| Forum - Development - Ruby on Rails / Redmine | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Ok, ik heb een heel groot probleem. We (project waar ik bij aangesloten ben) hebben een nieuwe server, waarop we momenteel middels Apache 2.2.3 onze website draaien. We hebben een aantal subdomeinen opgezet, en op 1 daarvan moet de applicatie Redmine gaan draaien. Redmine is afhankelijk van Ruby on Rails, waar ik nog niet eerder mee gewerkt heb.
Ik ben nu 2 dagen non-stop bezig om het aan het werk te krijgen, maar dit gaat echt voor geen meter. Ik kan zeer specifieke info geven, maar dat is veel werk en de meesten zullen er toch geen touw aan kunnen vastknopen. Daarom wil ik beginnen met te vragen, is er hier iemand die ervaring heeft met RoR en/of Redmine? Ik kan wel wat hulp gebruiken en google/RoR community/Redmine community bieden op het moment geen uitkomst. Alvast bedankt. |
|||
| posted: 26-07-07 17:24 | ||||
|
Verder dan 5 minuten ermee kutten ben ik niet gekomen, ben bang dat ik je niet kan helpen. Gathering.tweakers.net al geprobeerd? | |||
| posted: 26-07-07 19:09 | ||||
|
Ik heb wel eens een applicatie in ruby geschreven, maar van dat redmine dinges heb ik nog nooit gehoord.
Ik denk niet dat ik je kan helpen. |
|||
|
Study everything, you'll find something you can use - Jason Bourne |
||||
| posted: 27-07-07 09:12 | ||||
|
mijn probleem is voornamelijk dat ik niks van Ruby (on Rails) weet. Redmine 'installeren' zou simpel genoeg moeten zijn als ik RoR aan het werk heb, maar daar zit mijn probleem. Apache en fcgid (fast cgi module) staan al geinstalleerd en geconfigureerd op de server, maar blijkbaar niet op de goede manier voor wat ik probeer te doen. Nou moet je je bedenken dat ik remote inlog op een unix systeem, en dat is niet echt dagelijkse kost voor mij. Ik heb nogal wat moeite om alles goed geconfigureerd te krijgen.
Gisteren kwam ik echter de tool Capistrano tegen, die zou moeten kunnen helpen met het 'synchronizen' van Apache, fcgid en RoR. Kent één van jullie deze tool misschien? Zo ja, zou het me kunnen helpen denk je? Meer specifieke problemen zullen nog wel volgen
Edit: GreyFox: op GOT heb ik nog niks kunnen vinden. |
|||
| posted: 27-07-07 13:01edited: 27-07-2007 13:01, by RapidFire | ||||
|
wonder boven wonder heb ik het toch nog zelf weten te fixen. Meer geluk dan wijsheid, maar bij toeval kwam ik erachter dat een of andere beveiligingsmodule op de server mn programma blokkeerde, dit gaf dan een error message maar daarin werd in zn geheel niet naar dat beveiligsmodule verwezen. Ik opende toevallig de log file van dat module en zag een error staan waar ik wél wat mee kon
Er mag dus een slotje op tnx guys |
|||
| posted: 28-07-07 12:45 | ||||
|
Rapid....
Ik weet dat het opgelost is maar ik kwam een handige site tegen met duizenden tutorials waaronder zo'n 50 over Ruby On Rails. http://www.tutorialized.com/tutorials/Ruby-on-Rails/1 Ik hoop dat je er wat mee kunt!
Suc6 ermee! Laterz, Bart |
|||
| posted: 15-08-07 14:27 | ||||
|
tnx man |
|||
| posted: 18-08-07 14:24 | ||||
| Forum - Development - Ruby on Rails / Redmine | ||||
locked

tnx guys