LoginPassword
Forum - Development - DragonWeb - <  1  2  3
TheDragon
Member
quote:
jeffy Wrote:
even een vraagje tussendoor...

wat wil je precies met je website gaan doen?

Uhm eerst zorgen dat alles wat op me oude site staat op de nieuwe komt en daarna gewoon leuk uitbreiden, zodat ik mijn "skills" kan trainen en meer van CSS, HTML, PHP etc. kan leren
posted: 05-07-07 16:03  
jeffy
Member
oke, maar wat word het doel van je site behalve training?
posted: 05-07-07 17:30  
TheDragon
Member
quote:
jeffy Wrote:
oke, maar wat word het doel van je site behalve training?

Tja,
Ik denk een Game Gedeelte , en als het nog wat wordt met m'n mixes dan ook nog een "DJ-deel"!
posted: 05-07-07 17:42  
RapidFire
Member
quote:
TheDragon Wrote:
ik heb een heel apart probleem..
Zodra ik ook maar iets verander aan:
code:
<?php if (isset($_GET['page'])) { $pagina2 = $_GET['page']; $pagina2 = preg_replace("/\W/","", $pagina2); } else { $pagina = "box-nieuws"; } ?>

of
code:
<?php if (is_file($pagina2 . ".php")) { include("box/" . $pagina2 . ".php"); } ?>

flipt ie en opent ie NIKS in content...

Heel apart !

je gebruikt $pagina en $pagina2 door elkaar

Overigens, reken er niet op dat ik dit blijf doen. Je kan met je coding problemen beter terecht op een website die over dat onderwerp gaat, en je moet een stuk specifieker zijn in wat er precies misgaat, wanneer en waar.

En probeer het probleem ook eerst zelf op te lossen, en niet na een uurtje al een post te maken, want je zult nog veel meer van dit soort problemen krijgen en de enige manier om te leren coden is je eigen fouten debuggen.
posted: 05-07-07 17:44  
TheDragon
Member
Okie Jah ik heb zelf ook al weer zitten prutten..
Allen wat het voor mij nu is.. Ik ken de "termen" niet dus ik weet niet waarop ik moet zoeken bij Php.net .. want dat wat we nu gedaan hebben dat zal vast wel een standaard naam hebben die je dan op kan zoeken..
Nogmaals bedankt voor de hulp!
posted: 05-07-07 17:55  
TheDragon
Member
Hallo allemaal!,
Ben ik weer, dit keer niet met superveel vragen! (Mijn excuses daarvoor nog, als ik iets nieuws heb gevonden ben ik zóó enthousiast!).

Ik wou vragen of mijn site "goedgekeurd" kan worden. Aangezien ik toch de basissource van de pandemic site gebruikt heb.
Ik snap dat ik jullie creatie niet mag stelen en dat wil ik ook helemaal niet. Daarom wil ik eerst een goedkeuring van het gebruik van de scripts zoals ze nu op mijn site staan.

mijn voorlopige adres is nog steeds:
http://dragonweb.derriks.com/index4.php

Bij goedkeuring gaat dit natuurlijk veranderen =)!

Groetjes,
Bartjuuh
posted: 08-07-07 15:37  
n0r
Rcon Supervisor
Een paar puntjes, gewoon kijkende naar de vormgeving.

*Als je van "Home" naar "Links", "School" of wat dan ook, dan verandert de hele indeling.
*Ik zou gewoon 1 menu maken, ipv 2.
*Zorgt dat de kleur van de tekst samengaat met de kleur van de achtergrond. (Zie "Fun-box" & de gewone zwarte tekst op die groene achtergrond)
*Ik denk dat het mooier is als je je pagina over de hele hoogte (ongeveer) dezelfde breedte geeft, of in elk geval niet zo'n groot verschil.

Verder ben ik zelf ook nogal noep in het coden van websites enzo, dus daar zal ik je dan ook niet mee proberen te helpen

Geert Wilders is net Bob Ross. Veel haar, maar een beetje fatsoenlijk verven, ho maar.
posted: 09-07-07 20:31  
Lionh2
Community Moderator
quote:
n0r Wrote:
*Als je van "Home" naar "Links", "School" of wat dan ook, dan verandert de hele indeling.

Volgens mij alleen de hoogte.

quote:
n0r Wrote:
*Ik zou gewoon 1 menu maken, ipv 2.

Ik ook. Dan kan dat enorme groene vlak onderaan ook direct weg.

quote:
n0r Wrote:
*Zorgt dat de kleur van de tekst samengaat met de kleur van de achtergrond. (Zie "Fun-box" & de gewone zwarte tekst op die groene achtergrond)

Ja een paar menu-items zijn erg slecht leesbaar hierdoor.

quote:
n0r Wrote:
*Ik denk dat het mooier is als je je pagina over de hele hoogte (ongeveer) dezelfde breedte geeft, of in elk geval niet zo'n groot verschil.

Volgens mij is dat opgelost als dat onderste menu wordt gewieberd!

