LoginPassword
Forum - Tech Board - 2 videokaarten? - 1  2  >
Vermilion
Member
Hey, ik had weer eens een vraagje:

Ik heb nu dus een Geforce 7900 GT, aardig nieuwe kaart, maar zo nieuw dat hij sommige oude spellen ( Star wars: Knights of the Old Republic, Wolfenstein: Ennemy Territory) niet aankan. Ik heb hier nog een oudere videokaart liggen die ze wss wel aankan.
Mijn vraag is dus of ik allebei de kaarten in mn pc kan stoppen, en de oude spellen op de oude kaart, en de nieuwe op de nieuwe kaart spelen?

Allebei PCI kaarten, en ik heb twee VGA-aansluitingen ja
posted: 25-04-07 20:09edited: 25-04-2007 20:10, by Vermilion  
KNz
Rconner
waarom zou een 7900gt geen kotor en et aankunnen ?
posted: 25-04-07 20:13  
Vermilion
Member
Dat vraag ik me ook af.. Op forums stond omdat de 7900 na Kotor was uitgebracht, hij daarom het spel niet ondersteunt ofzo. Deze foutmeldingen krijg ik btw:

KOTOR: Required: Non-Windows Generic OpenGL 1.4.0 drivers
WolfET: GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Maar 7900GT heeft openGL 2.0 support :/
posted: 25-04-07 20:20edited: 25-04-2007 20:21, by Vermilion  
Cobra
Member
misschien betekend het dat je vga drivers niet helemaal correct zijn geinstalled ik heb ook zoiets gehad maar dan met FLO2 en toen de drivers geinstalleerd die bij de kaart zaten en daarna niks geen last meer gehad misschien dat het helpt laat maar even horen
posted: 25-04-07 20:46  
Vermilion
Member
Ik heb nu de nieuwste van de Nvidia site.. maar ik zal het proberen.
posted: 25-04-07 21:32  
KNz
Rconner
heb je dit altijd al gehad, want het lijkt inderdaad op een driverprobleem. In de trant van dat er mss nog wat oudere drivers conflicteren. Probeer drivercleaner eens.
posted: 26-04-07 00:23  
Vermilion
Member
Bij elke nieuwe driver-installatie heb ik alles van de oude driver weggehaald met NastyFileRemover, vanavond ga ik de driver van de cd proberen.
posted: 26-04-07 12:42  
KNz
Rconner
ja en anders zou je natuurlijk altijd kunnen formateren als laatste optie
posted: 26-04-07 12:57  
Vermilion
Member
De driver via de cd heeft hetzelfde probleem. Ik heb momenteel geen Windows XP cd, dus formatteren zit er momenteel niet in.. Kan ik dan niet 2 verschillende videokaarten gebruiken, en dan de een inschakelen en de ander uitschakelen met apperaatbeheer ofzo?
posted: 26-04-07 20:47  
KNz
Rconner
Nouja met sommige spellen kun je wel je grafische adaptor kiezen uit een dropdownmenu. Ik weet niet of dat bij die spellen kan.
posted: 26-04-07 22:24  
Vermilion
Member
Nope.. ze starten niet eens op, kan het niet via mn verhaal hierboven?
posted: 26-04-07 22:34  
Lionh2
Community Moderator
Ik blijf het een enorm vaag verhaal vinden.

Vraagje: Heb je geen oude computer met een oude videokaart erin? Haal je die nieuwe er ff uit, doe je een oude vid kaart erin en kijken of het dan werkt?
posted: 26-04-07 22:35  
Vermilion
Member
Ik heb een nieuwe pc, met nieuwe videokaart. Ik zal het op een rijtje zetten

-Ik heb een Geforce 7900 GT;
-Die is té nieuw voor sommige spellen, die het daardoor niet doen (KotOR, WolfET);
-Ik heb de nieuwste drivers, de kaart wordt dus waarschijnlijk gewoon niet ondersteunt;
-Ik heb nog een Asus Eax300 SE liggen
-Die wil ik allebei in mn pc stoppen;
-Bij KotOR en WolfEt moet dan naar de Asus ipv de Geforce gewisseld worden;
-De vraag is of dat dus kan, en hoe?

Ik heb al wat geprobeerd, maar toen ging iets mis, en had ik nog maar 4-bit kleuren :/
posted: 26-04-07 22:43  
RapidFire
Member
ik kan me voorstellen dat er een programma is (sterker nog, volgens mij zit de functie in windows onder desktop->eigenschappen) waar je van actieve videokaart kan switchen. Als je dat ns probeerde voor het spelen, dan kan je testen of de andere videokaart wel werkt.
posted: 26-04-07 22:50  
KNz
Rconner
quote:
Vermilion Wrote:
Nope.. ze starten niet eens op, kan het niet via mn verhaal hierboven?

Dat kan dus bij de grafische instellingen van het spel ( dat is dus voordat het spel is opgestart).

Overgins ligt het NIET aan je videokaart maar aan je configuratie.
posted: 26-04-07 22:59  
Vermilion
Member
quote:
KNz Wrote:
[..]

Dat kan dus bij de grafische instellingen van het spel ( dat is dus voordat het spel is opgestart).

Overgins ligt het NIET aan je videokaart maar aan je configuratie.

Bedoel je dan wat rapidfire zegt, of in het menu van het spel? Bij kotor kan ik wel in een configuratie-menu komen, maar daar geen videokaart kiezen, Bij ET helemaal geen menu
posted: 27-04-07 11:43  
RapidFire
Member
hij doelt denk ik op het fenomeen dat je bij een aantal spellen eerst een schermpje krijgt voor het spel start, waarin je je videokaart en wat algemene configuratie-opties kan kiezen (zoals resolutie). Maarja dat hebben dus niet alle spellen.

Maar GeForce heeft toch onder geavanceerde instellingen bij het windows->desktop->eigenschappen schermpje wel zoiets staan als de actieve videokaart? Misschien kan je die dus gewoon voordat je gaat spelen ff switchen. Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar zou moeten kunnen lijkt me.
posted: 27-04-07 11:49  
bobsqaud
Rconner
Volgens mij kun je ook wel 2 videokaarten parallel laten lopen zodat er uit beide hetzelfde komt en als je een spel gaat spelen moet je gewoon een uitschakelen dan kan het volgens mij geen probleem zijn.
posted: 27-04-07 12:21  
KNz
Rconner
nee sli kan alleen met 2 dezelfde kaarten
posted: 27-04-07 12:31  
Vermilion
Member
quote:
RapidFire Wrote:
Maar GeForce heeft toch onder geavanceerde instellingen bij het windows->desktop->eigenschappen schermpje wel zoiets staan als de actieve videokaart? Misschien kan je die dus gewoon voordat je gaat spelen ff switchen. Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar zou moeten kunnen lijkt me.

Als ik de asus driver ook installeer kan dat inderdaad ja, dan moet ik alleen nog kabeltje om die ook op de monitor aan te sluiten. Maar als zowel de Nvidia als Asus driver erop staat, en ik dus op de 7900 gt zit, kan ik niet overschakelen (omdat de Asus niet op monitor aangesloten is?) en de resolutie kan niet hoger dan 800x600 en de kleuren kan ik alleen in 4 bits.. er staan zelfs geen andere opties in dat drop-down menu :/
posted: 27-04-07 17:01  
Forum - Tech Board - 2 videokaarten? - 1  2  >
locked