LoginPassword
Forum - Games - X-Box 360 - 1  2  >
RapidFire
Member
He mannen (en hier en daar een verdwaalde vrouw),

ik zou graag jullie advies willen. Ik kwam er onlangs achter dat een X-Box 360 op het moment eigenlijk best goedkoop is (relatief dan), en zit er over te denken er eentje te kopen.

Een wii vind ik niks (speel ook voornamelijk alleen/met zn tweeen), de games daarop zijn niet echt van mijn kaliber, beetje te arcade ook als je t mij vraagt. Een playstation vind ik te duur, en al die extra snufjes heb ik ook absoluut niet nodig, ik wil enkel gamen.

Ik heb geen HD tv, gewoon een normale oude bak. Betekent dit dat ik erg slechte graphics krijg met de huidige consoles?

Waar ik me een beetje druk over maak is het aanbod van games. Ik ben in een paar zaken wezen kijken en zag weinig titels liggen die ik kende. Nou heb ik ook niet gevolgd wat er op de markt is, maar bijna alle goede games lijken van het FPS genre. Nou lijkt een FPS spelen op een console me niet echt ideaal en is het sowieso niet mn favoriete genre.

Wat ik op een console wel leuk vind is racen, RPG, 3rd person actie (assassin's creed bijv. is wel cool), beat em ups, tsja best veel eigenlijk. Het gamen op een console moet natuurlijk een beetje 'relaxed' zijn maar mag toch ook wel behoorlijk serieus (games als The Elder Scrolls - Oblivion spreken me ook zeker aan, maar die heb ik al voor de pc).

Ik vroeg me af of jullie misschien een paar van je favoriete X-Box games kan noemen, of games die mij eventueel zouden kunnen interesseren. Tis ook zo zonde om zo'n box te kopen en er dan achter te komen dat de spellen me totaal niet aanspreken. Hoe verhoudt het spelaanbod zich t.o.v. andere consoles?

Bij voorbaat dank.
posted: 19-10-08 21:32edited: 19-10-2008 21:33, by RapidFire  
hYmIr^
Member
Zo ver ik weet komen de graphics van de xbox zelf dus je tv is volgens mij niet echt een heel groot probleem (correct me if wrong)

FPS games zijn echt geen probleem op consoles het is iets anders maar zeker nog steeds vermakelijk

qua andere games heb ik een beetje zitten surfen op internet
ik zie dingen als assisins creed, hier en daar wat racespellen (burnout, project gotham), maar het zijn idd vooral shooters.

Ik zou op dit moment gaan voor een PS3 maar vind hem idd ook te duur
Iemand priest kopen?
posted: 19-10-08 21:53  
Adec
Member
Ik heb een xbox360 en ben er zeker over te spreken.
Eregisteren helaas RROD (Red Ring Of Death) gehad, heb hem verkocht en ga een nieuwe kopen wat uiteindelijk goedkoper is als een reparatie. Dus vandaag mijn nieuwe arcade ophalen, heb de HDD nog etc dus daar hoef ik em geen zorgen over te maken. Ik zal je een lijst geven met mijn fave games of upcoming games die mij aanspreken:

- Call of Duty 4: Modern Warfare
- Gears of War (2 komt binnenkort uit en gaat zeker toegevoegd worden aan mijn collectie.)
- Fable 2
- Saintsrow 2
- Assassin's Creed
- GTA IV (Die was niet wat men ervan verwachtte, leuke game maar zeer 1-tonig naar 20missies.)

