LoginPassword
Forum - Tech Board - WoW crash -> PC gfx kapot
Skwerl
Rconner
Hey lui, ik zit met een groot probleem, misschien dat hier iemand me kan helpen. Heb 't ook al op 't tech-support forum van WoW-geplaatst, dus ik kopieer het daar even van.

quote:
Hello,

Yesterday, I was just standing in Orgrimmar on my mage when all of a sudden the game graphics bugged. This happened to me once more when I was walking in Thousand Needles, but it seemed to fix itself back then. Yesterday, it didn't.

Here's a screenshot of the graphic-bugs:
http://dump.skwerl.nl/stuff/WoWScrnShot_061908_221211.jpg

Ok, I thought, I'll just reboot my PC. I'd just quit WoW when I found out my whole desktop was bugged! It looked a bit like a stretched chessboard, with distorted and normal areas. I switch off my PC and give it about an hour to "cool down", hoping it was just a temporary problem.

Here's a small video of how it looked like (taking from my cellphone, requires Quicktime to see it):
http://dump.skwerl.nl/stuff/DSC00006.3GP

When I switched my PC on again, the problem was still there. I did a couple of things to fix the problem:
- Update my ATI-drivers.
- Update my chipset.
- Update to the latest DirectX 9.0c version.
- Downgrade my ATI-drivers. (Older versions gave the same results)

When I ran DxDiag, it said my Direct3D was disabled. I couldn't enable it however. I've read somewhere that this can be fixed by updating your motherboard-chipset, which I already had done!

I backed-up all the important files and returned my PC to factory settings. This should reset all drivers to the state in which I bought my PC, but it didn't have any effect (except for C: now being formatted). What kinda caught my attention, was the fact that the graphics WEREN'T broken when I booted my PC from a CD-ROM. Could it be the harddisk?

I ran another DxDiag after the reset. Direct3D WAS enabled this time, the tests even turned out well. However, my graphics were still broke!

Here's the DxDiag report, from the diagnose AFTER the reset (also containing my PC's specs):
http://dump.skwerl.nl/stuff/DxDiag.txt

I'm pretty desperate atm. I've tried all possible updates and my graphics are still broken.
I think it's either the motherboard, the harddisk or the videocard. I'll try to verify at least the harddisk and videocard tonight (by using another harddisk/videocard).

Meanwhile, can someone please help me with this?
posted: 20-06-08 17:07  
Adec
Member
Mja, heb ook een error gehad die over memory ging. WoW Repair verhelpt het vaak, laat het tot 5% lopen en het is gedaan. Althans bij mij was dat wel het geval. Poging waard toch? Alleen je bent je UI kwijt.
posted: 20-06-08 17:15  
Lionh2
Community Moderator
Als het ook in windows zit, dan ligt het dus niet (meer) aan WoW.
Lijkt me meer een graphics card probleem.
Al getracht een andere videokaart in je computer te stoppen?
posted: 20-06-08 17:36  
Vermilion
Member
Volgens mij kun je nu ook het beste testen wat nog goed werkt door verschillende onderdelen erin te zetten ja. Heb je andrers misschien je videokaart overclocked?
posted: 20-06-08 23:19  
Skwerl
Rconner
Ik vermoed dat het geheugen van m'n videokaart kapot is. Soms is 'ie gebugged. Zet ik vervolgens m'n pc uit, en hem 2 minuten later weer aan, doet hij 't gewoon.
Ik kan de videokaart van onze andere PC niet gebruiken om te verifiëren, omdat mijn pc 'n ouder videokaart-slot heeft. Moet dus ergens een oude videokaart vandaan zien te toveren om te testen.

Ik doe waarschijnlijk geen moeite meer om een nieuw videokaart te kopen. Ik koop, voor het nieuwe schooljaar (informatica aan de Radboud Universiteit) waarschijnlijk een goede laptop die (op het gebied van gaming) een paar jaar mee kan, ter vervanging van mijn pc. M'n zusje krijgt mijn pc dan.
posted: 20-06-08 23:44  
RapidFire
Member
Lijkt me inderdaad een videokaart probleem, kijk ook even naar de temperatuur van het dingetje. Bij hoge temperaturen krijg je ook dit soort artifacts. Maar het kan inderdaad ook zeer goed te maken hebben met GPU memory.
posted: 21-06-08 10:47  
Skwerl
Rconner
Lol, had straks een heel verhaal getypt maar was vergeten te posten -_-

In ieder geval:
Op Tweakers stond dat m'n grafische kaart (ATI Radeon 9800XL... XL houdt in dat hij ge-underclocked is door Aldi lols) van nature een (te) slechte fan heeft. Hij is dus overhit geraakt en is er nu doorheen, niks aan te doen.

Heb een nieuwe videokaart besteld (http://azerty.nl/8-162-14198/radeon-x1650-pro.html) en ook maar twee 1gb geheugensticks (had atm 1gb). Volgens 't boekje zou m'n mobo 't allemaal aan moeten kunnen, maar we zullen zien.
posted: 23-06-08 01:29  
Forum - Tech Board - WoW crash -> PC gfx kapot
locked