| Forum - Public Board - Fitna - 1 2 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Ik heb 'm nog niet gezien maar op Radio 1 wel gehoord wat er te zien is (files olé...).
Wat vinden jullie van: - De film - De reactie voordat de film uit was van met name het CDA - De internationale reactie voordat de film uit was Discuss! Edit: Een colum hierover http://www.elsevier.nl/opinie/commentaren/asp/artnr/199076/index.html |
|||
| posted: 27-03-08 21:38edited: 27-03-2008 21:38, by Lionh2 | ||||
|
Fitna the movie | |||
| posted: 27-03-08 22:06 | ||||
|
Fitna hier in te downloaden gaat sneller dan alle streams
Heb de film gezien en wil er een ding over zeggen het CDA heeft alles opgeblazen de film laat gewoon 1 kant van het verhaal zien en dat ik het absoluut niet schokkend vind. Want ben het met 70% van de film wel eens. |
|||
| posted: 27-03-08 22:28 | ||||
|
Hij laat maar één kant van het verhaal zien: de über-extreme moslims. Die kun je moeilijk verdedigen. Ik denk dat het extremisme-gehalte in een doorsnee gastarbeider-gezin behoorlijk mee valt, hier in Nederland.
Desondanks ben ik geen voorstander van de Islam. Het is een totalitaire religie die geen compromissen toestaat. De Islam verbannen uit Nederland lijkt me onmogelijk, maar ik vind wel dat Nederland een statement moet maken, dat het tegen de vormen van Islam is zoals in de film afgebeeld is (eerwraak, vrouwenbesnijdenis, rechten van de vrouw, verheerlijking van geweld (net als het fascisme)). Owja, als je geen zin hebt om op Rapidshare te wachten: hier kun je hem gewoon streamen. |
|||
| posted: 27-03-08 23:05edited: 27-03-2008 23:07, by Skwerl | ||||
|
|
|||
| posted: 27-03-08 23:06 | ||||
|
- De film
Net zo inhoudelijk als de heer Wilders zelf...... - De reactie voordat de film uit was van met name het CDA Ik denk dat iedereen heeft meegedaan aan de Fitna hype, los daarvan staat natuurlijk dat er inhoudelijk niets verteld wordt in de film. Er word zoals ik eigenlijk verwachtte weer een suggestie gekweekt. Dit uiterraard bedoelt om het klootjesvolk weer achter hem te krijgen. Is het trouwens iemand opgevallen dat de foto van Mohammed B niet Mohammed B is? Heb hier namelijk een cd liggen van de rapper Salah Edin:
|
|||
| posted: 28-03-08 02:18 | ||||
|
Tja...
Ben het er wel mee eens. Ooit zullen de mensen denken van hadden we maar naar Wilders geluisterd... Dat is alles wat ik zeg. |
|||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 28-03-08 04:45 | ||||
|
Naar mijn mening maakt de film duidelijk dat we (moslim) extremisten veel harder moeten aanpakken dan we nu doen. De uitspraken die hij laat zien, zijn voor mij genoeg om mensen op te pakken en op te sluiten. Niet het land uitgooien want dan gaan ze ergens anders verder.
Hij zegt niks over niet-extremisten, dus ik snap ook niet dat die daar aanstoot aan nemen. Als mensen hier boos van worden, dan zijn dat de mensen waar wij voor moeten oppassen en die we in de gaten moeten houden. Heel veel mensen kijken nauwelijks naar de film volgens mij en zeggen maar wat... En het CDA? Wat een trieste bedoening. |
|||
| posted: 28-03-08 06:56 | ||||
|
quote: Zeg dan niets, beetje Wilders nablaten zonder argumenten. quote: Eerwraak en vrouwenbesnijdenis zijn uitingen van "cultuur", niet van religie. Eerwraak bestaat op 't platteland in Turkije omdat daar geen justitie aanwezig is (was), op deze manier hielden de boeren elkander in het gareel. En verheerlijking van geweld.. Ja, tuurlijk! Loze uiting. quote: Ben ik met je eens. Zoals moslim-extremisten de koran gebruiken om aanslagen mee te plegen (Allah zegt dat dat moet enzo) gebruikt Wilders versen uit de koran om mensen anti-moslim te krijgen. Imo zijn ze allebei even erg bezig. |
|||
|
CLICK MY NAME TO WATCH ASIAN SEX MOVIES!