Hoop dat je er iets aan hebt, ik ben er zeer over te spreken. Playstation is duur en zal dat blijven voorlopig. En bij de Xbox komen er veel nieuwe dingen aan. Een nieuw dashboard om op live te kunnen bijvoorbeeld. Er is tevens een actie momenteel als je een arcade koopt dat ej via je serienummer een nieuwe HDD kan kopen voor $20,- (Euro prijs nog niet bekend) of een gratis 512 geheugenkaartje. Je heb momenteel de ''Cashback'' actie van Microsoft. Je krijgt dus geld terug van Microsoft bij aankoop van een xbox, hier een lijstje met teruggaves:

- Arcade = €30,-
- Premium = €40,-
- Elite = €50,-

Al met al, het is momenteel goedkoop en met een Arcade kan je goedkoop een HDD erbij krijgen. Ik heb deze info van Tweakers gehaald nadat mijn broer mij erop wees. Hier de link: Clickie

Hoop dat ej er iets aan hebt! Succes!
posted: 20-10-08 10:49edited: 20-10-2008 10:50, by Adec  
Veriteas
Rconner
Sorry maar ben het niet met je eens dat er voornamelijk alleen shooters zijn voor de 360. Vergelijk het aanbod 360 games maar eens met de ps3, je zult al snel zien dat de top games van de ps3 voornamelijk shooters zijn en van de 360 veel gevarieerder (kom hier zo op terug)

1 ding waar je rekening mee moet houden is of je tv 60 hertz aankan als resolutie. Dit omdat de 360 een aparte instelling heeft voor 50 of 60 hertz. Nou is het zo dat sommige games 60 hertz nodig hebben.

Daarnaast denk ik dat de 360 erg geschikt voor je is, ik was een fanatiek gamer maar door tijdgebrek kom ik nauwelijks aan gamen toe, ik vermaak me nu ook meer met af en toe een uurtje gamen zonder al te moeilijk te doen. Ook is de 360 ideaal om even online te spelen, de servers werken erg goed maar hiervoor moet wel 5 euro per maand worden betaald.

Ook is de xbox voor 150 euro erg goedkoop, maar je zult waarschijnlijk ook een hd willen, deze is dacht ik 80 euro. Het is ook mogelijk om een memory card te kopen, kies je hiervoor zul je echter geen demo's kunnen downloaden.

En de garantie is natuurlijk 3 jaar

Spellen waar ik nu erg veel plezier aan beleef zijn oa:

Rock band
Guitar hero
Saints row 2 (3rd sandbox person shooter)
Rainbow six vegas 2 (3rd person shooter)
Baja (racer)
Pure (racer)
soul calibur 3 (fighter)
Madden 09

Spellen waar ik veel plezier aan heb beleefd:

Skate
Project gotham racing 3+4 (racer)
The orange box (fps)
Assasins creed (3rd person action adventure)
Burnout paradise (racer)
Halo 3 (fps)
Mass effect (rpg)
Ace combat (flight/shooter)
Virtua fighter (fighter)
gears of war (3rd person shooter)
Forza 2 (racer)

En de spellen waar ik naar uit kijk:

Fabel II
Fallout 3
Rock band 2
Guitar hero on tour
spiderman web of shadows
gears of war 2
mirrors edge
Shaun white snowboarding
Banjo kazooie
posted: 20-10-08 11:28edited: 20-10-2008 11:32, by Veriteas  
RapidFire
Member
bedankt voor de uitgebreide reacties, precies de info die ik nodig had

wordt vervolgd.
posted: 20-10-08 17:29  
RapidFire
Member
Nog een vraagje: is het ook mogelijk de xbox op m'n monitor aan te sluiten? 24" widescreen lijkt me geschikter dan die tv van me...
posted: 21-10-08 12:07  
Adec
Member
Ja dat is zeker mogelijk met een VGA-kabel. Kost echter wel €50,- €30,-
Maar mocht je ooit een HD TV aanschaffen kan je de VGA kabel daar ook meteen voor gebruiken voor super scherpe beeldkwaliteit.

