| Forum - Development - peQuakeIII | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Waar houdt een Vos zich zoal mee bezig tijdens zijn vakantie, nou, aan opdrachten voor de universiteit. Gelukkig voor de Vos was het dit keer een coole opdracht.
De opdracht was: "bouw een particle system". Samen met een medestudent heb ik een particle system gebouwd voor de Quake 3 engine. Hier is het resultaat: filmpje |
|||
| posted: 30-08-07 15:32edited: 30-08-2007 15:35, by GreyFox | ||||
|
ziet er leuk uit, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de kwaliteit van het effect hier wat laag vind.
Kan je miss wat meer info geven over het particle systeem? As in hoe is het opgebouwd, wat zijn de mogelijkheden, wat |
|||
| posted: 30-08-07 15:40edited: 30-08-2007 15:40, by RapidFire | ||||
|
Het filmpje geeft een iets beter beeld dan dit plaatje, maar ook dat is niet optimaal. In-game ziet het nog net ietsie beter uit. Al met al ben ik best tevreden met deze low poly testcase.
Als ons verslag af is en gegrade dan zal ik het misschien wel posten hier. |
|||
| posted: 30-08-07 15:52 | ||||
|
Pff ik doe het je niet na. | |||
| posted: 30-08-07 17:55 | ||||
|
ziet er interesant uit, zelf zou ik eerder de unreal II engine gebruiken,
is tog iets nieuwer en er zit een particle emiter functie in , wat het een heel stuk makkelijker maakt.
je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het helemaal uitgebreid te doen als je ook volgends een bepaald patroon bewegende vuur particles wilt hebben, maar daarvoor zou ik eerder Maya gebruiken. wiki blijft tog handig als je een uitleg zoekt |
|||
|
||||
| posted: 30-08-07 20:07 | ||||
|
quote: Quake III is open source, Unreal II niet. En Quake III heeft ook een particle emitter functie, maar dat is totaal niet zo boeiend hoor. We hebben btw onze code in de engine gebouwd, niet in de game logic. Het is dan ook -geen- mod. Het is onze bedoeling dat Quake3 modders onze code kunnen gaan gebruiken. (De Q3 modding community is nog steeds behoorlijk actief.)
quote:En hoe gaat Maya ingame je shit renderen? quote: Nofi, maar het is duidelijk dat je niet echt veel ervan af weet. |
|||
| posted: 31-08-07 09:12edited: 31-08-2007 09:17, by GreyFox | ||||
|
ik ben ook maar beginer..., maar maya is gewoon wat makkelijker in de opbouw (vind ik) en heeft volgends mij ook een prima render functie. anders kun je gewoon (met wat moeite) alles wat je in maya gebouwt hebt exporteren naar unreal
en mijn kennis en interesse gaan meer naar het moddelen zelf, en animation. dus ik heb nog niet uitgebrijd met particle systems gewerkt, verder weet ik niet echt veel over de quake engine, en zelf een code voor in de engine bouwen is iets anders dan wat ik eerst dacht dat je probeerde te doen, ben momenteel ook nog bezig met een zelf- studie voor maya en unreal, zal mischien ook wel eens wat resultaten posten als ik zover ben. |
|||
|
||||
| posted: 31-08-07 13:41 | ||||
|
particle systems zijn systemen waar je particles (dit kunnen textures zijn, of sprites), onderhevig zijn aan physische krachten. Je kunt dus een particle vormgeven, en dan vervolgens gooi je die in je map, en laat je hem bewegen.
De particles die we hier hebben gebruikt zijn redelijk groot, en dat zijn gewoon 2d textures, maar we kunnen evt ook 3d models als particles gebruiken. Je kunt dus niet een particle systeem in Maya bouwen en dat importeren in een game, dat gaat niet. |
|||
| posted: 31-08-07 13:48 | ||||
|
mijn fout, ik dacht dat je het over iets anders had... | |||
|
||||
| posted: 31-08-07 14:42 | ||||
|
We hebben ons cijfer terug, een 9.
Kzal als ik thuis ben wel even ons verslag posten voor de geinteresseerden. |
|||
| posted: 12-10-07 16:03 | ||||
|
Mooi cijfer vos ben eigenlijk wel beetje benieuwd naar het verslag hoop dat ik er wat van opsteek |
|||
| posted: 12-10-07 16:57 | ||||
|
http://cinna.pandemic.nl/data/PEQuake3-report.pdf | |||
| posted: 12-10-07 17:41 | ||||
|
ff doorgebladerd, ziet er zeer pro uit. Ik lees hem morgen ff door als ik weer wat energie heb. Maar het ziet er zondermeer bruut uit. |
|||
| posted: 13-10-07 00:26 | ||||
|
Ik heb het zowaar globaal doorgelezen.
Mij wat te technisch maar vast heel goed als je die opleiding doet (gezien het resultaat). Wel strak engels trouwens. |
|||
| posted: 13-10-07 10:06 | ||||
|
quote: Miktex ftw |
|||
|
||||
| posted: 16-10-07 21:31 | ||||
| Forum - Development - peQuakeIII | ||||
locked

, wat het een heel stuk makkelijker maakt.