LoginPassword
Forum - Public Board - Fitna - <  1  2
ProB
Rconner
quote:
KNz Wrote:

edit: Oja vroeger was het Cristendom ook niet zo'n lief geloof hoor (om het maar even netjes te zeggen).

Geschiedenis... Daar zou je van moeten leren toch.
Do u have a ProBleem, mister.
posted: 30-03-08 05:58  
Daan
Member
Er zijn inderdaad ook heel veel mensen vermoord uit naam van christus . En ook onder christenen en joden heb je nog steeds extremisten.

De koran is, net als de bijbel, op verschillende manieren te interpeteren. Wat Wilders doet is, vind ik, ontzettend slecht en kinderachtig. Hij generaliseert ongeveer alles wat hij bespreekt. Daarnaast neemt hij het risico om mensen in gevaar te brengen en om de economische en diplomatieke positie van Nederland in de wereld te laten verslechteren. Dit alles om zijn eigen statementje te maken.

Die film was daarnaast ook nog eens om te lachen. Het enige wat hij heeft gedaan zijn bestaande beelden aan mekaar knutselen. Daarmee laat hij wat zien van het anti-westers extremisme, dus niet van de islam. Het enige wat deze film tot doel kan hebben is aanzet tot haat. Als moslim zou ik me denk ik ook zeer beledigd voelen. De moslims in Nederland worden al uitgekotst door een deel van de bevolking en dit soort dingen van dit soort mensen maakt het alleen maar erger.

Het enige wat ik dan wel positief vind aan de film is het feit dat de moslims in nederland zeer volwassen hebben gereageerd en geen gekke dingen gedaan hebben. Ze willen nu het dialoog aangaan met nederlanders en meer contact zoeken.
posted: 30-03-08 11:14  
Adec
Member
Maar het feit dat ze worden uitgekotst komt omdat de mensen het niet zien als een Nederlander wat steelt maar als een Turk of Marokkaan het doet dan weet iedereen het en komt het zowat al op het nieuws. Het is vaak het geval dat de jeugd van het volk het verziekt voor de rest.

Dat is hier in Doetinchem wel een groot feit. Het worden er met de dag meer en ze willen hun eigen plekje maken hier. Ze doen alles op ''hun'' manier en geven een grote bek tegen jong en oud. Nou en die mensen daar mag je van mij wel een ''eind'' aan maken. Oftewel, uitzetten naar war dan ook. Vaak land van herkomst is Nederland maar ze kunnen nauwelijks een fatsoenlijke zin afmaken hier.

Je hebt er ook zeer goeie tussen zitten die wel werken voor hun geld en wel alles betalen en dat zijn de mensen die met ons een gesprek aangaan van hoe hun werkdag was. Die zijn om zo maar te zeggen sociaal.

Edit: Ik wil absoluut niet rasistisch doen, maar kan soms misschien zo overkomen. Ben geen grote voorstander van het geloof vanwege mijn ervaring ermee hier. Wel zeggen Allah maar niet doen laat maar zeggen. Voorbeeld, ja we willen vrij met suikerfeest en ramadan en dan rechstreeks naar de kebabtent gaan. Gebeurd hier dus echt....
posted: 30-03-08 11:25edited: 30-03-2008 11:28, by Adec  
Lionh2
Community Moderator
Ik vind wel dat er wel heel veel onder het mom van de Islam wordt gedaan, wat daar niet onder valt.
En minderheidsgroeperingen vervallen helaas wel vaker dan gemiddeld in geweld.

Ik ben het niet eens met Wilders' extremistische standpunten maar ik ben wel van mening dat menig buitenlander (waaronder moslims) onvoldoende is geïntegreerd in Nederland en misbruik maakt van onze gastvrijheid.

Zoals altijd lijden daar de goeden onder overigens.
posted: 30-03-08 14:32edited: 31-03-2008 18:55, by Lionh2  
RapidFire
Member
quote:
Daan Wrote:
Er zijn inderdaad ook heel veel mensen vermoord uit naam van christus . En ook onder christenen en joden heb je nog steeds extremisten.

true. Wel vraag ik me af of die groep onder de christenen nog echt heel groot is.

quote:

De koran is, net als de bijbel, op verschillende manieren te interpeteren. Wat Wilders doet is, vind ik, ontzettend slecht en kinderachtig. Hij generaliseert ongeveer alles wat hij bespreekt. Daarnaast neemt hij het risico om mensen in gevaar te brengen en om de economische en diplomatieke positie van Nederland in de wereld te laten verslechteren. Dit alles om zijn eigen statementje te maken.

Het is inderdaad niet aan hem alleen om dat risico te nemen. Let wel, het is niet 'zijn eigen statementje'. Wilders krijgt niet-verwaarloosbare steun van de bevolking, dus blijkbaar is er toch een belangrijk deel van het volk dat achter zijn standpunten staat.

quote:

Die film was daarnaast ook nog eens om te lachen. Het enige wat hij heeft gedaan zijn bestaande beelden aan mekaar knutselen. Daarmee laat hij wat zien van het anti-westers extremisme, dus niet van de islam. Het enige wat deze film tot doel kan hebben is aanzet tot haat. Als moslim zou ik me denk ik ook zeer beledigd voelen. De moslims in Nederland worden al uitgekotst door een deel van de bevolking en dit soort dingen van dit soort mensen maakt het alleen maar erger.

Mee eens, echter heb ik ook het vermoeden, maar dit heb ik nog niemand horen opperen, dat Wilders zichzelf neerzet als 'common enemy'. Niet-moslims krijgen net zo'n hekel aan hem als moslims. Ik zie menig nieuwsbericht waarin moslims en niet-moslims steeds beter gaan samenwerken om integratie te bevorderen en moslims een goed imago te geven. Dit is een positief effect. Helaas is het omgekeerde ook aanwezig.

quote:

Het enige wat ik dan wel positief vind aan de film is het feit dat de moslims in nederland zeer volwassen hebben gereageerd en geen gekke dingen gedaan hebben. Ze willen nu het dialoog aangaan met nederlanders en meer contact zoeken.

Zie mijn vorige opmerking. Al dan niet opzettelijk veroorzaakt door Wilders, dit is inderdaad het positieve effect van het hele verhaal.

Edit: Lionh2: lijden met lange ij
posted: 30-03-08 22:02edited: 30-03-2008 22:03, by RapidFire  
briznokovic
Rconner
Raar hoe sommigen reageren op de inhoud van de film, terwijl het alleen ging over de reacties om de aankondiging.
Wilders wilde laten zien hoe achterlijk extremistische moslims zouden reageren op zijn aankondiging van film, en hoe laf het CDA er op zou reageren.
En wat een laf optreden van JPB zeg. Gaat hij een beetje slap "adviseren" om het niet te doen, zodat je achteraf je overal uit kan lullen. Zeg gewoon NEE het mag niet want het zet aan tot haat, spanningen met buitenland E.D. of zeg gewoon "vrijheid van meningsuiting" Trouwens balkie en maxime mochten niet eens adviseren wat wilders in die film zette en of hij hem online zette. Is in stijd met de nederlandse wetgeving.

Kortom: De film laat zien hoe achterlijk sommige moslims reageren, en daar was het om te doen.

p.s. wie heeft die afleveringen van Pauw en Witteman gezien met die Islamoloog Mr. Jansen? Geweldige man die overigens totaal geen respect krijgt van zijn critici.
disclaimer:
postings between 22.00-7.00 on thursday, friday and the weekends can suffer under the excessive use of alcohol holding products.
posted: 31-03-08 15:53  
Forum - Public Board - Fitna - <  1  2
locked