| Forum - Development - Foto's automatisch toevoegen - 1 2 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Hey zit met een klein probleem met frontpage het duurt te lang om elke keer ongeveer 140 foto's te moeten toevoegen is er geen programma/script die dat automatisch kan doen die bijvoorbeeld 1 hele map met foto's tegelijk onder elkaar zet en laad.
ga nou niet zeuren dat ik frontpage gebruik ik moet wel omdat er meer mensen zijn die de website moeten aanpassen. het gaat om deze website Jong Nederland Heb zelf al eens gedacht op iets te gaan programmeren met C# zodat die de foto's ook meteen standaard op het juiste formaat zet ook al is dit geen vereiste. Mocht zoiets echt niet lukken met frontpage dan overwegen we om ergens anders op over te stappen zou mooi zijn als iemand daar ook suggesties voor heeft en zekers weet dat het lukt met die foto's. |
|||
| posted: 09-11-07 18:08 | ||||
|
je kan een script schrijven dat alle foto's uit een directory automatisch ergens neerzet, maar dat gaat je met Frontpage niet lukken, heb je PHP, of minimaal Javascript voor nodig. Met PHP zou ik je kunnen helpen, met Frontpage niet, sorry. Al gedacht aan van die standaard fotoalbum scripts? | |||
| posted: 09-11-07 19:18 | ||||
|
Kun je niet gewoon FTPen? | |||
| posted: 09-11-07 22:36 | ||||
|
quote:Als ik het goed begrijp zoekt hij een progje dat voor hem die foto-pagina's maakt en de foto's resized naar 480 hoog. Misschien kan ik wel een Delphi progje maken, C# gaat me te veel tijd kosten. Hmm da's vreemd, a href="DSCN4730%202.JPG" ziet Firefox niet, IMG SRC="DSCN4730%202.JPG" ziet hij wel. bugje! |
|||
| What the faq? | ||||
| posted: 10-11-07 10:36edited: 10-11-2007 10:44, by Stoeipoes | ||||
|
Stoeipoes dat zou wel mooi zijn ja maakt ook niet uit in welke programmeertaal je het wil schrijven als het maar een beetje gebruikersvriendelijk is omdat sommige noobs ook foto's willen toevoegen. | |||
| posted: 10-11-07 17:28 | ||||
|
Ik heb al een programma dat de foto's automatisch inlaadt, resized en een pagina's maakt met 1,2,3,4>> enz. Ik moet alleen nog iets maken om de output directory (recursief) en de titel (mag geen vreemde tekens bevatten ) aan te geven.
Ik heb er voor gekozen om de pagina zo veel mogelijk op de huidige te laten lijken, maar als je liever een andere layout hebt dan kan dat ook. Zeg het maar. |
|||
| What the faq? | ||||
| posted: 12-11-07 08:42edited: 12-11-2007 08:48, by Stoeipoes | ||||
|
Het mooiste zou zijn als de layout hetzelfde zou blijven. binnenkort krijgen we een nieuwe layout waar iemand heel druk mee is maar verwacht daar wel ongeveer dezelfde opzet van. Het resizen dat hoeft nog niet eens want dat gebeurd automatisch al is wel mooi als dat gebeurd kunnen we er met een nieuwe layout rekening mee houden. Als je al een resultaat hebt ofzo van hoe het eruit gaat zien mag je me wel een pm sturen ofzo iig al bedankt voor de genomen moeite. | |||
| posted: 12-11-07 14:59 | ||||
|
Bestand is hier te vinden.
De exe in een mapje met foto's zetten en dan kijken welke files hij aanmaakt. Oorspronkelijke files worden trouwens niet veranderd. Programma kan sneller, maar dan wordt de kwaliteit van de foto's iets minder. Probeer eens of je de htm pagina's nog kunt openen in Frontpage. Waarschijnlijk moet ik nog meta data toevoegen voordat dat kan. Ik bedenk me trouwens net dat je de jpgs waarschijnlijk met compressie (75%) wilt hebben. Komt in de volgende versie. Edit: Hier staat versie 2. Fast mode is alleen aan te raden als de foto's erg groot zijn. In deze mode cheat ik door de files op halve grootte in te laden. |
|||
| What the faq? | ||||
| posted: 12-11-07 19:59edited: 12-11-2007 20:17, by Stoeipoes | ||||
|
Stoeipoes bedankt ervoor heb nog niet getest met frontpage maar het ziet er in ieder geval makkelijk uit. Heb alleen een ding elke keer met dat bestand zitten wisselen van map/schijf of computer is natuurlijk een heel gedoe zou het niet kunnen dat je de bronmap kunt opgeven en de map van waar het in moet staan. al is het waar het moet staan niet erg belangrijk maar wel heel makkelijk. iig bedankt alvast voor alle genomen moeite. | |||
| posted: 13-11-07 18:16 | ||||
|
