LoginPassword
Forum - Tech Board - Gaming pc
Lionh2
Community Moderator
Mijn pc begint zo langzamerhand oud te worden en WoW loopt eigenlijk nauwelijks meer. Ook in windows is de boel erg traag. En ja, ik heb uiteraard allerlei shit op m'n computer gedraaid om het wat sneller te maken.
Mijn conclusie is, ook gezien de ouderdom van de computer, dat ik maar eens naar wat nieuws moet uitzien. Niet a-la-minute maar wel in de nabije toekomst.
Hoeveel geld ben ik ongeveer kwijt als ik een gaming pc wil waar ik toch zeker 2 jaar alles op kan draaien met een acceptabel graphics niveau?

PS: Ik wil alles erop en eraan. Mijn 17" giga monitor is na 8 jaar ook wel aan vervanging toe.
posted: 22-02-09 10:29  
Adec
Member
Nou ik heb 1- of ½ jaar terug voor 330,- een nieuwe inhoud aangeschaft en mijn oude kast gehouden. Ik draai alles op een redelijke kwaliteit en heb niets te klagen. WoW loopt perfect, ook als ik het 2x tegelijk draai. Ik heb de onderdelen los gekocht bij gistron. Dat is een zaak net over de grens van Duitsland vlak bij de achterhoek. Ik wil alleen maar even aangeven dat je niet meteen voor een dure pc moet kijken. Je kan ook zoals ik goekoop uit zijn.

Klik hier voor de website van Gistron
posted: 22-02-09 11:42edited: 22-02-2009 17:39, by Adec  
Lionh2
Community Moderator
Thanks, goeie tip!
posted: 22-02-09 14:56  
RapidFire
Member
Ik heb eigenlijk hetzelfde gedaan een tijdje geleden, oude kast, muis/toetsenbord/speakers gehouden, dat kan jij denk ik ook wel doen. Ik heb toen het moederbord, processor, geheugen en videokaart vervangen. In totaal 600 euri, kan makkelijk 2 jaar mee (hoewel ik binnenkort wel 1 gieg geheugen erbij koop maar dat stelt weinig voor).

Even later heb ik mijn monitor vervangen (dat kan natuurlijk ook op een ander tijdstip), 380 euro voor een 24" wide tft, en het was elke euro waard, vooral in WoW en als je in windows aan het werk bent. Ook films kijken e.d. is een genot.

Op zich kan je wat mij betreft voor ong. 700 euro klaar zijn, en als je echt het heel goed wilt aanpakken zit je nog steeds binnen de 1000 euro als je onderdelen koopt. Wat mij betreft is het vooral erg belangrijk veel tests m.b.t. videokaarten te bekijken, daar kan je het snelst een miskoop op doen wat mij betreft.
posted: 22-02-09 21:01  
Lionh2
Community Moderator
Ga ik eens kijken naar goeie videokaarten. Merci.
posted: 23-02-09 19:37  
Killerbean
Rconner
Ik heb voor 578 pleurie een nieuwe PC samengesteld, oude PC liep nog op een A7N8X2.0 mobo. Begon na 7 jaar toch wel zware driver conflicten te krijgen, hehe.

Intel Core Duo E8400
Kingston Valueram 2x2GB DDR2 @ 800 MHz.
Samsung F1 1TB HDD
SONY LightScribe 16x Dual Layer, vervangt de oude Pioneer 107D
Club3D HD 4850 kaartje
Gigabyte GA-EP45-DS3R mobo
Arctic Freezer Pro 7 cooler erbij.
Dit alles hangt dan in een Cooler Master Elite 334 kast.

Me dunkt, kan ik weer een beetje gamen.
Helaas is de Kartrider Beta voorbij :( Maar gelukkig hebben we nu Ikariam.nl!
posted: 26-02-09 13:20  
Forum - Tech Board - Gaming pc
locked