| Forum - Sports Board - Eredivisie 2006/2007 - « < 7 8 9 | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Ik jat dit ff van m'n leraar maatschappijleer, maar d'r is 'n reeële kans dat De Graafschap (kampioen 1e divisie) volgend jaar al Europees voetbal gaat spelen. De club staat namelijk 3e op de Nederlandse fairplay ranking en Nederland staat 2e op de UEFA Cup ranking. De Nederlandse nummer 1 en 2, AZ en PSV, spelen al Europees voetbal, dus die loten niet mee. Er is dus een kans dat de Graafschap dmv loting mee mag doen aan de kwalificatie-wedstrijden.
Stel je voor, de Superboeren tegen clubs als Chelsea... xD |
|||
| posted: 02-05-07 13:13 | ||||
|
Fairplay dinges:
geplaatst door: beheerder d.d. 28-12-2006 |
|||
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. |
||||
| posted: 02-05-07 13:31 | ||||
|
Goed, ik ben weer een beetje bijgekomen van het feesten. Hieronder volgt, voor de geďnteresseerden (je hoeft het niet te lezen ), een stukje over hoe ik die laatste competitieronde in het Philips Stadion beleefd heb.
Normaal gesproken kijk ik een paar dagen tot de hele week, afhankelijk van hoe belangrijk de wedstrijd is, uit naar een wedstrijd van PSV. Na het debacle van Utrecht heb ik geen seconde uitgekeken naar de laatste wedstrijd tegen Vitesse. Vlak na het gelijke spel in en tegen Utrecht was er bij mij zelfs enige twijfel of ik nog wel naar het stadion zou gaan. Uiteindelijk ben ik toch maar gegaan, supporter ben je immers in goede en in slechte tijden. Vlak na het eerste fluitsignaal begon ik al meer zin in de wedstrijd te krijgen omdat het leek dat PSV weer een stuk feller was. Na een seconde of tien had PSV namelijk de bal al veroverd op de helft van Vitesse nadat de aftrap was verricht door Vitesse. Toen PSV zowaar met 2-0 voor stond na tien minuten kreeg ik zelfs weer een beetje hoop voor een monsterscore. Ik wist echter wel dat zelfs een monsterscore niet genoeg zou zijn als AZ een paar keer zou scoren, dus het grootste juichmoment tot dan toe was toen ik te horen kreeg dat Waterman rood had en Excelsior met 1-0 aan de leiding ging. Ik begon weer iets meer te geloven in het kampioenschap van mijn cluppie. Helaas was het iets daarvoor in het Philips Stadion wel 2-1 geworden door een blunder van Gomes. Ook viel in Tilburg de 0-1 binnen voor Ajax waardoor Ajax virtueel eerste stond. Toch begon ik ineens iets van spanning te voelen en kwam er weer geloof in het kampioenschap. In de tweede helft scoorde PSV twee keer waardoor het virtueel eerste kwam te staan. Ik heb toen staan juichen als nooit tevoren. Toen kwam er echter vrij snel een sms’je binnen dat Ajax de 0-2 had gescoord in Tilburg, PSV moest er dus weer tegenaan. En het lukte ook: 5-1 door Philip Cocu. Het doelpunt van Cocu viel in de 77ste minuut en de daarop volgende minuten waren de spannendste minuten die ik in het Philips Stadion meegemaakt heb. PSV stond eerste, maar één doelpunt in Rotterdam of Tilburg en het was over geweest. Ik heb gezeten, gestaan, gesprongen, gezongen, al mijn nagels van mijn vingers gebeten en ik had een hartslag van 180. Ik verwachtte eigenlijk dat Ajax nog wel een balletje erin zou prikken in Tilburg, maar het was niet zo en Excelsior scoorde de 3-2 tegen AZ. Wat een ontlading! Het is toch gelukt met heel veel moeite en een beetje geluk op de laatste speeldag. Na de huldiging in het stadion was ik rond 17:15 thuis om even te eten en rond 19:00 was ik weer in de stad. Ook daar was het één groot feest en ik was om 04:30 weer thuis waar ik met een heerlijk gevoel (en een draaiende kamer) in slaap ben gevallen. Nu PSV al kampioen is, kan ik dus lekker rustig, achterover gezakt naar de play offs gaan kijken. Ik hoop dat AZ of Ajax de play offs om de Champions League plaats wint. Het is namelijk echt onzin om Twente of Heerenveen de CL in te sturen. En als ik dan moet kiezen tussen AZ en Ajax kies ik voor AZ omdat ik a) als PSV’er Ajax niet moet en b) omdat AZ wel een kans verdient te laten zien dat ze het beter kunnen dan Ajax dat er tegen Kopenhagen op een ongelofelijke manier uit vloog. Ik verwacht echter dat het Ajax gaat worden die deze CL plaats toch naar zich toe gaat trekken.