quote:Zou niet al te veel werk moeten zijn, maar vanavond heb ik helaas even geen tijd, dus morgen wellicht. quote:geen probleem, ik doe het graag. |
|||
| What the faq? | ||||
| posted: 13-11-07 18:38 | ||||
|
wow ik wil helemaal niet gappen ofzo maar het is geweldig precies perfect wat ik ook zoek iig voor een fotoalbum echt nice gemaakt stoeipoes mijn complimenten ![]() ![]() dit kan ik ook super gebruiken je bent geweldig
edit: wat mij alleen opvalt is dat als je van pagina 1 naar pagina 2 gaat hij een nieuw venster opent maar voor de rest ben je geweldig echt top dit had dit zelf nooit voor elkaar gekregen |
|||
|
||||
| posted: 14-11-07 08:33edited: 14-11-2007 08:42, by Cobra | ||||
|
quote:Fijn om te horen. Het oorspronkelijke programma heb ik ooit voor mijzelf geschreven en maakte een fotopagina met kleine thumbnails. Ik was alleen niet helemaal tevreden met de layout. quote:Dat is een feature, geen bug. De originele pagina opende ook in een frame met de naam "ronder".Als dit frame nog niet geopend is dan wordt hij aangemaakt. Ik vraag me nu eigenlijk wel af of dat wel nodig is aangezien alles toch in hetzelfde frame uitgevoerd wordt. |
|||
| What the faq? | ||||
| posted: 14-11-07 08:58edited: 14-11-2007 08:59, by Stoeipoes | ||||
|
quote: mag ik vragen waarin je het hebt geprogrameerd? en zou de mogelijkheid bestaan dat je er in voegd dat je de foto's zelf een size kunt geven en dat die ze dan allemaal op die pagina's zet als je begrijpt wat ik bedoel? |
|||
|
||||
| posted: 14-11-07 09:08 | ||||
|
Zou je niet je foto's in picasa kunnen laden, en ze dan exporteren voor een website. Dan kun je heel gemakkelijk de maximale grootte aangeven, waarop hij ze zelf resized. | |||
|
Study everything, you'll find something you can use - Jason Bourne |
||||
| posted: 14-11-07 09:29 | ||||
|
quote:Jup dat kan, er zijn heel veel freeware programmaatjes die hetzelfde doen alleen zijn die niet a la Frontpage .
Mijn programmaatje is in Delphi gemaakt. |
|||
| What the faq? | ||||
| posted: 14-11-07 10:49 | ||||
|
is delphi net zoiets als visual basic? en is dat freeware?
edit: mss als je msn hebt mag je me wel ff toevoegen markjansen_170@hotmail.com |
|||
|
||||
| posted: 14-11-07 10:55edited: 14-11-2007 10:55, by Cobra | ||||
|
Delphi is geen freeware. Delphi is een IDE voor Object Pascal, dat is, net als VB, een programmeertaal. | |||
| posted: 14-11-07 11:53 | ||||
|
quote: oke |
|||
|
||||
| posted: 14-11-07 13:10 | ||||
|
Owja na wat overleg met mensen hadden we mischien nog een paar features die wij erin willen zoals de bestanden ipv 1,2,3 enz een naam te geven en precies aan te geven in welke map en dat die bijvoorbeeld ook een map kan aanmaken.
Zou het ook kunnen dat de naam die je geeft ook bovenaan de website automatisch komt te staan. voor de rest het is nu een ideaal programma al om mee te werken |
|||
| posted: 16-11-07 10:51 | ||||
|
quote:Een nieuwe naam of gewoon de oorspronkelijke naam houden? De laatste optie is makkelijker, daarvoor hoef ik maar 1 regel aan te passen. quote:Staat in de planning (even een aantekening voor mijzelf: \ vervangen door / en c:\ enz niet toestaan )
quote:Geen probleem. Ik moet nog even een manier zoeken om vreemde tekens omte zetten naar html code, zoals de "&". quote:Dank je bobske. Ik zou deze aanpassen graag voor je willen maken. Op dit moment ben ik bezig met 2 afstudeerverslagen (1 voor het bedrijf, 1 voor school). De planning is dat deze volgende week vrijdag klaar zijn en daar wordt nog hard aan gewerkt. Probleem is even dat ik zwaar RSI heb en die verslagen toch af moeten. Zodra ik kan zal ik het programma aanpassen, ik doe het graag. Misschien kan het zaterdag al, maar ik pas even op dat de RSI niet erger wordt. Request 1 en 2 zouden binnen een paar uurtjes wel gefixt moeten zijn en dan maak ik meteen een mogelijkheid om de inputdirectory op te geven. Verzoek 3 moet ik nog wat langer over nadenken door die gekke tekens. p.s. Weet iemand waarom de & op pandemic niet vervangen hoeft te worden door een &? Is dit helemaal niet nodig? |
|||
| What the faq? | ||||
| posted: 20-11-07 09:11edited: 20-11-2007 09:14, by Stoeipoes | ||||
| Forum - Development - Foto's automatisch toevoegen - 1 2 > | ||||
locked

) aan te geven.
echt nice gemaakt stoeipoes mijn complimenten
.