|
||||
| posted: 28-03-08 11:04edited: 28-03-2008 11:05, by Bleek | ||||
|
Ik ga met 100 % zekerheid geen 15 minuten verpesten door te kijken naar Fitna. | |||
| “Nobel invented dynamite. I won't accept his blood money.” - Dr. Gregory House | ||||
| posted: 28-03-08 11:08 | ||||
|
De discussie vooraf: Dit maakt voor mij duidelijk hoe nodig het is dat Wilders deze film heeft gemaakt. Het had niet veel gescheeld of Nederland was dusdanig ver gebogen voor de Islam dat deze film al van tevoren was verboden, iets dat indruist tegen alle principes die we in dit land kennen, zeker sinds Wo II. Hoe zou het zijn gegaan als deze film 10 jaar later was gemaakt? Zouden de moslims dan zoveel invloed hebben dat wij deze film nooit te zien hadden gekregen? Ik vind dat persoonlijk toch een realistisch en beangstigend beeld...
De film zelf: Het laat niks nieuws zien, maar vat wel goed samen waar we voor moeten oppassen. Natuurlijk zijn er zat Moslims die prima in staat zijn te bedenken wat goed en kwaad is (volgens westerse principes), maar het blijft gewoon een feit dat er ik-weet-niet-hoeveel van dit soort extremistische figuren zijn, misschien niet zoveel in Nederland, maar genoeg in de rest van de wereld, en ze rukken op. En net als Wilders ben ik best bereid die figuren te vergelijken met Nazis, en ze mogen wat mij betreft ook een soortgelijke behandeling krijgen... |
|||
| posted: 28-03-08 13:00 | ||||
|
quote: En ik maar denken dat Wilders de democratie in Nederland wil verpesten dmv art 1 vd GW te wijzigen, namelijk dat je moslims WEL mag discrimineren. En volgens mij wil hij ook een bepaald boek verbieden, dat is toch ook censuur? quote: Waar moeten we dan voor oppassen? |
|||
|
|
||||
| posted: 28-03-08 13:07edited: 28-03-2008 13:08, by Bleek | ||||
|
quote: De radicalisering van nederland die nu al in volle gang is. Zeg maar eens een een buitenlander en dan vooral een islamiet of ze nederlands willen praten. Als je niet op past dan heb je ook nog ruzie met hun. Dus hoezo Wilders wil de regels aanpassen dat doen de moslims allang in nederland. |
|||
| posted: 28-03-08 13:12 | ||||
|
quote: In volle gang? Valt hier reuze mee hoor, en ik woon in "mediteraan" Utrecht. En waarom moet iedereen in dit land Nederlands praten? Boeiend dat in de bus 2 Turken een andere taal gebruiken. "dus hoezo Wilders wil de regels aanpassen" Dat zei ik toch al, hij wil de hoeksteen van de democratie veranderen (=weghalen). Dat zie ik de gemiddelde moslim nog niet doen. |
|||
|
|
||||
| posted: 28-03-08 13:21 | ||||
|
quote: Er is een groot verschil tussen discriminatie en het beestje bij zijn naam noemen. Zeggen dat alle Joden en homo's dood moeten komt bij mij dichter in de richting van het eerste dan de wereld waarschuwen voor het gevaar van extremistische moslims. Lionh2 geeft eigenlijk al antwoord op je opmerking: quote: quote: Stel een vraag waar je het antwoord niet op weet. En wat het CDA betreft: als er ooit een oorlog komt waarin we onze vrijheid moeten verdedigen, weet ik op wie ik NIET hoef te rekenen. |
|||
| posted: 28-03-08 13:58edited: 28-03-2008 14:00, by RapidFire | ||||
|
