LoginPassword
Forum - Music Board - Israel Kamakawiwo'ole - 1  2  >
Eunz0r
Member
Serieus, zodra ik dit nummer hoor krijg ik gewoon kippenvel, echt té mooi nummer

Strangers are just people you haven't killed yet!
posted: 18-06-07 12:40edited: 18-06-2007 13:48, by Eunz0r  
Supergans
Rconner

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
posted: 18-06-07 12:53  
Eunz0r
Member
quote:
Supergans Wrote:

Wat een knake nummer zeg
posted: 18-06-07 13:20  
Lionh2
Community Moderator
Ik ga echt niet luisteren, dit kan nooit goed zijn.
posted: 18-06-07 16:33  
Skwerl
Rconner
quote:
Supergans Wrote:

omg wat 'n enge clip
posted: 18-06-07 17:19  
Eunz0r
Member
quote:
Lionh2 Wrote:

Wat kan nooit goed zijn?
posted: 18-06-07 19:13  
Tjappie
Rconner
quote:
Lionh2 Wrote:

Vooroordelen..

Echt een prachtig nummer. Zou er ooit nog wel een hardstyle versie van willen maken
“Nobel invented dynamite. I won't accept his blood money.” - Dr. Gregory House
posted: 18-06-07 20:35  
Lionh2
Community Moderator
quote:
Tjappie Wrote:
[..]

Vooroordelen..

Echt een prachtig nummer. Zou er ooit nog wel een hardstyle versie van willen maken

Dit zegt alweer genoeg!
posted: 18-06-07 22:26  
RapidFire
Member
quote:
Tjappie Wrote:

*RapidFire kills Tjappie with knife. Counter-music-rap0rz win!!!
posted: 18-06-07 22:50  
Tjappie
Rconner
Precies jongens,

In het land der blinden is éénoog koning.

Blijf er lekker bij dat wat jij luisterd goed is,
en als jij het dan niet leuk vindt, dan is het maar crap.
Moet je niet kwaad worden als ik eerlijk zeg wanneer ik zeg dat wanneer ik iets wat jullie luisteren / maken kattengejank vind.
posted: 19-06-07 00:21edited: 19-06-2007 00:22, by Tjappie  
Lionh2
Community Moderator
Uhm we maken een grapje? Waarom reageer je zo serieus?
posted: 19-06-07 06:58  
RapidFire
Member
tgaat misschien een beetje off-topic (sorry) maar dat is onzin Tjappie... ik heb jaren naar hardcore geluisterd, een goed jaar naar trance en als ik nu in de discotheek kom (zelden) kan ik me best vermaken in de zaal waar ze al die muziek (dus ook hardstyle en wat niet) draaien. Jumpen vind ik best cool (mits goed gedaan). Ik heb dus per definitie niks tegen op die muziek. Maar covers van goeie nummers waaraan niets is toegevoegd dat van enige inspiratie getuigd vind ik gewoon klote. Als een band een nummer covered en het slechter maakt vind ik het ook bagger. Ik heb nog nooit een hardstyle cover gehoord van een nummer die beter was dan het origineel.

Edit: andere kant op geldt het ook. Als iemand een pianoversie van Delirium - Silence zou maken zou ik het ook nummerverkrachting vinden...
posted: 19-06-07 11:38edited: 19-06-2007 11:40, by RapidFire  
Tjappie
Rconner
Het gaat er niet om wat je leuk of niet vindt,

Als een DJ een nummer coverd en zijn eigen dingen er aan toevoegd voegt hij er ook weer een hele groep mensen aan toe die het nummer ( of delen van het nummer ) luisteren, terwijl ze dat eerder misschien niet deden.
Ik luister zelf alles, hangt er gewoon van af in welke stemming ik ben.

Maar jullie gaan er gewoon per definitie van uit dat wanneer er iemand een nummer, dat jij leuk vind, aan gaat passen, dat er dan gelijk een superslechte versie uitkomt.
Sorry hoor, maar dat vind ik dan gewoon pure onwetendheid.
posted: 19-06-07 12:16  
bobsqaud
Rconner
quote:
Tjappie Wrote:
Maar jullie gaan er gewoon per definitie van uit dat wanneer er iemand een nummer, dat jij leuk vind, aan gaat passen, dat er dan gelijk een superslechte versie uitkomt.
Sorry hoor, maar dat vind ik dan gewoon pure onwetendheid.

