Als ik erna kijk dan zie ik pasjes die in de jaren 90 al gedaan werden op hip-hop en paar jaar terug heb ik het geheel ook al in discotheken in Duitsland gezien. Maar goed... de nieuwe hype in aantocht:
Edit:
Zo te horen hoeven komt er geen nieuwe muzieksoort, want wordt gewoon op hardstyle gedaan. En zie nu bij meer filmpjes dat scatebroeken weer in de mode gaan komen...
Over 3 weken eens kijken op Qlimax of we daar nog iets tegen komen.
Hij doet het wel erg netjes, maar na een tijdje wordt het eentonig.
Edit: Waar leer je zoiets eigenlijk?
Naar mijn mening had je met jumpstyle als het ware één standaarddans die iedereen kon, met een klein beetje variatie erin. De shuffle is voornamelijk improvisatie met een paar basistechnieken ('t shuffelen op je tenen en hakken, de running man). Mocht je Hyves hebben, kijk dan eens in de Melbourne Shuffle-hyve, bij de berichten staan een aantal tutorials. (Of "youtube" eens op 'melbourne shuffle tutorial'.)
Idd, soort van natuurlijke selectie. De nubs geven 't na 'n week oefenen op omdat ze er teveel van verwachten, terwijl de hardcore-shuffelers gewoon doorgaan. Dus de hype zal wel meevallen (in ieder geval, geen kiddo's uit groep 7/8 aan 't shuffelen...).