LoginPassword
Forum - Sports Board - NL elftal
Ronzz
Member
Wat een stelletje amateurs zeg, ik kijk er al een paar maand niet meer naar maar heb zojuist nog maar even gekeken wat voor prutsers het zijn. Verschrikkelijk en ik hoop dat "San Marco" zijn ontslag indient na deze wedstrijd.
posted: 28-03-07 22:12  
TuXeDo
Advisor
ik heb wel de pot @ mijn werk met 0-1
posted: 28-03-07 22:46  
Dr. Squizy
Community Moderator
Ik kijk al een aantal maanden niet meer naar het NL elftal.
Veel van hetzelfde en veel saaie wedstrijden.

Verspilling van m'n tijd, misschien bij 't echte werk' weer.
posted: 28-03-07 22:53  
KNz
Rconner
landverraders ! nee, het niveau van oranje is ver beneden pijl. We staan dan nu 7e op de wereldranglijst maar daar voetbalt men niet naar. Maar ik kijk wel...
posted: 28-03-07 23:24  
Lionh2
Community Moderator
Ik ben sowieso geen voetbalfan, dat moge bekend zijn, maar het abominabele spel dat het NL elftal laat zien, is echt te triest voor woorden. We hebben een zooi wereldtopvoetballers maar óf Marco stelt ze niet op, óf ze zijn geen schim van hun normale doen.

Tragisch...
posted: 29-03-07 06:41  
Rayden
Member
Ik kijk ook niet meer. Gisteren ben ik lekker naar 300 gaan kijken in de bioscoop en ik heb me daarmee perfect vermaakt.

Vroeger was ik een groot fan van het Nederlands elftal en bleef ik voor elke wedstrijd thuis. Het maakte niet uit of het nou een vriendschappelijke wedstrijd tegen San Marino was of de halve finale van het WK '98 tegen Brazilië, ik wilde gewoon alles zien. Als Nederland verloor baalde ik als een stekker en had ik een klote week/weekend.

Omdat deze liefde voor Oranje nog steeds ergens binnenin mij zit, hoop ik elke keer weer dat Nederland ontzettend hard onderuit gaat en dat dat dan het vertrek van Marco van Basten bespoedigt. Ja, ik denk inderdaad dat het aan de coach ligt. Ten eerste is het voor spelers goed als ze steeds in (nagenoeg) dezelfde samenstelling spelen zodat ze op elkaar ingespeeld raken. Met een bondscoach die echter in 2 jaar meer dan 30(!) spelers laat debuteren is het voor de spelers natuurlijk onmogelijk om op elkaar ingespeeld te raken. Ook lijkt het erop dat Van Basten talent niet goed kan inschatten. Zo heeft hij ooit Romano Denneboom laten debuteren, stelt hij vaak Kew Jaliens, Danny Landzaat en Nigel de Jong op en laat hij jongens als Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooij en Edgar Davids thuis. Ook Clarence Seedorf wordt behandeld alsof het een middelmatige speler is en mag de bank warm houden. Daarnaast roept Van Basten dat je niet met twee linksbenige verdedigers mag spelen omdat dan de opbouw van achteruit niet goed kan verlopen. Dan denk ik een keertje: "goed gezien, Marco, het is inderdaad moeilijker met twee linkspoten." Maar dan zie je de opstelling van het Nederlands elftal en wie staan er achterin? Matthijssen en Bouma. Als je dan nog Nigel de Jong voor die twee verdedigers zet zal er inderdaad niet zo'n goede opbouw van achteruit zijn.

Ondanks dit wanbeleid van Van Basten wint Nederland meestal met geluk met 0-1 of 1-2 tegen de landen die bij Nederland in de poule zitten. Dit zijn allemaal landen die de afgelopen 10 jaar waarschijnlijk niet meer op een eindtoernooi zijn verschenen (misschien Roemenië een keer?). Omdat er dus een 'goed resultaat' gehaald wordt, mag Van Basten fijn door blijven kloten. Dit zal ongetwijfeld tot gevolg hebben dat als we op het EK staan met Marco, we een ontzettende jas krijgen van een goede tegenstander en we de groepsfase waarschijnlijk niet gaan overleven. Als we dit wel doen zal de achtste finale het eindstation zijn voor het Nederlands elftal.

Het zal er wel niet meer in zitten dat Van Basten weg is voor het EK, dus dan hoop ik er maar op dat hij ontslagen wordt na een slecht EK. Misschien dat er dan weer een fatsoenlijke coach met ervaring aangesteld wordt. Want ik zit nu wel op Van Basten te zeiken, maar misschien is het wel meer de schuld van Kesler en de KNVB dat ze een coach aanstellen die enkel ervaring heeft met het trainen van een jeugdelftal. Het gaat natuurlijk nergens over dat zo iemand ineens bondscoach wordt en ons wereld- of Europees kampioen moet maken.
posted: 29-03-07 10:36  
CarlSoN
Rconner
Ik ga naar elke kwalificatie thuis wedstijd van 't NL elftal, dus was er zaterdag ook bij. Aangezien die wedstrijd verschrikkelijk slecht was, besloot ik gister om de wedstrijd niet te kijken.
posted: 29-03-07 10:53  
Cobra
Member
ik kijk al ik weet niet hoelang voetbal

btw sinds wanneer is er een sportbord?
posted: 29-03-07 15:55  
infuzion
Member
sinds wk 2006
Hardstyle is the style.
posted: 29-03-07 16:08  
bobsqaud
Rconner
quote:
Cobra Wrote:
ik kijk al ik weet niet hoelang voetbal

btw sinds wanneer is er een sportbord?

wakker blijfen Cobra

maar effe ontopic:
Ik kijk er altijd wel naar maar als het echt slecht is dan zap ik ook meteen weg.
posted: 29-03-07 16:21  
Real1ty
DevTeam
Gisteren om de zelfde tijd; NCIS, Criminal Minds & Numb3rs.

nuff said.
posted: 29-03-07 16:28  
Castor
System Administrator
sinds wk 2006 geen wedstrijd meer gezien van NL, ben ik ook niet van plan tot mei/juni 2008

Study everything, you'll find something you can use - Jason Bourne
posted: 29-03-07 18:51  
Supergans
Rconner
Ik sluit me aan bij wat Tim zegt.
Vroeger heeft roemenie nog ooit mee gedaan aan een EK en slovenie ging in 2002 nog naar het wk, maar kom op zeg in deze poule mag je geen puntenverlies hebben en moet je minstens 3 goals per wedstrijd scoren...

Geef mij maar Advocaat, toen keek ik nog als 101% Nederlander naar de wedstrijden. Ok das dan misschien een slecht voorbeeld, maar toen had je het "Oranje gevoel" nog, nu hoop ik alleen maar dat ze verliezen...

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
posted: 29-03-07 18:52  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
quote:
Castor Wrote:
sinds wk 2006 geen wedstrijd meer gezien van NL, ben ik ook niet van plan tot mei/juni 2008

je hebt weinig gemist
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche
posted: 29-03-07 21:46  
Forum - Sports Board - NL elftal
locked