| Forum - Development - msn-probleem - 1 2 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
ik kan mijn msn niet aanmelden, krijg iedere x een foutmelding, alles is in orde behalve mijn key-poorten, dus ik heb ergens een fout bij mijn firwall en of proxy instellingen....
:S wie kan me helpen met het weer aan de gang krijgen van msn??? bedankt alvast |
|||
| rustig aan he.... | ||||
| posted: 11-02-07 16:57 | ||||
|
Staat port 1863 open? | |||
| posted: 11-02-07 17:15 | ||||
|
??? wat is dat ???
|
|||
| posted: 11-02-07 17:25 | ||||
|
Dat is de poort waarover MSN verbindt. Als die afgeschermt is, kan MSN niet verbinden, hence werkt het dus ook niet. | |||
| posted: 11-02-07 17:47 | ||||
|
maar waar kan ik die poort openzetten dan/? of de status checken?
|
|||
| posted: 11-02-07 17:49 | ||||
|
Zo doe je dat | |||
| posted: 11-02-07 17:51 | ||||
|
krijg een witte pagine zonder text
misschien is de link niet compleet |
|||
| posted: 11-02-07 18:04 | ||||
|
ik krijg daar nu de optie nwe poort maken ofzo
vaag hoor , snap er niks van |
|||
| posted: 11-02-07 18:11 | ||||
|
is er geen makkelijke manier om t te fixen, heb die firewall uitgezet en nog doet ie t niet | |||
| posted: 11-02-07 18:17 | ||||
|
MSN er af gooien, en Live Messenger installeren msschn doet ie het dan | |||
| posted: 11-02-07 18:20 | ||||
|
Lijkt me sterk dat hij het nu opeens niet meer doet, aangezien je hem altijd gebruikt hebt en je prolly niks veranderd hebt.
Probeer eens om hem te deinstalleren en dan de nieuwste versie erop te zetten. Ook wil je misschien even de instellingen van je virusscanner nakijken. |
|||
|
||||
| posted: 11-02-07 18:22 | ||||
|
Live Messenger wordt toch algemeen beschouwt als de nieuwste versie van MSN? |
|||
| posted: 11-02-07 18:31 | ||||
|
heb hem eraf gegooid en live msn er opnieuw opgezet, maar hij blijft die fout geven; key-poorten.
kom er echt niet uit en die instellingen hebben zoveel informatie........ aaaaaaaah ![]() |
|||
| posted: 11-02-07 18:36 | ||||
|
Zou je een print screen kunnen maken van de foutmelding? | |||
| posted: 11-02-07 19:07 | ||||
|
http://niek-pellis.hyves.nl/album/6653075/Vrienden/thQ2/fotos/47176531/0/pJ0z/#
http://niek-pellis.hyves.nl/album/6653075/Vrienden/thQ2/fotos/47176531/0/pJ0z/#media:1_47176530_snyT |
|||
| posted: 11-02-07 19:35edited: 11-02-2007 19:36, by manny | ||||
|
Dingen die je kan proberen om deze foutcode op te lossen:
* Kijk eerst eens naar de MSN Messenger / Windows Live Messenger (WLM) .NET service status om te weten of er problemen zijn met de MSN servers. * Als er geen problemen zijn op de servers, kijk dan of je proxy-instellingen goed ingesteld zijn. Klik in MSN Messenger op "Extra >> Opties...". In het nieuw geopende venster klik je links op "Verbinding" Daarna klik je op de knop "Geavanceerde instellingen..." Als je geen proxy server gebruikt, moeten alle vakken leeg zijn. Als je in een netwerk zit, kan de netwerk administrator je waarschijnlijk de proxy instellingen geven. * Als dit nog niet werkt, klik dan in Internet Explorer op "Extra >> Internet-opties..." en klik op het tabblad "Verbindingen". Klik onderaan op de knop "LAN-instellingen" en klik op "Instellingen automatisch detecteren". Klik tweemaal op OK om te accepteren. Werkt dit niet, laat het dan ff weten. |
|||
| posted: 11-02-07 19:47 | ||||
|
quote: |
|||
| posted: 11-02-07 20:00 | ||||
|
Hoe los ik de problemen 81000365, 8100035b of 80072EFD op?