En dan Feyenoord.. Wat die gaan doen durf ik niet te voorspellen, maar als ze zo spelen als tegen Heerenveen tegen een club zonder Alves zullen ze wel een UEFA cup plekje halen. Ze zullen het echter in geen enkele uitwedstrijd (Roda, Groningen, Utrecht) makkelijk hebben. De Jupiler league volg ik niet goed, dus ik zou niet weten wie er favoriet is voor promotie/degradatie, maar ik hoop dat RKC blijft (altijd een leuk ploegje gevonden) en dan mag Den Bosch van mij ook wel promoveren. Wat denken jullie van de play offs? Wie sluit er met een goed gevoel dit seizoen af en wie juist niet? |
|||
| posted: 04-05-07 15:43 | ||||
|
Je vergeet te vermelden dat ik geluk bracht
2) Ajax 3) Twente 4) AZ 5) Heerenveen 6) Roda JC Intertoto : NAC Excelsior en RKC houden het gewoon vol en blijven in de eredivisie. Ik hoopte dat excelsior snel weg zou zijn, maar na zondag mag ik ze ineens wel . |
|||
||||
| posted: 05-05-07 00:37 | ||||
|
Woeii, AZ 1-0 voor
Ik wil trouwens nog wel ff kwijt dat ik van Gaal wel ongelovelijk kinderachtig vind. Een felicitatie aan PSV kan er nog niet eens vanaf.. |
|||
| posted: 06-05-07 18:27 | ||||
|
Jaja spanndende penalty reeks maar ajax heeft gewonnen |
|||
| posted: 06-05-07 20:59 | ||||
|
Mja als je iemand een penalty laat nemen met de naam "donk" kan je zoiets ook wel verwachten... | |||
|
disclaimer:
postings between 22.00-7.00 on thursday, friday and the weekends can suffer under the excessive use of alcohol holding products. |
||||
| posted: 06-05-07 21:01 | ||||
|
feli ajax!
Sidenote: Die scheidsrechter was weer fijn.... |
|||
||||
| posted: 06-05-07 21:06 | ||||
|
Feli Ajax! | |||
| posted: 06-05-07 21:46 | ||||
|
Leuke wedstrijd om te zien vond ik |
|||
Geert Wilders is net Bob Ross. Veel haar, maar een beetje fatsoenlijk verven, ho maar. |
||||
| posted: 06-05-07 22:05 | ||||
|
Alle Ajacieden: gefeliciteerd met het winnen van de beker!
