LoginPassword
Forum - Tech Board - BIOS resetten/instellen
Eunz0r
Member
Hallo,

Het volgende probleem met mijn pc,
er zat dacht ik 512mb ram geheugen in, vond ik nogal weinig dus ik heb 2x 512DDR400 staafjes erin gezet. Allemaal leuk dus. Totdat ik de pc weer aanzet en het volgende probleem zich voort doet. Zodra die bij het Windows XP scherm aankomt krijg ik in een flits een bluescreen en daarna komt er te staan: "CHASSIS INTRUDED, FATAL ERROR... SYSTEM HALTED". Ik dus kijken, op wat forums rond gekeken. Uiteindelijk heb ik de BIOS gereset door middel van de Jumper te resetten en de RTC RAM te verwijderen. Ik zet mijn pc dus weer aan en nu kan ik niet naar mijn BIOS menu om hem weer in te stellen. Dus hetzelfde probleem als eerst. Weer mijn Chassis Intruded...

Iemand ervaring hier mee gehad en weet hoe hij/zij die moet oplossen.

Bij voorbaat dank

Groeten Rick.
Strangers are just people you haven't killed yet!
posted: 09-05-08 17:15  
KNz
Rconner
nou die chassis intrusion, is gewoon een knopje in je kast, die nu niet ingedrukt is (of zoiets, je snapt het wel). Dus als je daar naar op zoek gaat kan je het verhelpen. Ook is dit (meestal) in je bios uit te zetten.

Het lijkt er op dat je dus een oude bedrijfspc hebt, als je het serienummer weet kun je mischien op google zoeken voor het knopje.
posted: 09-05-08 19:16  
Eunz0r
Member
PC is zelf samengesteld. Dus geen oude bedrijfscomputer. Ik heb verder gelezen dat als je hij deze foutmelding aangeeft. Dat er iets niet is aangesloten, dat dit probleem zich alleen al voordoet als bijvoorbeeld de CD-Rom drive niet is aangesloten. Ik heb gekeken maar de Chassis intrusion kan ik niet vinden op de mobo/in de handleiding van de mobo. Ik heb de jumper alwel gereset maar ik kan nu niet in de BIOS komen. Hoe kan ik dit oplossen dat ik wel de BIOS kan gaan instellen.

EDIT: Het gaat btw om het mobo van ASUS, type K8V SE
Strangers are just people you haven't killed yet!
posted: 09-05-08 19:30edited: 09-05-2008 19:30, by Eunz0r  
Forum - Tech Board - BIOS resetten/instellen
locked