LoginPassword
Forum - Tech Board - Nog extra koeler & voeding?
-Kingbuff-
Member
Beste mannen,
Vorige keer heel erg lopen tobben om nieuwe PC te halen, toen uiteindelijk alleen maar nieuw HD'tje erin gedaan. Het wordt nu echter echt wel tijd om de pc ff up te graden. Beide HD's zijn nog goed, brander werkt nog en de kast is ook nog prima.
Nu wat lopen zoeken, en op Komplett.nl iets samengesteld waarbij ik weer aan jullie vraag of jullie ergens iets aan op te merken hebben.
Zit nog wel te kijken of ik misschien wat meer koeling erin moet gooien, of een nieuwe voeding. Heb daar eigenlijk geen benul van. Kan hem wel zelf in elkaar zetten, maar dat is het dan ook Het huidige setje kost me 375e, excl 10e verzend.
Mn huidige voeding is een Qtech 400w, is dat genoeg?

Asus P5K SE, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16
75.01

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler
149.00

Thermaltake Golden Orb II CPU Cooler, Blauw Licht,17dBA Socket 775/754/939/940
22.00

Club3D GeForce 8600GT 512MB GDDR2, PCI-Express, DVI-I/VGA, HDCP, HEATPIPE
72.00

A-DATA DDR2 PC6400 4096MB CL5 Kit w/two matched DDR2 800 2048MB CL5
55.00
Marsellus: I'm prepared to scout the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
posted: 21-04-08 18:49  
bobsqaud
Rconner
Koeling voor CPU is wel goed. Hoe ziet je kast eruit in verband met airflow ofzo heel veel mensen schaffen wel vaak een goede CPU koeler aan maar hebben geen goede airflow in de kast waardoor bijna het hele effect van de CPU koeler ten opzichte van de standaard koeling bij een boxed version verdwijnt.

400W is wel genoeg voor deze samenstelling vanuit gaande dat je er ook 2 HDD en een dvd brander instopt, maar als je dan toch van plan bent om een beetje geld uit te geven aan je nieuwe computer dan zou ik mischien kijken naar deze voeding KLIK
om dan toch voor zekerheid te gaan en dit is een zeer stabiele voeding.
posted: 21-04-08 19:27  
-Kingbuff-
Member
Ivm met airflow denk ik dat ik niet zo'n beste pc heb, is een gewoon standaard toren, met de normale gleuven aan de achterkant
Aan de zijkant zich nog wel een kapotte Fan, dus daarlangs wordt ook wel wat lucht ingelaten.
Marsellus: I'm prepared to scout the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
posted: 22-04-08 09:22  
bobsqaud
Rconner
Je zou bijvoorbeeld altijd nog een extra koeler erbij kunnen plaatsen want hij wordt niet zo spannend warm als je hem standaard laat lopen. Je kunt die kapotte fan nog vervangen voor de zekerheid. Een fan kost toch bijna niks dus neem aan dat het geen probleem is. Mocht geluid een probleem zijn dan zou ik voor noctua fans gaan. Ze zien er mischien afschuwelijk uit maar zijn wel heel stil.
posted: 22-04-08 09:53  
-Kingbuff-
Member
Heh, dit lijkt misschien een beetje rare vraag, maar maakt de grootte van de koeler/fan nog uit?

Voor de processor koeler moet hij gewoon op de socket passen toch? (Hier een 775)

Voor de kast, moet ik dan kijken naar de maat die er nu in zit en daar dan een vervanging/aanpassing op halen? Ik kan, als ik een 80 heb niet naar een 120?

Was al aan het kijken naar mooie kleurtjes etc, maar moet natuurlijk wel passen. >.<

Edit:
Haha, keek net ff naar mn oude mobo, en da's een microATX, 244mm x 224mm, en de p5K SE is een gewone ATX. Maar als ik kijk naar mn kast, dan heb ik nog een heleboel ruimte onderaan vrij (Voor bijv. extra kaarten) in de kast, dus dat zou betekenen dat hij oorspronkelijk bedoelt is voor een ATX mobo, toch? Dan zal dat toch geen problemen opleveren?
posted: 22-04-08 12:51edited: 22-04-2008 13:30, by -Kingbuff-  
bobsqaud
Rconner
Ja voor de processorkoeling kun je gewoon kijken naar het de socket die staat ook altijd in de omschrijving van het product op welke socket die past dus dat zou geen probleem moeten zijn. Mocht je bijvoorbeeld voor een grootte CPU koeler kiezen zoals een Gemini II dan moet je wel op de grootte van de kast passen.

Over de grootte over de normale fans is het heel makkelijk daar kun je gewoon kijken naar de gaatje die in de kast zitten. meestal is het aan de zijkant van de kast 80 mm je kunt geen 120 mm fan op een 80 mm gat zetten omdat je hem dan niet kunt vast zetten.

Hoe meer ruimte je in de kast hebt hoe beter je kabels en dergelijke kunt wegwerken wat weer gunstig is voor de airflow in de kast. Je moet ook zorgen voor bijvoorbeeld meer outtake dan intake fans.

Ik weet niet precies of je kast voor ATX of miniATX geschikt is dus als je iets meer info of een link hebt over je kast dan zou het wel handig zijn.

posted: 22-04-08 15:05  
-Kingbuff-
Member
Geen idee wat voor kast het is, dat is het nare. Nergens staat een sticker of een naam of zelfs maar een serienummer. Er staat een grote E op van het internet explorer logo, maar meer ook niet.

De P5K SE is trouwens maar 194mm breed, da's ongeveer 5cm korter. Ben benieuwd of die dan wel past...

Waag het er maar op, gok wel dat het past. En anders merk ik het wel, moet ik een nieuwe kast kopen. Is ook niet zo erg, deze had ik toch gekregen van een vriend.

Heb inmiddels de samenstelling iets aangepast, mede door een vriend van me met commentaar. Ik ben nu iets van 100e duurder uit (470e totaal bij Komplett.nl), maar moet hier wel wat langer mee overweg kunnen:

MSI GeForce 9600GT 512MB OC GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP
142.00

AKASA Intel CPU COOLER, 8CM FAN, Socket 775, 19-38 dB(A), 500-3400 rpm.
23.00

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/koeler
169.00

AKASA Crystal Red LED Fan 8cm,2500 Rpm, Crystal red frame with red blade
6.00

Asus P5K SE, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16
75.01

A-DATA DDR2 PC6400 4096MB CL5 Kit w/two matched DDR2 800 2048MB CL5
55.00
posted: 22-04-08 18:49  
bobsqaud
Rconner
Over de moederborden die opstelling is vaak hetzelfde qua gaten die erin zitten dus in principe kun je het moederbord zo in de kast prikken.
Betere keus trouwens van de processor hier kun je nog wel een tijdje meer vooruit.
posted: 23-04-08 08:40  
Forum - Tech Board - Nog extra koeler & voeding?
locked