EDIT:
Gebruik hem zelf ook!
posted: 21-10-08 15:30edited: 21-10-2008 21:34, by Adec  
RapidFire
Member
Deze kabel?
posted: 21-10-08 21:09  
Adec
Member
Die ja, dacht het te hebben gezien voor €50,-
Anyway! Dat is em ja, super beeld bij mij.
posted: 21-10-08 21:35  
RapidFire
Member
tnx, ik heb de x-box inmiddels, heb GTA4 en Halo3 erbij gekocht maar Halo3 kan ik nog niet spelen omdat mn TV maar 50 hertz aan kan. Morgen ff kabeltje kopen

Tot nu toe bevalt het apparaat me prima
posted: 21-10-08 22:26  
Veriteas
Rconner
speel je btw ook online?
posted: 01-11-08 12:49  
RapidFire
Member
Nog niet. Ik heb inmiddels een HDMI kabel, werkte gelijk, ideaal. Als het goed is zit er ene maand Live bij het apparaat en ook een maand bij GTA IV, maar ik heb nog niet geprobeerd dat ding aan te sluiten op internet. Moet ook nog ff kijken of/hoe dat gaat lukken zonder een router/hub in mijn huidige opstelling.

Zo gauw ik Live heb ben ik van plan te gaan coden voor de xbox
posted: 01-11-08 14:39  
Vermilion
Member
Ik denk er ook al een tijdje aan om nu een xbox te halen, maar mijn blokkade is nog mijn studie, waar ik aardig wat tijd aan kwijt ben. Is het het dan wel waard om er een te halen als ik er bijna geen tijd voor heb enzo, of valt dat nog wel mee?

En waarschijnlijk moet ik dan ook een nieuwe tv, ik heb nu een crt breedbeeld Philips aristona, die de vorige bewoners hier hadden laten staan omdat er een rode gloed over het scherm hing. Ik heb ff schermvoltage omlaag gedraaid en hij deed het weer, als komt het af en toe wel terug als mn gamecube op 60 hertz staat :s
posted: 13-11-08 19:29  
Adec
Member
Nou ja, ik weet niet hoeveel tijd je te spenderen hebt maar ik heb ook echt weinig(!) tijd. Maar je kan zelf indelen hoe lang je wilt spelen. Dus je kan het zo bond maken als je zelf wilt. Ik kan het in ieder geval prima combineren. En tv is geen grote must, het is wel leuk natuurlijk maar een game is een game toch?
posted: 13-11-08 19:41  
Vermilion
Member
Ik ben nu wel overtuigd om een xbox360 aan te schaffen. Maar waar kan ik dit het beste doen, ik weet dat er meerdere versies van hetzelfde systeem zijn (andere chips enzo, geen ring-of-death, dat soort dingen) Oftewel: waar kan ik de meest recente versie krijgen?
posted: 23-11-08 17:50  
Veriteas
Rconner
Heb mijn xbox van de media markt, maakt opzich niet uit waar je je xbox koopt. Ligt eraan welke versie je wil. En natuurlijk hoeveel je wil spenderen aan je xbox en wat je ermee wil. Zag dat je tegenwoordig al een arcade hebt voor €150,- En met drie jaar garantie zit dat wel goed
posted: 23-11-08 17:58  
Adec
Member
Alhoewel ik je wel aanraad er 1 te halen met een HDD erin. Scheelt een hoop!
posted: 23-11-08 21:56  
Tjappie
Rconner
quote:
Vermilion Wrote:
geen ring-of-death, dat soort dingen

lol, die had ik dus vandaag....
bleek de kabel er niet goed in te zitten .
Schrok me de pleuris bij die rooie lichtjes
“Nobel invented dynamite. I won't accept his blood money.” - Dr. Gregory House
posted: 23-11-08 22:22  
Vermilion
Member
quote:
Adec Wrote:
Alhoewel ik je wel aanraad er 1 te halen met een HDD erin. Scheelt een hoop!

Ik ga wel voor de Elite ofzo, iig die van 300 euro, maar daar krijg je tot eind van het jaar nog 50 van terug, dus 250 euro voor de elite. Maar dan zal ik wel eens een beetje gaan rondkijken
posted: 23-11-08 22:35edited: 24-11-2008 16:25, by Vermilion  
Veriteas
Rconner
Je kan nu een gerepareerde hdd kopen via microsoft voor 15 euro, 512 mb card is gratis (ook repaired) en de 60 gb wordt straks ook nog maar 80 euro
posted: 23-11-08 23:51  
Forum - Games - X-Box 360 - 1  2  >
locked