| Forum - Games - SH3 | ||||
|---|---|---|---|---|
|
hey ik heb net Silent Hill 3 geinstaleerd, dan wil ik 'm starten, dan komt er een error en dan zegt ie: This game requires a video card with a minimum 32MB VRAM and programmable Vertex/Pixel Shader support.
Ik heb 64 mb vidkaart , dus das wel goed, maar wat bedoelen ze met dat Vertex/pixel shader? en kan ik er nog wat aan doen (behalve dan dat ik een nieuwe vid kaart nodig heb) |
|||
| Hardstyle is the style. | ||||
| posted: 07-12-06 18:11 | ||||
|
Vertex/Pixel shaders zijn technologie die sinds enkele jaren uitvoerig worden gebruikt om allerlei effecten in games mee te programmeren. In het geval van Silent Hill is dat bijvoorbeeld de 'noise filter' die over het spel heen ligt. De meeste videokaarten supporten dit tegenwoordig, waarschijnlijk heb je een echt baggere videokaart als je het niet aan kan.
Volgens mij zijn er programma's die vertex/pixel shader support emuleren, maar dit betekent wel dat het spel waarschijnlijk zéér veel slechter gaat lopen, en ik gok dat de rest van je pc dan ook niet meer toereikend is. Wat meer info over je pc (en met name videokaart) specs zouden wel handig zijn. Misschien is nog de beste keus om (al dan niet 2e hands) een videokaart met support voor vs/ps te kopen. Voor 3 tot 5 tientjes moet dit wel mogelijk zijn. Edit: enkelvoud/meervoud |
|||
| posted: 07-12-06 18:14edited: 07-12-2006 18:15, by RapidFire | ||||
|
geen vertex en pixel shader ? das een dx 7 kaart dan ?
Dat je daar een spel mee durft op te starten ! |
|||
|
||||
| posted: 08-12-06 00:29 | ||||
| Forum - Games - SH3 | ||||
locked

, dus das wel goed, maar wat bedoelen ze met dat Vertex/pixel shader? en kan ik er nog wat aan doen (behalve dan dat ik een nieuwe vid kaart nodig heb)