De wedstrijd was zowel leuk als niet leuk om te zien. Qua voetbal heb ik geen goede actie gezien. Als dit de twee best voetballende ploegen van Nederland moeten zijn is het maar triest gesteld met het Nederlands voetbal… Wel was er flink wat strijd en dat is dan wel weer leuk om te zien. Ik ben benieuwd hoe Ajax en AZ het in de play offs gaan doen na deze zware wedstrijd. Wat me bij de penalty’s opviel is dat er twee clowns in de doelen stonden. Vooral Sinouh was gewoon lachwekkend. Ze lagen steeds al op de grond voordat de bal geschoten was. Met een beetje geluk had m’n hond nog gescoord tegen die keepers. Stekelenburg kreeg als eerste door dat het toch verstandiger is iets langer te wachten met duiken waardoor Ajax dus ook won. En de scheidsrechters.. tja… we kunnen na elke eredivisiewedstrijd wel concluderen dat we alleen maar waardeloze scheidsrechters hebben die hun eigen wedstrijdje fluiten (met uitzondering van Jol misschien). |
|||
| posted: 07-05-07 10:24 | ||||
|
Grensrechter was imo wel goed, zoniet de beste man op het veld. | |||
|
||||
| posted: 07-05-07 10:39 | ||||
|
bar en bar slechte wedstrijd, gelukkig nog goed afgelopen. | |||
|
||||
| posted: 07-05-07 15:49 | ||||
|
'Excelsior krijgt winstpremie Ajax'
Uitgegeven: 7 mei 2007 13:30 Laatst gewijzigd: 7 mei 2007 19:09 AMSTERDAM - De voetballers van Excelsior kunnen een premie van Ajax tegemoet zien. De Amsterdamse club beloofde de Kralingers hun winstpremie, als ze punten van AZ af zouden snoepen in de laatste competitieronde. Dat meldt het Noordhollands Dagblad maandag. In de week voor het allesbeslissende voetbalweekend in de Eredivisie heeft titelkandidaat Ajax contact opgenomen met Excelsior. De club beloofde de spelers 7000 euro per persoon als zij zouden voorkomen dat AZ met de titel aan de haal ging, aldus de krant. Minder betalen Het geld is nog niet overgemaakt, meldt Robert Braber, speler van de Rotterdamse club. " We hebben nog geen geld gezien. Het schijnt dat Ajax minder wil betalen, omdat het uiteindelijk geen kampioen is geworden." Ajax meldt dat het niet op de hoogte is van het aanbod. Clubwoordvoerder Marcel Baas zal de zaak uitzoeken, meldt AT5. "We willen vooral weten waar dit bericht vandaan komt", verklaart Baas. Het betalen van 'stimuleringspremies' is overigens niet verboden. http://www.nu.nl/news/1068807/41/Excelsior_krijgt_winstpremie_Ajax.html ============================== wtf?!?!?! |
|||
| posted: 07-05-07 19:51edited: 07-05-2007 21:57, by GreyFox | ||||
|
Hahahhaa wtf
:loser: |
|||
| posted: 07-05-07 20:55 | ||||
|
Zou echt triest zijn als het zo gegaan is... | |||
| posted: 08-05-07 01:37 | ||||
|
Nou ja, als het zo gegaan is, gaan er twee zaken door m'n hoofd:
1) Waarom betaalt Ajax niet gewoon, want Excelsior heeft z'n taak verricht. 2) Waarom zou het triest zijn? Die gasten worden allemaal dik betaald, waarom geen bonus om je best te doen? Zolang je maar geen bonus krijgt om opzettelijk te verliezen, is er imo niks aan de hand. |
|||
| posted: 08-05-07 07:11 | ||||
|
Inmiddels is er alweer gezegd dat dit niet waar is. Als het wel waar is wil ik Ajax van harte bedanken voor het financieren van ons mooie feestje hier "in het zuiden in de mooie lampenstad".
Het is ook veel beter dat Ajax niet wint, want dan krijg je elk jaar weer hetzelfde gezeik quote: Amen. Niets mis met winstpremies om mensen net dat beetje extra motivatie te geven. Zolang er maar geen geld gegeven wordt om te verliezen wat uiteraard wel competitievervalsing zou zijn. |
|||
| posted: 08-05-07 10:19edited: 08-05-2007 10:19, by Rayden | ||||
|
Het VI elftal van het jaar
Vreemd dat Heitinga daar staat in plaats van Steinsson. Ook Emanuelson zou niet mijn eerste keus zijn. Ik twijfelde tussen Salcido en de Cler. |
|||
| posted: 16-05-07 15:34edited: 16-05-2007 15:34, by Rayden | ||||
|
quote: had dembéle ook wel ergens verwacht eigenlijk, die kerel speelde goed dit seizoen |
|||
| I just wished watching television would make me smarter. I tried this button that sayd "Brightness". But unfortunatley it didn't work... | ||||
| posted: 20-05-07 14:43 | ||||
| Forum - Sports Board - Eredivisie 2006/2007 - « < 7 8 9 | ||||
locked

), een stukje over hoe ik die laatste competitieronde in het Philips Stadion beleefd heb.
en b) omdat AZ wel een kans verdient te laten zien dat ze het beter kunnen dan Ajax dat er tegen Kopenhagen op een ongelofelijke manier uit vloog. Ik verwacht echter dat het Ajax gaat worden die deze CL plaats toch naar zich toe gaat trekken.