quote: Wat mij betreft mogen mensen prima een andere taal spreken, dat is nooit een probleem geweest. Wat wel een probleem is, is als mensen niet Nederlands kunnen of willen spreken, terwijl ze wel in Nederland wonen. quote: Dan mis je echt gigantisch het punt. Als Wilders de democratie wilde aanvallen, zou hij zich beter kunnen aansluiten bij extremistische moslims. En nee, wat jij waarsch. verstaat onder 'de gemiddelde moslim' zal zoiets misschien niet doen, het gaat hier dan ook om de niet-gemiddelde moslim he. Klein verschil. Wie scheert nu alles over 1 kam? |
|||
| posted: 28-03-08 14:03 | ||||
|
quote: Ja, dat is ook censuur te noemen als je dat wilt. Verschil is alleen wel dat de inhoud van de Koran al bekend was op dat moment, en de inhoud van Fitna niet. Iets verbieden omdat het op grote schaal tot extremistische ideëen kan leiden (ik doe geen uitspraak over of dit opgaat voor de Koran) kan nuttig zijn om de veiligheid van mensen te bewaren, en is dus niet per sé censuur in mijn optiek. Fitna verbieden voordat de inhoud bekend is, alleen maar omdat mensen al bij voorbaat dreigen aggressief te gaan reageren is iets heel anders, dan laat je je gewoon chanteren. Vraag jezelf eens af, hoeveel spotprentjes en filmpjes heb je over Jezus voorbij zien komen in je leven, en hoe vaak is daar dusdanig extremistisch op gereageerd? |
|||
| posted: 28-03-08 14:08 | ||||
|
quote: Genoeg autochtonen hebben al moeite zat met hun moedertaal, zie de post van Bobsquad. Overigens ben ik het met je eens dat het niet 'goed' is als mensen geen Nederlands willen leren. quote: Als Wilders extremistische moslims kan bestrijden dmv de democratie op te heffen, zal hij de eerste zijn die het doet. quote: En het was ook absoluut niet duidelijk waar Wilders het over ging hebben in Fitna, kom op zeg, die kerel heeft maar een stokpaardje in de politiek. Voor de rest ga ik niet op het censuurvraagstuk in, beetje OT. quote: Het christendom is 'opgegroeid' in het Westen, zij hebben geleerd om om te gaan met de maatschappelijke ontwikkelingen in dit deel van de wereld. De Islam, heel simpel, niet. |
|||
|
|
||||
| posted: 28-03-08 17:01edited: 28-03-2008 17:02, by Bleek | ||||
|
Wie is er nu eigenlijk gevaarlijk bezig...
Kijk verdomme eens met je eigen ogen en niet met die van de media.. Dan weet je toch zelf wel wat er gaande is in de wereld. Culturen en mengen zich met anderen en Continenten worden overspoelt met religie's De vraag is in welk gebied wil jij leven over 50 jaar. daar waar je gevaren bij elkaar brengt of ergens op een vredig stukje land waar je trots op kunt wezen. |
|||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 29-03-08 01:23edited: 29-03-2008 01:30, by ProB | ||||
|
Wat een hoop onrust toch weer over een powerpoint presentatie. Laat die wilders gewoon in z'n eigen waanideen geloven, en als je zelf zo denkt dan stem je toch lekker op hem.
edit: Oja vroeger was het Cristendom ook niet zo'n lief geloof hoor (om het maar even netjes te zeggen). |
|||
|
||||
| posted: 29-03-08 12:49edited: 29-03-2008 12:50, by KNz | ||||
| Forum - Public Board - Fitna - 1 2 > | ||||
locked