LoginPassword
Forum - Sports Board - Play-offs - 1  2  >
bobsqaud
Rconner
Vanavond gaat het voetbal"geweld" weer los met de play-offs. Ik vind dit echter geen goed systeem voor een ticket tot europees voetbal. Je hebt je toch laten zien het hele seizoen al dat je beter/sterker bent dan een ander, aangezien je dit al kunt aflezen aan de ranglijst, maar vanavond staan er twee mooie wedstrijden op het programma namelijk Heerenveen - Ajax en FC Twente - AZ. Dus wie jullie vind dat ze het verdienen om te winnen en waarom.
posted: 09-05-07 16:44edited: 09-05-2007 16:44, by bobsqaud  
infuzion
Member
Hoop dat het Ajax word, maar lijkt me echt vet als Heerenveen,Twente erdoorheen komen
Hardstyle is the style.
posted: 09-05-07 16:45  
Rayden
Member
De play-offs zijn inderdaad een achterlijk systeem. Neemt niet weg dat er gisteren twee leuke wedstrijden op het programma stonden.

Ajax was eigenlijk volstrekt kansloos tegen Heerenveen maar kwam goed weg met ‘maar’ één tegendoelpunt. Ik zie ze dit thuis nog wel goed maken.
Ook AZ zie ik verder gaan in de play-offs omdat ze een goed resultaat hebben neergezet wat thuis wel afgemaakt zal worden.
posted: 10-05-07 09:26  
Supergans
Rconner
quote:
Rayden Wrote:
De play-offs zijn inderdaad een achterlijk systeem. Neemt niet weg dat er gisteren twee leuke wedstrijden op het programma stonden.

Ajax was eigenlijk volstrekt kansloos tegen Heerenveen maar kwam goed weg met ‘maar’ één tegendoelpunt. Ik zie ze dit thuis nog wel goed maken.
Ook AZ zie ik verder gaan in de play-offs omdat ze een goed resultaat hebben neergezet wat thuis wel afgemaakt zal worden.

Da denk ik ook ja

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
posted: 10-05-07 17:12  
Rayden
Member
Zoals verwacht staat er weer een Ajax - AZ op het programma. Ik denk dat Ajax, net zoals in de bekerfinale, aan het langste eind gaat trekken. AZ lijkt helemaal op te zijn dit seizoen.

En Feyenoord.. als daar niet een type Scheringa/Abramovic de boel komt redden zie ik ze hier voorlopig niet meer bovenop komen. In het begin kon ik als PSV supporter wel lachen om die nederlagen van Feyenoord, maar daar ben ik een tijdje geleden al mee opgehouden. Het is nu gewoon zielig aan het worden. Ook is het zonde dat zo’n grote club met zo’n grote aanhang en het mooiste stadion van Nederland afgezakt is naar de subtop.
posted: 14-05-07 10:48  
KNz
Rconner
het is zeker niet meer grappig nee, en ik hoop ook echt dat ze weer bij de top3 (top4 dan) terugkomen.
posted: 14-05-07 20:40  
Ronzz
Member
Dat hoop ik ook, jammer dat Leo de boel in dat eventjes niet kon redden, maar dat zat er gewoon aan te komen. Feyenoord staat, en stond bij mij sowieso al hoog in het vaandel. Jammer dat dit moet gebeuren..
posted: 14-05-07 21:43  
Lionh2
Community Moderator
Eindelijk van die Rotterdammers verlost imo.
posted: 14-05-07 22:52  
bobsqaud
Rconner
quote:
Lionh2 Wrote:
Eindelijk van die Rotterdammers verlost imo.

Dat ben ik dus helemaal niet met je eens ook al ben ik een ajax fan die sfeer in dat stadion van feyenoord was altijd wel mooi alleen wordt alijdt verpest door een paar. feyenoord had eigenlijk in de top 5 moeten staan dat weet ik ook wel maar jah spelers/trainer of bestuur heeft mischien de verkeerde belissingen gemaakt maar wat doe je er aan niks.
posted: 14-05-07 22:58  
Lionh2
Community Moderator
Dat was een (misplaatst) grapje tbh.
Eerlijk gezegd vind ik het wel goed dat er af en toe eens wat "topclubs" een paar mindere jaren hebben en de subtoppers wat goede jaren. Dat houdt het voetbal afwisselend. Dus ik vind het niet zo erg dat Feyenoord nu overal naast grijpt. Over één of twee jaar zijn ze weer terug. En tot die tijd zijn er genoeg clubs die zeker zoveel genieten van een 3e of 4e positie als Feyenoord.
posted: 15-05-07 07:01  
Rayden
Member
quote:
Lionh2 Wrote:
Dat was een (misplaatst) grapje tbh.

quote:

Over één of twee jaar zijn ze weer terug.