Ik geef ze opzich wel gelijk hoor aangezien 90% van de gecoverde nummers gewoon bagger is er zijn altijd wel wat goede gecoverde nummers maar dat zijn relatief vrij weinig en als je als artiest een nummer gaat coveren dan vind ik dat je zelf vrij weinig inspiratie hebt.
posted: 19-06-07 12:25  
Eunz0r
Member
Hmmm, volgens mij ging dit topic over het nummer wat ik heb gepost Maarja, ik vind sommige gecoverde muziek nog wel gaan, maar dit is inderdaad nummerverkrachting Geeft mij dus maar gewoon de originele.

Net als bij Gym Class Heroes - Cupid's Chokehold vind ik ook een kleaute nummer maar die van Supertramp - Breakfast in America vind ik weer een mooi nummer. Dus geef mij maar die ol' school originelen.
posted: 19-06-07 12:50  
Lionh2
Community Moderator
Even 2 dingen:

1) Ik heb helemaal nog niks geluisterd van dit topic, dus hoe de f*** kom je erbij dat ik commentaar geef op deze muziek? Ik zei slechts dat ik gezien de aard van de reacties en de posters al zoiets had van "laat ik dit maar niet luisteren". En dat was dan grappig, dus niet serieus, bedoeld. Reageer niet gelijk zo agressief?
2) Nu jullie eenmaal die discussie zijn gestart: het "coveren" van nummers door er alleen een hardcore / jumpstyle / whatever beat onder te zetten is geen muziek maken imo en zeker geen kunst. Een eigen versie van een nummer maken (denk aan Knocking on heavens door van Guns 'n Roses bijvoorbeeld) kan (hoeft niet) wel kunst zijn. Maar als je een goed nummer "covered" door er een beat onder te zetten, dan kan dat natuurlijk wel in een goed nummer resulteren, echter (nagenoeg) nooit beter dan het origineel.
posted: 19-06-07 14:25  
Tjappie
Rconner
quote:
Lionh2 Wrote:

1) Ik heb helemaal nog niks geluisterd van dit topic, dus hoe de f*** kom je erbij dat ik commentaar geef op deze muziek? Ik zei slechts dat ik gezien de aard van de reacties en de posters al zoiets had van "laat ik dit maar niet luisteren". En dat was dan grappig, dus niet serieus, bedoeld. Reageer niet gelijk zo agressief?

Als je goed leest zie je dat die reactie niet op die van jou slaat, maar op die van Rapid.
Ik vind het een beetje sneu om gelijk te zeggen van '' laat ik dit maar niet luisteren'' omdat iemand het post.
Ik zie geen reacties staan waaruit je kan opmaken dat het een schijtnummer is.
Als je dit vindt agressief vindt, best, dat is jouw mening.
Ik vond het nog aardig meevallen.

quote:

2) Nu jullie eenmaal die discussie zijn gestart: het "coveren" van nummers door er alleen een hardcore / jumpstyle / whatever beat onder te zetten is geen muziek maken imo en zeker geen kunst. Een eigen versie van een nummer maken (denk aan Knocking on heavens door van Guns 'n Roses bijvoorbeeld) kan (hoeft niet) wel kunst zijn. Maar als je een goed nummer "covered" door er een beat onder te zetten, dan kan dat natuurlijk wel in een goed nummer resulteren, echter (nagenoeg) nooit beter dan het origineel.

Als jij vind dat het enige wat ze doen er een ander beat onder zetten, dan denk ik dat je niet weet waarover je praat, en daarom ook helemaal niet het recht hebt om zoiets muziek of geen muziek te noemen.
Iedereen heeft een andere smaak qua muziek: Get over it.
Tuurlijk is 90 % van alle covers en remixes crap, maar 90 % van alle (originele) nummers is troep.
posted: 19-06-07 15:10  
Cisnux
Rconner
Top nummer, die 1e dan.