Afgezien van n0r's opmerkingen, nog het volgende:
- Laat je tekstvlak (onder je bovenste menu) gewoon altijd even groot zijn. Nu verandert de hoogte met de hoeveelheid tekst. Niet zo mooi imo. Laat het dan scrollen indien nodig.
- Wat moeten breezahs in je gastenboek? Of is Eline je vriendin? Lijkt het wel op!
posted: 09-07-07 22:09  
Lionh2
Community Moderator
OMG DIE TAAL OOK!

haaaai lieverdd!
vet koewl site dingest! =D
Mjaa heb eigelijk niks te schrijve,
maa dat vond ik leuk XD

Ik ga je zeker nog spreken!
we spreken gewoon een keer met een paar mensjes af toch schat =D
niet getreurt! ik kom ook kijke ens!

Mjaa alles goed? whaha!
ik boek um weer hoor..
doegg loveyouxx
Soentjex Elinee.

Ik zou de mogelijkheid maken om posts te beveiligen met een wachtwoord ofzo

Maar ze lijkt me wel lief hoor!
posted: 09-07-07 22:09  
TheDragon
Member
Thanks voor de tips en opmerkingen Ik zal kijken wat ik ga veranderen !
Ik neem aan dat dit een goedkeuring is? Dan gooi me m'n site helemaal online =).
posted: 09-07-07 23:52  
Python
System Administrator
Denk dat je even op bevestiging van Greyfox wilt wachten.
posted: 10-07-07 00:04  
Tjappie
Rconner
quote:
Lionh2 Wrote:
OMG DIE TAAL OOK!

...

Maar ze lijkt me wel lief hoor!

omg dikke euner
“Nobel invented dynamite. I won't accept his blood money.” - Dr. Gregory House
posted: 10-07-07 00:26  
GreyFox
System Administrator
quote:
Python Wrote:
Denk dat je even op bevestiging van Greyfox wilt wachten.

Tis niet alsof dit nog in de verste verte op onze site lijkt.

Je hebt btw een div niet goed afgesloten net voor de footer:

code:
</div
posted: 10-07-07 02:24edited: 10-07-2007 02:24, by GreyFox  
TheDragon
Member
@ GreyFox:
Thanks man!
Ook nog bedankt voor dat kleine foutje =) Het had niet veel invloed maarja wie weet zou het in de toekomst nog voor veel problemen gezocht kunnen hebben! (tjeez wat een zin ...)

@ All:
M'n site is nu gewoon te vinden op http://dragonweb.derriks.com
Tips en suggesties zijn Altijd welkom =)
Ik probeer em zo mooi mogelijk te maken naar de behoeften van de "klant"

Groetjes,
Bartjuh
posted: 10-07-07 12:02  
jeffy
Member
mischien nog een puntje:
in het gasten boek gebruik je rode tekst op een groene achtergrond...
ik vind het iig beetje lastig te lezen zo...
maar daarvoor moet je zelf maar kijken wat je dermee gaat doen
posted: 10-07-07 12:56  
jeffy
Member
niet bedoelt al topic kick.., maar het viel me op dat het gasten boek op je site een beetje vol zat gespamt, kan mischien handig zijn om daar iets aan te doen, als je je site nog gebruikt tenminste
posted: 20-08-07 22:49  
TheDragon
Member
quote:
jeffy Wrote:
niet bedoelt al topic kick.., maar het viel me op dat het gasten boek op je site een beetje vol zat gespamt, kan mischien handig zijn om daar iets aan te doen, als je je site nog gebruikt tenminste

Tjeez alweer ?!?!?!
Schijt irri is dat !
ik plaats al IP blocks maarja die gasten veranderen gewoon het IP ...
Eens kijken naar een handige oplossing
posted: 21-08-07 14:37  
GreyFox
System Administrator
Euhm, 98% van die spam komt gewoon van drone PC's die geinfecteerd worden door trojans en andere meuk. Dus je hebt er weinig aan, aangezien ongeveer 10% van consumer PC's geinfecteerd zijn.
posted: 21-08-07 15:11  
TheDragon
Member
Ik ga een Code Validatie maken dat helpt vaak wel dus
Ik ben druk aan het goochelen Heb alleen een probleempje!
M'n gastenboek is opgebouwd uit .TPL files en nu moet je bijv.: $Post_Validatie aangeven
maar je moet hem ook ergens defineren.. Ik kan alleen de plek van alle definities niet vinden -.- beetje snugger maarja :S

(want als ik er nu een onbekende definitie in gooi dan gaat ie plat -.- en laat niets meer zien!)
posted: 21-08-07 15:22edited: 21-08-2007 15:22, by TheDragon  
RapidFire
Member
quote:
Lionh2 Wrote:
Geblaat van Frank over breezahs

Als je dat al erg vindt... volgens mij is dit nog een bovengemiddelde leerlinge op de middelbare school, als je het vergelijkt met de rest van de generatie.

Over 20 jaar praten we allemaal semi-Zuid Afrikaans :(
posted: 21-08-07 16:23  
Forum - Development - DragonWeb - <  1  2  3
locked