Als je je niet kunt aanmelden bij MSN Messenger, is het mogelijk dat de verbindingsinstellingen in MSN Messenger beletten dat je verbinding maakt met Microsoft® .NET Passport of Microsoft® .NET Messenger Server Service. Je kunt deze problemen veelal opsporen en verhelpen met MSN Messenger Problemen met verbinding oplossen. Het hulpprogramma Problemen met verbinding oplossen start automatisch als MSN Messenger een verbindingsprobleem constateert. Als je Problemen met verbinding oplossen niet wilt gebruiken of als dit het probleem niet oplost, kun je het volgende proberen: 1. Klik op het menu Extra en klik daarna op Opties. 2. Klik in het linkervenster op Verbinding. 3. Klik onder Verbindingsinstellingen op Verbinding testen. Als je Problemen met verbinding oplossen gebruikt om je computer te controleren, wordt er getest op verbindingsproblemen en worden instructies gegeven voor het oplossen van de problemen. 4. Optioneel: geavanceerde probleemoplossing uitvoeren Voor het oplossen van problemen met jouw specifieke type verbinding, klik je op Geavanceerde instellingen. Controleer in het dialoogvenster Geavanceerde verbindingsopties of de instellingen voor jouw type verbinding correct zijn. Als je je verbinding wilt testen, klik je op de knop Testen. Klik op OK en klik nogmaals op OK. 5. Klik op OK. Wanneer je deze instellingen kiest, gebruikt MSN Messenger indien mogelijk de verbindingsinstellingen van Microsoft® Internet Explorer. 6. Probeer je opnieuw aan te melden bij MSN Messenger. En controleer Norton nog eens aub. Dit las ik verder op een forum, maar het is mogelijk iets te gecompliceerd; 1) Ik ga ervan uit dat je Windows XP SP2 hebt, type dan op de prompt het commando netsh int ip reset {logfile} of netsh winsock reset om je TCP/IP Winsock2 te repareren. Voor de versie vóór SP2 is er een tool genaamd WINSOCKXPFIX te downloaden.Een link ernaar vindt je hier: http://www.telenet.be/images/WinsockXPFi...-47812.exe Maar je kan hem uiteraard ook zelf even googlen. 2) Durf je je IP stack niet aan te passen, open dan MSN en ga via EXTRA - OPTIES - VERBINDING naar het verbinding scherm. Klik op GEAVANCEERDE INSTELLINGEN en vul bij de WINSOCK PROXY een gratis WINSOCK PROXY SERVER in (bijvoorbeeld 61.50.157.3 en poort 11742) Klik nu op test en je zult zien dat het werkt. Persoonlijk heb ik eerst de 2e methode getest, daarmee heb ik vastgesteld dat ik een winsock probleem heb en voor de gein (he, je bent ICT-er of niet) mijn IP stack gereset met het commando netsh int ip reset {logfile} en hierna mijn PC herstart. Meteen erna werkte MSN weer, ook als ik me afmeld en meteen weer aanmeld. |
|||
| posted: 11-02-07 20:16 | ||||
|
Als al die dingen niet werken, is er nog dit btw ;
quote: |
|||
| posted: 11-02-07 20:17 | ||||
|
het probleem is opgelost, heb mn hele systeem maar weer eens gereboot....
Wel superchill van je Reality dat je me hebt geholpen, of iig geprobeerd hebt me te helpen, daar heb je een biertje mee verdiend voor de meeting
vraagje; is het schadelijk voor je pc om te rebooten?? gr |
|||
| posted: 11-02-07 21:14 | ||||
| Forum - Development - msn-probleem - 1 2 > | ||||
locked