LoginPassword
Forum - Sports Board - Waar gaat dit heen... - <  1  2
Ronzz
Member
quote:
Beauty Wrote:
Een voetballer wordt ook niet meteen ontslaan.

Ik vind dat een voetballer op dat niveau, die het grote voorbeeld is voor vele kleine kinderen, zoiets echt niet kan roepen. Daarnaast vind ik dat niemand zoiets hoort te roepen. Mij zul je op het voetbalveld nooit horen schelden. Ik pak ze op voetballend niveau wel terug en maak gewoon een goal. Hier heb je ze veel harder mee.

Ik kom wekelijks wel een speelster tegen die te langzaam is en me express probeert onderuit te schoppen, vervolgens begint te vloeken en hoopt dat ik daardoor minder presteer. Nou bij mij ben je dan aan het verkeerde adres. Ik word er alleen maar beter door.

Als iedereen nou eens zo was, werd het een stuk gezelliger op de voetbalvelden.

De juiste instelling!
posted: 29-11-06 14:52  
RapidFire
Member
quote:
Beauty Wrote:
Een voetballer wordt ook niet meteen ontslaan.

Ik vind dat een voetballer op dat niveau, die het grote voorbeeld is voor vele kleine kinderen, zoiets echt niet kan roepen.

sorry maar dat vind ik dus echt dikke onzin he. Omdat Nederland voetbal een leuke sport vindt en dusch op tv uitzendt, hoef jij je nog niet ineens netter te gaan gedragen ofzo. Kijk, dat je opmerkt dat je zowieso niet zo moet schreeuwen ben ik het mee eens, maar dit vind ik dus echt bullshit (niet persoonlijk bedoeld ofzo daar niet van).

1. Kinderen komen toch wel in aanraking met dat soort woorden. Iedere ouder (of wie dan ook) die denkt een kind daarbij weg te kunnen houden en ze toch het huis uit te laten is gewoon te naief voor woorden.
2. Niemand verplicht die kinderen te kijken. Ouders kunnen dat ook verbieden. Professioneel voetbal is nou eenmaal regelmatig enigszins aggresief, dat weet iedere trouwe kijker toch? Bovendien liggen echt kleine kinderen (die eventueel niet door mijn eerste punt worden gedekt) om die tijd wel in bed.
3. Die mensen zijn daar om te voetballen. Dat is hun werk. En dit werk impliceert geenszins dat je meer dan andere mensen op je woorden moet passen. De koningin moet op haar woorden passen, een agent ook, maar een voetballer?
4. Als er IEMAND is die hier iets aan moet doen, is het de tv-zender die het uitzendt. Er bestaat zoiets als censureren dat speciaal is uitgevonden voor dit soort dingen.
posted: 30-11-06 02:01  
Supergans
Rconner
Ik ben het met beauty eens en Rapidfire dat is onzin.

Of je nu van voetbal houdt of niet, voetballers hebben nou eenmaal een voorbeeldfunctie. Ik hou ook niet van (c)rap maar die mensen hebben ook een voorbeeldfunctie voor veel mensen. Veel mensen denken 'volwaardig' te zijn als ze maar doen zoals hun grote voorbeeld.

En natuurlijk kom je in aanraking met de woorden, maar dat betekent niet dat je er naar moet gaan handelen.
Sorry dat ik het zo moet stellen, maar hoger ontwikkelde mensen laten zich minder beinvloeden (althans dat hoop ik dan nog, maar als je soms dingen op tv ziet...) dan lager ontwikkelde mensen. Deze laatste groep neemt nog al snel dingen over van mensen waar ze tegen opkijken. Als jij dan als speler iemand uitscheldt en je schuift het erop dat het tegen de speler was en niet tegen de scheidsrechter en de media zeggen dan "als het tegen de speler is dan is het niet erg, want anders eindig je elke wedstrijd met 5 a 6 kaarten" dan is er iets goed mis in onze maatschappij. Hiermee geef je namelijk toe dat mensen die elkaar tegen komen op straat best ff elkaar verrot mogen schelden.

En om de wijze woorden van beauty te gebruiken:
"Als we nu gewoon allemaal rustig blijven tijdens een spel of gewoon in de maatschappij, dan zou het er een stuk beter aan toe gaan"!

Amen.

