LoginPassword
Forum - Games - Teeworlds: keiharde pwnage
ViRaX
Member
Hey iedereen, is dat lang geleden of niet. Alles lekker? World of Warcraft was mijn laatste game die ik speelde, en ook daar ben ik nu al ruim een half jaar klaar mee. Ik dacht dat ik eindelijk de leeftijd had bereikt dat het over zou zijn met het gamen, maar er is iets nieuws onder de zon... En voor de mensen die me nog kennen: ik MOET hier natuurlijk een vette uitleg over geven en wellicht kan ik jullie overhalen om je weer eens ouderwets te laten ownen door ViRaX . Anyway, het gaat dus om Teeworlds

Ik speel het sinds december. Heb een tijdje een pauze genomen omdat het door een update voor mijn Mac een tijdje niet werkte, maar ik ben nu dus weer terug. In december heette de game overigens nog Teewars: cute little buggers with guns, een veel vettere naam, maar blijkbaar kregen ze problemen door het woordje 'war' in de naam.

Anyway, het spel is dus ONTZETTEND tof en verslavend en het loopt als een trein . Het ziet er erg cartoony uit (en dat is vet). Het is de bedoeling dat je elkaar met schattige Kirby achtige poppetjes afmaakt. Je kunt uit 8 (best wel op elkaar lijkende) skins kiezen, maar je kunt wel je eigen kleur kiezen en je eigen kleur schoenen. Je ziet dus zelden exact dezelfde poppetjes.

Op dit moment zijn er een paar wapens, maar afgelopen update is er weer een nieuw wapen toegevoegd en in de toekomst zullen er nog wel meer wapens bijkomen. Even de wapens opgesomd:

* Hamer: gewoon lekker slaan
* Pistool: gewoon lekker schieten
* Shotgun: gewoon lekker uitgebreid schieten
* Rocketlaucner: gewoon lekker raketten schieten
* Laser: schieten met een weerkaatsende laser

Ook ligt er in de meeste mappen ergens nog een ninjazwaard verborgen. Als je die pakt dan verandert je hele uiterlijk en kun je keihard gaan hakken en heeel snel poppetjes killen als een ware ninja .

Zoals je op onderstaande screenshots (die ik straks even zal doornemen) kunt zien, zijn de mappen alles behalve vlak. Om het bewegen wat makkelijker te maken is er een 'double jump' (als je gesprongen hebt kun je in de lucht nog eens een extra sprong doen). Het meest toffe aan de hele game is echter 'de haak'. Ik ben inmiddels zo pro dat ik in sommige maps nauwelijks meer loop maar alleen maar de haak gebruik. Als een soort tarzan zweef ik in hoge snelheid overal doorheen, niemand kan me raken en niemand kan mij ontkomen . Ik ben gewoon niet te stoppen soms . Ook kun je de haak als een soort van Scorpion (mortal kombat) gebruiken om je tegenstanders naar je toe te trekken en ze vervolgens vol te pompen met lood, of te bewerken met je hamertje... Dit is immers extra vernederend net als de knife met CS.

Je hebt verschillende modus:
* Deathmatch (deze speel ik eigenlijk altijd)
* Teamdeathmatch (spreekt voor zich)
* Capture the flag (spreekt ook voor zich).

Anyway, de screenshots:

Ik en mEat in een map. Hij wilde graag voor me poseren

Ik aan mijn haak (a)

ViRaX the ninja

Kirby zit achter me aan

Sandwitchpijn

Dat gaat au doen

En net als met CS een scorelijstje als je op tab drukt

Van wat ik de afgelopen maanden heb gezien blijven de makers lekker doorknutselen aan dit spel. Er zullen nieuwe maps komen, nieuwe wapens en nog veel meer. Sinds de laatste update zijn er al veel mensen aan de slag gegaan met een mapeditor, deze is nu nog niet zo gebruiksvriendelijk maar moet dat wel worden. Toch zie ik regelmatig al zelfgemaakte maps terug. Ook zijn er vele servers waar bijvoorbeeld maar 1 wapen is, of waar je met 1 shot dood bent.

De reden van deze post is dus dat ik dit gratis spelletje aan iedereen kan aanbevelen. Er is echter 1 nadeel. En dat is dat het hoofdzakelijk door duitsers gespeeld wordt. Er wordt echter nauwelijks gepraat dus erg is het niet, maar het zou tof zijn als ik weer eens wat oldschool bekenden zou tegenkomen bij deze game .

gr ViRaX

P.S.
Deze game is echt UBER mensen. Downloaden dus!

Edit:
Op 1 of andere manier kan ik mn thumbnails niet linken naar het grote screenshot dus ik heb gewoon de grote screenshots maar in het topic gezet. Vergeef me dat jullie even moeten laden
posted: 28-03-08 15:10edited: 28-03-2008 15:21, by ViRaX  
RapidFire
Member
't ziet er leuk uit, en ik ben zelf ook weer helemaal enthousiast over de cartoony look en 2D games. Ga t zeker even proberen, en ik wacht met smart op je screenies Piet

(trouwens leuk dat je er ook weer eens bij bent )

Edit: screenies zijn leuk, helemaal top zou zijn als je om de image tags ook nog links maakt naar de grote afbeeldingen (had ze al gevonden )

Edit2: Eerste potje own ik gelijk de server
posted: 28-03-08 15:20edited: 28-03-2008 15:50, by RapidFire  
ProB
Rconner
Beetje mix tussen Kirby's dreamland en Lierox lijkt me

lijkt me vet iig.
Do u have a ProBleem, mister.
posted: 29-03-08 11:09  
Adec
Member
Haha, te grappig
Word er helemaal hyper van
posted: 29-03-08 19:14  
Ronzz
Member
Ziet er wel leuk uit, ben alleen bang dat deze nog even in de wacht blijft omdat ik op dit moment actief ben met Call of Duty 4.. ook een leuk spel, vooral online .

Leuk om je weer eens te zien Piet!
posted: 30-03-08 01:46  
ViRaX
Member
Vier replys maar voor dat hele verhaal met screenshots :(. Lijkt het jullie niet of zijn er op dit moment zoveel andere toffe games?
posted: 18-05-08 19:00  
-Kingbuff-
Member
Beide.

CoD4 atm, en daarvoor Crysis en Ass' Creed. WoW alweer opgezegd na anderhalve maand 'revive'.
CoD4 houdt me wel ff bezig.
Marsellus: I'm prepared to scout the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
posted: 18-05-08 22:25  
Lionh2
Community Moderator
Sorry WoW-only for me
posted: 18-05-08 22:30  
Real1ty
DevTeam
quote:
Lionh2 Wrote:
Sorry WoW-only for me

posted: 18-05-08 23:08  
RapidFire
Member
ik heb t ff gespeeld maar vond het niet extreem boeiend tbh, voor ff wel leuk maar na een paar uur had ik t wel gezien.
posted: 18-05-08 23:51  
Forum - Games - Teeworlds: keiharde pwnage
locked