Op de 2e durf ik niet meer te reageren..
I just wished watching television would make me smarter. I tried this button that sayd "Brightness". But unfortunatley it didn't work...
posted: 19-06-07 15:45  
RapidFire
Member
quote:
Tjappie Wrote:
Als je goed leest zie je dat die reactie niet op die van jou slaat, maar op die van Rapid.

en mijn reactie kwam ook zo ongelofelijk serieus over dat zo'n reactie een logisch gevolg is? Misschien moet ik toch NOG duidelijker worden wanneer ik een geintje maak. Anyway, heb hierboven al verklaard waarom ik er zo over denk.

quote:

Als jij vind dat het enige wat ze doen er een ander beat onder zetten, dan denk ik dat je niet weet waarover je praat, en daarom ook helemaal niet het recht hebt om zoiets muziek of geen muziek te noemen.

Iedereen kan horen wat een cover toevoegt door ernaar te luisteren, hiervoor hoef je geen 'expert' op het gebied van hardstyle te zijn. Soms is dit alleen een beat, soms is het meer. Vaak is het echter zo simplistisch van aard dat ik het niet echt een kunst kan noemen om zoiets te maken, ik draai er iig mn hand niet voor om (maar denk wel 3x na voor ik er mijn tijd aan verspil). Ter verduidelijking: dit is dus GEEN statement over hardstyle in het algemeen.

Wat betreft muziek/niet muziek: elk geluid kan je als muziek classificeren, dus die discussie houdt snel op. Als je muziek produceren als een vaardigheid gaat zien, kan je echter wel een opdeling maken in hoeveel (creatieve) vaardigheid er in een nummer zit. Dat is waar ik het over heb als ik zeg dat hardstyle covers over het algemeen slechter zijn dan het origineel.

quote:

Iedereen heeft een andere smaak qua muziek: Get over it.
Tuurlijk is 90 % van alle covers en remixes crap, maar 90 % van alle (originele) nummers is troep.

Hoe is dit een argument? Dat jij 90% van alle muziek troep vindt zegt enkel iets over jou, het doet er verder totaal niet toe. Ben het ook 100% oneens hiermee. Zoals ik al eerder aangaf gaat het me niet om smaak. Ik ken genoeg mooie nummers in de hier besproken stijl, maar van alle covers van bestaande nummers die ik gehoord heb was 95% inspiratieloze bagger. Ook zijn de behouden delen van het gecoverde nummer zelden een toevoeging aan het nieuwe (trance/hardstyle/whatever) nummer, dus waarom dan uberhaupt coveren? Wanneer je een nummer covered heb je (imo) een gebrek aan respect voor de schrijver van het origineel als je het nummer totaal verpest.
posted: 19-06-07 15:56edited: 19-06-2007 15:56, by RapidFire  
Tjappie
Rconner
quote:
RapidFire Wrote:

en mijn reactie kwam ook zo ongelofelijk serieus over dat zo'n reactie een logisch gevolg is? Misschien moet ik toch NOG duidelijker worden wanneer ik een geintje maak.

Misschien wel ja....

quote:

Dat is waar ik het over heb als ik zeg dat hardstyle covers over het algemeen slechter zijn dan het origineel.

zeg dan Dat jij dit vindt...
Je kan niet zeggen da het zo is, want het is en blijft je eigen mening.
Als ik zeg (en dit is maar een voorbeeld) dat bijv. Guns & Roses K*T is,
dan kan je er niks mee, want het is geen feit.

quote:

Hoe is dit een argument? Dat jij 90% van alle muziek troep vindt zegt enkel iets over jou

Sorry hoor, maar is dit niet precies hetzelfde wat je zelf aan het doen bent?
Er is gewoon verschil in smaken van muziek, en het enige wat ik dus ook zeg is:
Ga niet zeggen dat iets gewoon slecht is, maar doe dat lekker door je eigen mening te geven.
posted: 19-06-07 17:30edited: 19-06-2007 17:31, by Tjappie  
Forum - Music Board - Israel Kamakawiwo'ole - 1  2  >
locked