| Forum - Tech Board - Probleem met me router (WRT54GL) | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Specificatie:
LinkSys, WRT54GL v1.1(info:Hier) Firmware Version : v4.30.9, Nov. 1, 2006 (en op linksyssite is nieuwste firmware 3.7) Provider: @Home Probleem: Al 1x eerder hetzelfde probleem gehad.. De router krijgt op gegeven moment wel het netwerk, maar geen mogelijkheid om het internet op te komen. Hij geeft wel netjes aan verbinding te maken met de router, kom er ook wel op, maar dan naar internet toe vergeet het maar :|. Wat mij opviel was dat het DHCP-IP-adres van de router niet te verversen was..en er ook een heel ander IP-adres stond dan wanneer het vergeleek met het @home routerIP... Nu werkt het weer, na de router en modem te hebben gereset.. Is er iemand die dit probleem kent? En zo ja wat er aan te doen? Bedankt alvast voor de reacties.. |
|||
| Ehm je sig is way too big. Check de FAQ even plz. Lionh2 en Vogel | ||||
| posted: 23-01-08 22:44 | ||||
|
quote: Wat is nu precies je opstelling? modem -> linksys -> pc? If so, zeer veel voorkomend probleem met de linksys router is dat hij op hetzelfde ip als je modem gaat zitten, dat zou dan 192.168.1.1 zijn (intern ip dus). Dit valt dan idd vaak te verhelpen door een reset van modem/router. Oplossing: router in bridged mode zetten of hem statisch een ander ip geven (bijv 192.168.2.1, de gateway stel je dan in op 192.168.1.1) ipv DHCP te gebruiken. Het kan zijn dat ik je probleem totaal verkeerd begrijp. Eventueel zou het misschien handig zijn die ips van je modem/router ff te geven, of geef in ieder geval aan of het gaat om het (statische) ip dat je van de dslam (provider) krijgt. |
|||
| posted: 23-01-08 23:30 | ||||
|
Mocht dit dus niet helpen, wat vraagjes voor verduidelijking van het probleem:
1 Wat kan je precies bereiken vanaf de pc? Linksys router, ook het modem? 2 Op welke ip adressen benader je deze dan? 3 Weet je wat voor ip adres instellingen je router krijgen als het werkt, en als het niet werkt? 5 Zelfde vraag als hierboven maar dan voor het modem? |
|||
| posted: 23-01-08 23:36edited: 23-01-2008 23:37, by RapidFire | ||||
|
Ik heb pcies hetzelfde probleem gehad, is nu verholpen nadat ik de linksys firmware heb vervangen door tomato | |||
| posted: 24-01-08 09:18 | ||||
|
tomato ?! kijk hem eens liet doen dan !
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1248981 |
|||
|
||||
| posted: 24-01-08 13:49 | ||||
|
quote: ja dank je
maar hoe moet ik dat installeren e.d. dan?? want straks kies ik de verkeerde....en dan is ie helemaal naar de kl*te |
|||
| Ehm je sig is way too big. Check de FAQ even plz. Lionh2 en Vogel | ||||
| posted: 26-01-08 22:33edited: 27-01-2008 20:34, by Drivers | ||||
|
Ja ik als netwerkgeek ga natuurlijk altijd voor ddwrt. Maar die tomato schijnt heel stabiel te zijn. Dus als ik jou was zou ik net als Jaap voor tomato gaan.
http://www.polarcloud.com/tomatofaq#installing_from_the_original_b |
|||
|
||||
| posted: 27-01-08 22:20 | ||||
|
quote: Je weet tok |
|||
| posted: 30-01-08 14:10edited: 30-01-2008 14:11, by TuXeDo | ||||
| Forum - Tech Board - Probleem met me router (WRT54GL) | ||||
locked