LoginPassword
Forum - Tech Board - Aanschaf TomTom
Lionh2
Community Moderator
Ik heb gisteren m'n nieuwe lease auto gekregen.
(Heb weer een Seat Ibiza uitgezocht aangezien we privé al een peugeot 307 hebben en er niet nog een grote auto nodig is.)
Anyway, ik wilde graag navigatie in dat ding maar dat is geen optie op een Ibiza.
Dus dan maar een TomTom.

Ik zat te denken aan deze: TomTom ONE XL Europe

http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=405&Category=0&Lid=5

Voordelen imo:
- Niet te duur
- Kaarten van heel West Europa die het meest recent zijn tot en met 30 dagen na aanschaf
- Scherm van fatsoenlijke omvang

M'n budget reikt wel verder dan de kosten voor deze maar ik wil niet perse het nieuwste van het nieuwste ofzo.

Heeft iemand ervaring met die dingen en denken jullie dat ik een goede keuze maak?
posted: 15-02-08 13:26  
briznokovic
Rconner
tomtom one is de beste prijs/kwali verhouding. Iets beters heb je niet echt op de markt.
Misschien kan je overwegen een PDA met tomtom te nemen, dan heb je 2 dingen in een.
disclaimer:
postings between 22.00-7.00 on thursday, friday and the weekends can suffer under the excessive use of alcohol holding products.
posted: 15-02-08 13:46  
TuXeDo
Advisor
Zoals ik in een ander topic al wat minder subtiel aangaf ben ik niet zo'n fan van de TomTom one.
Heb een maand of 2 de One van mijn ouders gebruikt, en ik vond hem niet bijzonder. Had bijvoorbeeld regelmatig problemen met de zuignap die niet goed bleef zitten. Als ik over een flinke hobbel reed, of soms gewoon midden op de snelweg kwam die TomTom van mijn raam afstuiteren. En mijn raam was gewoon schoon etc..
Kwaliteit van kaarten en interface is echter wel prima en dat is natuurlijk ook belangrijk .

Tijdens mijn vakantie heb ik een VDO-Dayton pn2050 gebruikt, was echt prima.
Geen problemen met de zuignap, en de interface kaarten lane assist werkte erg fijn.

Met andere woorden, zou gewoon eens ff bij de mediamarkt ofzoiets gaan voelen en kijken wat het beste bevalt. Meeste navigatiesystemen ontlopen elkaar niet zo.
posted: 15-02-08 14:01edited: 15-02-2008 14:09, by TuXeDo  
bobsqaud
Rconner
Wij gebruiken thuis de Navman S30 ideaal ding nooit problemen mee gehad en kaarten en dergelijke zijn heel makkelijk te updaten en in het geheel is alles niet duur. een S30 is wel een afgeklede versie wil je een hebben met meer functie's dan zou ik voor een S70 gaan.
posted: 15-02-08 15:58  
manny
Member
heb een N95 van Nokia met routeplanner erop, ideaal, scheelt WEER een apparaatje

heb een PDA v HP, ding is prima, maar je raad t al, halverwege kapt de accu, of licht stopt, oplader niet bij, of je ruit word geketst omdat een vriendelijke zeer kansrijke jongeman op een scooter vind dat hij recht heeft op alles dat JIJ onbeheerd achterlaat in je auto...

Maar goed dit is een heel ander onderwerp....

Een echt goed antwoord kan ik je niet geven, heb overigens ook nog een TT, neem ff contact op, kunnen we wel wat regelen denk ik.

Manny
rustig aan he....
posted: 15-02-08 21:51edited: 15-02-2008 21:54, by manny  
Lionh2
Community Moderator
Thanks Manny maar ik koop mijn producten graag nieuw in de winkel (decadente accountant) <3

Bedankt allemaal voor het advies.
Ik hoef geen PDA, dus ik ga gewoon voor die TomTom one, maar wilde wel even jullie commentaar horen.

Ik laat het wel weten wanneer ik de gracht inrijd met dat ding.
posted: 19-02-08 06:53  
Lionh2
Community Moderator
Inmiddels heb ik de TOMTOM one XL en hij bevalt uitsteekbaar!
posted: 29-02-08 06:42  
briznokovic
Rconner
quote:
Lionh2 Wrote:
Inmiddels heb ik de TOMTOM one XL en hij bevalt uitsteekbaar!

Zei ik toch!
disclaimer:
postings between 22.00-7.00 on thursday, friday and the weekends can suffer under the excessive use of alcohol holding products.
posted: 01-03-08 22:57  
briznokovic
Rconner
ps: En veel plezier er nog mee
disclaimer:
posted: 01-03-08 22:57  
Lionh2
Community Moderator
Merci
posted: 01-03-08 23:26  
Forum - Tech Board - Aanschaf TomTom
locked