| Forum - Sports Board - Eredivisie 2006/2007 - 1 2 3 > » | ||||
|---|---|---|---|---|
|
De eredivisie nadert haar einde en de strijd om het kampioenschap is zelden zo spannend geweest als in dit seizoen. Nu ben ik benieuwd wie jullie als kampioen tippen. Even de feiten op een rijtje:
Met nog drie duels te gaan heeft PSV twee punten voorsprong op AZ en Ajax. Het doelsaldo is -6 ten opzichte van AZ en +2 ten opzichte van Ajax. Duels PSV: PSV - FC Twente FC Utrecht - PSV PSV - Vitesse Duels AZ: AZ - Vitesse AZ - SC Heerenveen Excelsior - AZ Duels Ajax: Ajax - NAC Ajax - Sparta Willem II - Ajax Ik denk dat Ajax het kan vergeten omdat AZ een beter doelsaldo heeft en ik AZ geen punten meer zie verspelen. Dan gaat de strijd dus tussen PSV en AZ. In de huidige vorm van PSV zou het mij niet verbazen als ze in alle drie de wedstrijden punten verspelen. Het kan natuurlijk ook zijn dat het weer beter gaat lopen en ze drie wedstrijden winnen, maar daar geloof ik niet in. Ik denk dus dat het AZ gaat worden dit seizoen. Ik hoop van harte dat ik er naast zit en PSV toch kampioen wordt, maar ik heb er een hard hoofd in. |
|||
| posted: 10-04-07 14:10 | ||||
|
Ik denk dat PSV het gaat worden.
PSV heeft uiteraard de beste papieren want ze liggen 2 punten voor, dus ze hebben het in eigen hand. AZ heeft daarna de beste kansen, want zij zijn uitsluitend afhankelijk van PSV (of Ajax moet 8 doelpunten meer maken in 3 wedstrijden...), als ze tenminste zelf alles winnen, maar daar ga ik vanuit. Ajax is afhankelijk van 2 clubs. Ik denk wel dat ze zelf alles winnen, maar da's niet genoeg. Tegen RKC hebben ze het verspeeld. |
|||
| posted: 10-04-07 15:06 | ||||
|
Ik denk AZ, kan me niet voorstellen dat die nog punten gaan verspelen met een titel binnen handbereik. PSV zal er een zeer zware dobber aan krijgen, maar ze kunnen wel laten zien of ze het waard zijn nu. Ajax zal het denk ik (helaas) niet meer redden. Ze hebben hun kans gehad... | |||
| posted: 10-04-07 16:36 | ||||
|
Ik denk dat AZ veel kans maakt en die jongens hebben het imo ook hard verdiend. PSV dacht het al binnen was, maar hebben na de winterstop echt flut voetbal laten zien.
AJAX wordt het niet en verdient het imo ook helemaal niet. Die opmerking van ten Cate, afgelopen weekend, was btw echt het toppunt van niet tegen je verlies kunnen. Het veld de schuld geven, terwijl je spelers echt makkelijk geowned worden is te kinderachtig. |
|||
|
||||
| posted: 10-04-07 17:49 | ||||
|
Ik denk dat PSV het wordt. Ze hebben wat slecht voetbal laten zien maar ik ga er vanuit dat ze nu echt alles gaan geven voor het kampioenschap. Verder heb ik vernomen dat Alex weer terug komt voor de volgende wedstrijd wat ook erg gunstig is voor PSV. | |||
| posted: 10-04-07 18:34 | ||||
|
quote: Als dit zo is denk ik dat PSV meer kans heeft dan AZ. Niet alleen omdat je dan een ijzersterke verdediger achterin hebt, maar ook omdat Cocu dan weer door kan schuiven naar het middenveld waar hij beter is en belangrijker is voor het team. Waar heb je dit gehoord? |
|||
| posted: 10-04-07 21:00 | ||||
|
Van een stelletje harde kern supporters bij mij uit de klas. Ik ga er wel vanuit dat deze info klopt tbh. | |||
| posted: 10-04-07 21:21 | ||||
|
Ik denk dat het ajax wordt aangezien die een beter doelsaldo gaan krijgen dan az.
Namelijk - Az moet tegen clubjes waar ze denk ik met gemiddeld 2-0 van winnen - Ajax moet tegen de brabantse joden en gaat met een nulletje of 8 over willem2 heen lopen... Natuurlijk hoop ik nog steeds dat PSV het wordt ( pm4 op het stadhuisplein? ).
