| Forum - Development - W3C-validatie voor secure pagina's | ||||
|---|---|---|---|---|
|
een vraagje voor de webmasters hier:
ik probeer mijn website XHTML Strict valide te houden. Echter ik heb (via PHP) een loginscript gemaakt waarachter ongeveer 90% van de website zich bevindt. Ik heb het idee dat als ik nu mijn XHTML en CSS valideer al die beveiligde content niet doorkomt, en alleen de melding dat er ingelogd moet worden nog wordt gevalideerd. Ik hoop nu op een bevestiging/ontkenning hiervan, en in het tweede geval, is dit op te lossen zonder mijn complete beveiliging eraf te halen? Bvd, Hans Edit: De reden dat ik aanneem dat alleen het niet-beveiligde deel doorkomt is omdat dat het enige is dat te zien is wanneer ik de source laat outputten door de W3 validator. Voor CSS is er overigens geen probleem, de stylesheet komt hoe dan ook prima door. |
|||
| posted: 02-05-07 01:06edited: 02-05-2007 01:10, by RapidFire | ||||
|
Als de validator niet kan "inloggen" op de site kan hij de content ook niet zien he. Dus nee, alleen je inlogpagina wordt gevalidate.
Oplossing: lokaal/tijdelijk testen zonder de beveiliging. (Waarom XHTL btw, en niet HTML4?) |
|||
| posted: 02-05-07 01:39edited: 02-05-2007 01:40, by GreyFox | ||||
|
omdat ik van DOM gebruik maak. Maar wel vervelend dat er geen andere oplossing is :( zal het maar ns gaan proberen dan. Bedankt. | |||
| posted: 02-05-07 13:43 | ||||
|
Volgens mij kun je altijd nog: inloggen -> view source -> copy + paste in de validator
of bedoel je dat niet? |
|||
|
Study everything, you'll find something you can use - Jason Bourne |
||||
| posted: 02-05-07 18:01edited: 02-05-2007 18:02, by Castor | ||||
|
Dat kan uiteraard ook, als je niet iets van automatische validatie doet. | |||
| posted: 02-05-07 18:27 | ||||
|
oh ik wist niet dat dat kon! Dat is wel prima dan, daar lukt het ook wel (voor 95%) mee
tnx! |
|||
| posted: 03-05-07 10:51 | ||||
| Forum - Development - W3C-validatie voor secure pagina's | ||||
locked