het kan overigens wel zijn dat je WoW op een hogere res. draait dan ik, waardoor je preformance wat minder is. |
|||
| posted: 19-04-09 01:13 | ||||
|
Ik zit op 1024 x 768.
Maar ik ga denk ik toch maar wat nieuws kopen. Dit is drama en behelpen. Mijn videokaart is nog wel wat ouder dan die van jou. |
|||
| posted: 19-04-09 20:48 | ||||
|
Bij mij ingame is het ook drama op het moment... ik zou het dus echt nog even aankijken want bij mij kan het niet aan de pc liggen. | |||
| posted: 20-04-09 14:23 | ||||
|
quote: Euhm, je vergelijkt een dual core Intel met een single core Athlon X64? Frank, welk mobo heb je, ik heb hier nog een 5000+ dual core die stof loopt te vangen anders. |
|||
| posted: 21-04-09 18:52 | ||||
|
quote: Ow ging er eigenlijk vanuit dat dat ook al een X2 was. Daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. My bad. Bij nader inzien zou ik dan wel een upgrade aanraden als het budget dat toelaat. |
|||
| posted: 22-04-09 00:17 | ||||
|
quote: Mobo = ASUS A8N SLI Iemand anders zei ook al dat ik een dual core moest kopen. En hij bood me goedkoop zijn Asus 8800GT 512MB videokaart aan. Als ik die dingen vervang, zit ik dan weer ff goed? Wat wil je ervoor hebben? PS: Met het updaten van drivers zit ik nu weer op 13 fps als laagste, maar da's nog waardeloos met alles op laag. |
|||
| posted: 22-04-09 07:24edited: 22-04-2009 07:25, by Lionh2 | ||||
|
Euhm, 2 tientjes plus verzendkosten of iets in die richting? Ik ben met TBC van mn 3500+ naar de 5000+ X2 gegaan, en nu met WotLK van die 5000+ naar mijn 6400+. (Moeilijk aan te komen, maar heb hem ergens online weten te krijgen voor pak em beet 100 euro.)
Die proc die ik nu heb is de beste die te krijgen is voor dat socket. Zelf draai ik ook niet bijster hoge framerates in raids, maar goed, ik draai hier 2x 1650*1080, dat is behoorlijk hard op je videokaart. |
|||
| posted: 25-04-09 00:39 | ||||
| Forum - Tech Board - Computer wordt steeds trager - 1 2 > | ||||
locked

) (werkt gewoon het beste en is ook heeeerlijk als je door 1-2 dagen opnieuw installeren/configureren heen bent).