LoginPassword
Forum - Development - Nieuwssite
bN
Rcon Supervisor
Paar vrienden en ik zijn op het idee gekomen om voor de vereniging en sport een nieuws site op te zetten. Het is zeg maar net zoals fok.nl maar dan echt alleen headlines, nieuwsberichten, forum en mogelijkheid om te reageren op de nieuwsberichten.

Het designen van de site is geen ramp, maar het managen wel. Zo moet het makkelijk zijn om nieuws toe te voegen en berichten te managen. Eigenlijk dat je de website designed dat je alleen maar de content hoeft toe te voegen. Daarnaast willen we ook niet ongenodigde gasten, dus je moet je ook kunnen registreren.

Ben zelf al een beetje op zoek geweest naar CMS systemen en kwam op wordpress uit. Wordpress Maar heb geen flauw idee hoe het werkt en of het goed is. Heeft iemand ervaring met het opzetten van dit soort sites ? (vast wel )
posted: 22-04-07 03:01edited: 22-04-2007 03:39, by bN  
ViRaX
Member
Wordpress werkt super en is ontzettend simpel.

Je kan je op wordpress.com registreren (mocht je geen domein hebben), en dan heb je dus username.wordpress.com waar je bezoekers heen kunnen gaan. Als je al wel een domein + hosting hebt waar je ook nog eens een mysql database op kunt zetten dan kun je het gewoon downloaden en installeren. Is letterlijk binnen 5 minuten gedaan (zooi uploaden, database maken, user aanmaken en een bestandje runnen die alles vcoor je gaat instellen). Moet echt geen probleem zijn.

Je kan er alles mee wat jij in je eisen lijstje hebt gezet.
  • Berichten schrijven en bewerken
  • Gebruikers toevoegen
  • Complete pagina's toevoegen (naast het de berichten pagina)
  • Diverse categorieën voor soort berichten aanmaken en en beheren
  • Diverse skins downloaden en gebruiken
  • Diverse plugins downloaden en gebruiken
  • Je kunt kiezen tussen rich editor of gewoon de standaard html editor, je kan dus ook gewoon youtube filmpjes enzo toevoegen.
  • Beschikbaar in vele talen
  • En het belangrijkste: reacties onder controle houden. Je kan om te beginnen al twee manieren kiezen. De eerste is dat mensen zich moeten aanmelden om te reageren, beetje omslachtig imo maar voor een site als die van jullie wel handig (vooral als je veel bezoekers hebt, dan wil je het niet meer met de hand doen). De tweede is gewoon met de hand. Als iemand reageert wordt de reactie nog niet geplaatst, je moet hem eerst goedkeuren, of markeren als spam, of verdwijderen, of gewoon niets doen. Als je eenmaal een reactie hebt goedgekeurd dan kan die persoon altijd een reactie geven (vanaf het zelfde ip adres). Zo hoeven je trouwe bezoekers dus niet steeds goedgekeurd te worden, en spammers blijven zo toch buiten de deur.
  • En nog veel meer standaard shit (tijd instellingen, weet ik veel wat).

Dus, je kunt er zeker wel even mee prutsen. Mochten jullie als serieus doel hebben om duizenden bezoekers per dag naar je website te trekken en echt richting fok stijl te gaan, dan weet ik niet of wordpress echt goed is. Tis toch voornamelijk weblog software en niet iets om ubergrootse portals mee uit de grond te stampen. Heb ook geen idee wat daar goed voor is. Maar klein beginnen kan dus prima met wordpress.

Dusss hoop dat je er iets aan hebt en anders stel je je vragen maar . Kan trouwens ook op de wordpress site zelf, de community helpt je graag voor zover ik heb gemerkt.

P.S.
Mijn eigen site draait ook op wordpress: www.pietjeuitlutjebroek.nl
posted: 22-04-07 09:48  
bN
Rcon Supervisor
Ah vet, thnx voor je post. Het is niet de bedoeling om zo groot te worden als fok.nl. Misschien de sport ooit nog zo groot wordt in Nederland. Maar ik zal eens kijken naar dat wordpress.
posted: 22-04-07 14:27  
bN
Rcon Supervisor
Heeft er ook iemand ervaring met drupal? Volgens mijn broer is deze handiger, wordpress zou meer voor blogs zijn.

Virax is het ook mogelijk om met Wordpress je eigen layout te maken ?
posted: 22-04-07 20:43edited: 22-04-2007 21:01, by bN  
ViRaX
Member
bN:

Je bedoelt zeker zeker drupal.org . Heb er iig geen ervaring mee.

Met wordpress kun je ook je eigen layout maken (mits je een beetje kan htmlen en phpen
posted: 23-04-07 20:05  
bN
Rcon Supervisor
quote:
ViRaX Wrote:
bN:

Je bedoelt zeker zeker drupal.org . Heb er iig geen ervaring mee.

Met wordpress kun je ook je eigen layout maken (mits je een beetje kan htmlen en phpen

Oh jah, drupal.org is het idd
posted: 26-04-07 01:20  
Forum - Development - Nieuwssite
locked