| Forum - Sports Board - 2004/2008 | ||||
|---|---|---|---|---|
|
PSV wederom beste van Nederland
PSV is voor de vierde maal op rij kampioen van Nederland geworden. De Eindhovenaren voerden in Arnhem een povere vertoning op, maar wonnen wel dankzij oud-Vitesse spits Danko Lazovic, die even na rust de enige treffer van de wedstrijd binnenschoot. Met name de eerste 30 minuten van Eindhovense kant waren bijzonder summier. Zelden kwam de ploeg van Sef Vergoossen in de buurt van Vitesse-goalie Piet Velthuizen, die slechts eenmaal werd bedreigd door een kopbal van verdediger Dirk Marcellis. Vitesse stelde daar één gevaarlijke actie van Santi Kolk tegenover, die vanaf de zijkant van het strafschopgebied net over schoot. Na het eerste half uur kwam er iets meer schwung in bij PSV, hetgeen leidde tot een goede schietkans voor Jefferson Farfán. De Peruaan vond de handen van Velthuizen, en zag niet veel later hoe ploeggenoot Danny Koevermans de bal uit kansrijke positie hoog de tribune van het Gelredome in mikte. In de rust besloot Vergoossen om Koevermans om te ruilen voor Danko Lazovic. De Serviër stond nog maar koud in het veld toen hij geheel vrij binnen kon tikken. De uitkomende Velthuizen was een slag te laat, en moest lijdzaam toezien hoe de bal onder hem heen in het lege doel verdween. Daarmee was het treffen van alle spanning ontdaan. PSV leunde achterover en gokte op een rake counter, waar de Arnhemmers in aanvallend opzicht weinig klaar konden spelen. Wel kreeg Santi Kolk op aangeven van Juan Lorca nog een prima kans op de gelijkmaker, maar de Hagenaar schoot het leer rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Naar mate het tweede bedrijf vorderde zakte het tempo, evenals de spanning, ver weg. Balázs Dzsudzsák liet nog een opgelegde mogelijkheid op de 0-2 liggen, maar veel veranderde dat niet aan de vreugde na afloop. PSV is voor de 21ste maal kampioen van Nederland, en plaatst zich daarmee automatisch voor de Champions League van aankomend seizoen. |
|||
| posted: 20-04-08 17:05 | ||||
|
ik ben trots op ajax! Na alle tegen slagen van de uitschakeling CL en de Uefa, sneijder en babel die vertrokken zijn. Dat rapport over Jaakke en al het gedoe, bekertoernooi, vind ik dat ajax het alsnog goed heeft gedaan dit seizoen. Dit is een zeer belangrijk seizoen geweest voor ajax, want wat heeft dit seizoen allemaal gebracht: sneijder naar real madrid, babel naar liverpool, heitinga naar Atletico, de doelpunten reeks van wie anders dan klaas jan, de ontwikkeling van siem de jong wie kende hem vorig jaar?, jan vertongen en natuurlijk Luis Suarez! Wat is hij vooruit gegaan dit seizoen. Hopelijk kunnen we volgend seizoen weer vechten voor het kampioenschap en succesvoller zijn op europees gebied.
IK heb goede verwachtingen van het komende seizoen. psv gefeliciteerd, zonder cocu en alex toch gelukt, zeker geen mooi voetbal maar prestatie gericht. Daar moet je ook klasse voor hebben en die hebben zij. gefeliciteerd. |
|||
| posted: 20-04-08 19:39 | ||||
|
Hier ging ik wel een beetje vanuit tbh. Maar gefeliciteerd natuurlijk.
Balen van De Graafschap :( |
|||
| posted: 21-04-08 06:54 | ||||
|
Rare jongens, die voetballers. | |||
| Marsellus: I'm prepared to scout the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass. | ||||
| posted: 21-04-08 09:36 | ||||
|
quote: en de aanhangers... |
|||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 21-04-08 10:23 | ||||
|
quote: Ach, 't is nog niet te laat, maar als je ziet hoe ze sinds januari spelen, lijkt het me niet meer dan op zijn plaats als ze dit jaar uit de Eredivisie geknikkerd worden. (Nee, ben geen Graafschap-fan, ondanks dat het stadion op een steenworp van mijn huis af staat) |
|||
| posted: 21-04-08 11:35 | ||||
|
nja ik zou d'r ook heel trots op zijn om met baggervoetbal de beste van de slechste te zijn. Ik vind het niveau van de eredivisie met het jaar lager worden. | |||
|
||||
| posted: 23-04-08 12:58 | ||||
|
quote: Of jij wordt met het jaar kritischer! Wie is die dame van je eigenlijk? |
|||
| posted: 24-04-08 19:36 | ||||
|
jah kijk hoever de clubs komen in de uefa cup/CL, word met het jaar erger.
en het die "dame" is cristina scabbia aka the hottest chick in metal |
|||
|
||||
| posted: 25-04-08 17:17 | ||||
|
quote: There are no hot chicks in metal |
|||
| “Nobel invented dynamite. I won't accept his blood money.” - Dr. Gregory House | ||||
| posted: 25-04-08 17:19 | ||||
|
Leuke dame.
Kan ze zingen? |
|||
| posted: 26-04-08 13:31 | ||||
|
quote: -v ! quote: ja zeker (imho) |
|||
|
||||
| posted: 26-04-08 16:27 | ||||