Daar twijfel ik over nu ze zich niet geplaatst hebben voor Europees voetbal. Er zal minder geld binnen komen en ook zullen ze nu minder aantrekkingskracht hebben op goede spelers. Met de huidige spelersgroep zullen ze ook niet veel verder komen dan dit seizoen. Met uitzondering van De Guzman en misschien Castelen (die ik persoonlijk nogal overschat vind) staat er niemand van niveau in de basis daar.

Edit: Ik kwam nog een artikeltje tegen over de play-offs:

Play offs? Fuck off!
14 mei 2007

De grote opiniebepalers uit het Nederlandse voetbal waren persoonlijk betrokken bij het invoeren van de play-offs. Van een onafhankelijk en kritisch geluid uit hun mond zal dus geen sprake zijn. Toch moeten ook zij de feiten onder ogen zien: niemand zit op de play-offs te wachten, zo bewijzen de bezoekersaantallen wel.

Onderstaand een overzicht van de gemiddelde bezoekersaantallen in de competitie respectievelijk play-offs bij de verschillende clubs:

Feyenoord: 39.700 / 18.000 (= -21.700 / -54.7%)
Ajax: 48.600 / 29.000 (= -19.600 / -40.3%)
AZ: 15.900 / 13.200 (= -2.700 / -17.0%)
SC Heerenveen: 25.400 / 23.500 (-1.900 / -7.5%)
NAC: 14.900 / 5.500 (-9.400 / -63.1%)
NEC: 12.000 / 4.000 (-8.000 / -66.7%)
Sparta: 9.900 / 8.900 (-1.000 / -10.1%
FC Utrecht: 20.000 / 12.500 (-7.500 / -37.5%)
Vitesse: 20.100 / 11.000 (-9.100 / -45.3%)

FC Groningen: 19.200 / 19.400 (+200 / +1.0%)
Roda JC: 14.400 / 14.500 (+100 / +0.7%)
FC Twente: 13.200 / 13.400 (+200 / +1.5%)

Slecht drie clubs kenden een minieme stijging, waarbij de stijging van 100 extra toeschouwers bij Roda JC deels is te danken aan het feit dat seizoenkaarthouders gratis toegang hadden bij de wedstrijd Roda JC - FC Utrecht. Ook bij Sparta hadden seizoenkaarthouders gratis toegang, toch was er sprake van een forse daling.

Vele andere clubs, waaronder Feyenoord, gaven (flinke) kortingen op de toegang, desondanks was ook daar sprake van een (zwaar) tegenvallende opkomst. Conclusie: het publiek zit niet op play-offs te wachten. Ondanks het feit dat de opiniebepalers (journalisten zonder journalistieke onafhankelijkheid!) er keer op keer op wijzen dat het nu zo spannend is. Terwijl deze spanning er zonder play-offs ook tot de laatste dag was geweest.
posted: 15-05-07 15:14edited: 15-05-2007 16:45, by Rayden  
Rayden
Member
Gefeliciteerd Ajacieden, op naar FC Copenhagen!
posted: 28-05-07 14:19  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
eerste ronde liggen ze er uit
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche
posted: 29-05-07 10:25  
bobsqaud
Rconner
quote:
Vogeltje.nl Wrote:
eerste ronde liggen ze er uit

Wrm doet iedereen altijd zo negatief tegen ajax

Ik zelf verwacht wel dat ze de eerste ronde halen maar daarna denk ik niet dat ze veel verder komen maar ja, laten we de loting maar afwachten en de uitslagen. Ik heb er nu iig meer vertrouwen in dan vorig jaar.
posted: 29-05-07 15:15  
Lionh2
Community Moderator
Kun je helemaal niks over zeggen op dit moment. Vogel waarom zeg je zoiets?
Ik hoop Europees gezien altijd dat NL clubs zo ver mogelijk komen, wie het ook is.
posted: 29-05-07 15:58  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
Omdat mensen altijd zo heerlijk happen als je over zoiets als voetbal zon loze opmerking maakt
posted: 29-05-07 18:35  
Rayden
Member
Ik hoop dat ze er in de voorronde al uit vliegen.
posted: 29-05-07 20:54edited: 29-05-2007 20:54, by Rayden  
Supergans
Rconner
quote:
Rayden Wrote:
Ik hoop dat ze er in de voorronde al uit vliegen.

Ik ook, kunnen ze zoals lionh2 al zei zo ver mogelijk komen in de uefa cup. Das beter voor Nederland, want ze spelen daar meer wedstrijden. Ook gunstig is natuurlijk dat PSV dan weer alle cl inkomsten krijgt

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
posted: 29-05-07 23:10  
Rayden
Member
Precies mijn gedachtegang.
posted: 30-05-07 17:01  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
Als ik niet beter wist zou ik denken dat jullie twe PSV fans zijn
posted: 30-05-07 17:25  
Forum - Sports Board - Play-offs - 1  2  >