En Romain, inderdaad zeg die ten cate heeft zich goed aangepast bij Ajax. Dat was echt het toppunt van arrogantie. Als een klein kind zat ie te janken... "Ja maar wij moeten voetballen en jullie hoeven alleen die bal naar voren te trappen..." |
|||
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. |
||||
| posted: 10-04-07 22:13 | ||||
|
Mocht PSV punten verliezen, dan wordt 't AZ, anders gewoon PSV. Ajax ligt er uit, ze hebben het laten liggen bij RKC en krijgen nog een zware wedstrijd in Rotterdam. | |||
| posted: 11-04-07 00:40 | ||||
|
Ik denk toch dat Ajax het word
Aangezien die altijd wel in zijn voor een eindsprintje |
|||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 11-04-07 01:32 | ||||
|
quote: ehmm romain, hans... de media is totaal NIET objectief. Gaarne geen uitspraken over arrogantie doen als je maar 30 seconden van de hele nabespreking gehoord hebt. Het veld was wel degelijk slecht! Of dit meteen een reden is voor slecht voetbal laat ik in het midden. Ten cate noemde dit ALS LAATSTE reden voor het slechte spel (nadat hij het team/spel heeft bekritiseerd...) en terecht, bij de zwijnen van de kinderboerderij hebben ze nog een mooiere mat liggen..... AZ kampioen, lekker op me fietsie naar t kampioensfeest! De dubbel zou helemaal mooi zijn natuurlijk maar toch.. |
|||
| posted: 11-04-07 01:36 | ||||
|
quote: Zeg zet die ajax zonnebril is af.. Je hebt het of niet gezien of je negeert de manier waarop hij zat te janken. Zelfs men moeder zei dat het een klein kind was, omdat hij zo triest zat te reageren. Hij was bot, keek niet eens naar degene tegen wie hij praatte en was lomp in zen antwoorden. |
|||
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. |
||||
| posted: 11-04-07 09:11 | ||||
|
Jeroen... volgens mij moeten beide partijen op een slechte mat spelen. En om te zeggen dat RKC aan die mat gewend is, blijft uiteraard de grootste flauwekul. Als je dan ziet hoe makkelijk die tweede goal van RKC wordt gemaakt, dan vraag je je af op welke plek Ajax thuis hoort. | |||
|
||||
| posted: 11-04-07 09:17 | ||||
|
bovenaan, iig hoger dan psv. Nu de tranen eindelijk gedroogd zijn van de 1 - 5, en ajax weer eens een fout heeft gemaakt, staat het hele voetbal gebeuren weer volop in de aandacht. Hoevaak moet je die boeren vernederen voordat ze het snappen ?
En het kampioenschap ? die zal vast psv wel winnen als alex terug is. Als je die gozer elke wedstijd een vrije trap laat schieten dan wint psv wel, netzoals in het begin van het seizoen. Az zal wel te vermoeit zijn en ajax zal te weinig een team zijn. |
|||
|
||||
| posted: 11-04-07 14:36 | ||||
|
Ik heb het nog ff nagevraagd en het schijnt dat Alex terug is uit Brazilie waar hij naartoe was gegaan om te herstellen. Hij zou nu nagenoeg herstelt zijn en naar verwachting zaterdag weer mee spelen. | |||
| posted: 11-04-07 17:20 | ||||
|
quote: Daar lijkt het nu juist niet op. Ze konden afgelopen zondag tegen RKC aan hun sprintje beginnen, maar laten het meteen liggen. quote: Ik open deze topic juist omdat PSV zo slecht speelt sinds de winterstop. Dit is de reden dat het zo spannend is op het einde en er mijns inziens eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen is wie er nu kampioen gaat worden. Als PSV door was gegaan met wat het voor de winterstop deed, namelijk winnen, had ik geen topic geopend, want dan was er totaal geen spanning geweest. Je moet niet achter iedere deur een kwaadwillende PSV'er zien, Robin. Ik wil gewoon lekker over voetbal ouwehoeren. |
|||
| posted: 11-04-07 17:28 | ||||
|
1. AZ
2. PSV 3. Ajax 4. Twente PSV zal het zaterdag moeilijk krijgen tegen Twente, Ajax zal gelijkspelen tegen NAC en Sparta. Ik denk dat ze nu in een dipje zitten na het gelijkspel tegen RKC.. Ik denk dat het kampioenschap gaat tussen AZ en PSV. Ik heb veel respect gekregen voor AZ en gun het ze aan de ene kant ook wel. PSV natuurlijk ook, maar dat weet iedereen al .
Ik heb gehoord dat Alex een dezer dagen naar NL komt en dan eerst onder de MRI moet, en na die scan moet duidelijk worden of hij kan spelen tegen Twente, ik denk dat 'ie er tegen Utrecht wel weer bij is. Hopelijk is het resultaat vanavond positief.. |
|||
| posted: 11-04-07 19:04 | ||||
|
quote: Ja maar wat hier gebeurt is ajax afzeiken, en ze uitmaken voor arrogant. |
|||
|
||||
| posted: 11-04-07 20:46 | ||||
|
quote: Vond jij die opmerkingen van ten Cate dan normaal? Bovendien heb ik geen persoonlijke voorkeur voor een bepaalde club, maar vind het gewoon leuk om het voetbal in het algemeen te volgen. Ergens hoop ik uiteraard dat PSV kampioen wordt, zodat hier weer gezellig gevierd wordt. Echter, op dit moment gun ik AZ die overwinning meer dan elke andere club. |
|||
|
||||
| posted: 11-04-07 21:36 | ||||
|
Ik vind van Gaal net zo erg als ten Cate, overigens. Wel op een andere manier. | |||
| posted: 11-04-07 21:44 | ||||
| Forum - Sports Board - Eredivisie 2006/2007 - 1 2 3 > » | ||||
locked

).