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
posted: 30-11-06 09:35  
Lionh2
Community Moderator
quote:
Supergans Wrote:
Ik ben het met beauty eens en Rapidfire dat is onzin.

Of je nu van voetbal houdt of niet, voetballers hebben nou eenmaal een voorbeeldfunctie. Ik hou ook niet van (c)rap maar die mensen hebben ook een voorbeeldfunctie voor veel mensen. Veel mensen denken 'volwaardig' te zijn als ze maar doen zoals hun grote voorbeeld.

Nou sorry maar wat een onzin Gans... Hoezo hebben voetballers een voorbeeldfunctie? Dat slaat nergens op. Voorbeeldfuncties zijn alleen die beroepen waarbij wordt verwacht dat je het goede voorbeeld geeft, zoals agent, politicus, etcetera. Echt niet profvoetballer.
Hoe komen mensen er toch bij dat iedereen die op tv verschijnt, blijkbaar een voorbeeldfunctie heeft?
posted: 30-11-06 10:28  
bobsqaud
Rconner
Nou ik ben het wel grotendeels eens met hans want het is toch zo dat mensen hun grote voorbeeld nadoen. Lionh2 had jij vroeger geen idool waar jij helemaal gek op was en mischien wel posters of wat op je kamer had hangen en als hij bijv die schoenen droeg jij die ook perse moest hebben.

Het begint bij de jeugd die heel snel dit gedrag gaat na doen en dan gaan ze denken dat het heel normaal is. Er zijn ook wel zat oudere mensen die mischien makkelijk te beinvloeden zijn maar het zijn er niet zoveel als de jeugd en de jeugd is toch de toekomst.
posted: 30-11-06 10:48  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
NEEEEEE niet weer met frank eens.....

Maar toch wel, voetballers zijn niet verplicht een voorbeeldrol op zich te nemen. Ze moeten gewoon hun werk doen EN zich houden aan de regels die voor hun worden neergezet.

Echter...als een voetballer enig gevoel voor verantwoordelijkheid heeft zal hij zelf bezeffen dat veel mensen en daaronder ook veel kinderen/jongeren toch tegen hun opkijken en uit zichzelf proberen een goed voorbeeld neer te zetten. Maar het is niet alsof hij dat verplicht is, maar natuurlijk kan onfatsoenlijk gedrag nog wel afgekeurd worden door de supporters en mensen thuis en daar kan een voetballer natuurlijk wel de gevolgen van ondervinden. Het blijft hun keuze hoe ze zich gedragen.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche
posted: 30-11-06 10:50  
RapidFire
Member
Wat Vogel zegt.

Bovendien, als een kind echt zo extreem tegen die gast op kijkt, en daarom nu ineens iedereen verrot gaat lopen schelden (yeah, right) dan zijn er ook nog ouders die een middel hebben wat men opvoeding noemt. Charles Manson komt ook op TV, maar zie niet zo gek veel mensen hem nadoen.

Niet iedereen die op tv komt heeft een voorbeeldfunctie. Anders kan je ook wel eens beginnen te klagen over politici, die zijn ook niet bepaald netjes.
posted: 30-11-06 13:18  
Lionh2
Community Moderator
Wat vogel zegt inderdaad. Lol het is triest maar waar

Bobsquad: Ik had geen idool maar ik snap wel wat je bedoelt. ALLEEN die gast kiest er niet voor dat jij of ik hem als rolmodel neemt. Dus is hij ook niet genoodzaakt om zich als zodanig te gedragen. De enige mensen met een voorbeeldfunctie zijn mensen die zelf anderen moeten aanspreken op hun gedrag en daarom zelf niet vervolgens die regels aan hun laars kunnen lappen.
posted: 30-11-06 13:54  
ProB
Rconner
Zolang deze ophef over voetballers blijft bestaan vinden mensen het dus toch blijkbaar niet kunnen dat er zo gescheld word en dus komt het allemaal weer goed
Do u have a ProBleem, mister.
posted: 30-11-06 15:35edited: 30-11-2006 15:35, by ProB  
Supergans
Rconner
quote:
bobsqaud Wrote:
Nou ik ben het wel grotendeels eens met hans want het is toch zo dat mensen hun grote voorbeeld nadoen. Lionh2 had jij vroeger geen idool waar jij helemaal gek op was en mischien wel posters of wat op je kamer had hangen en als hij bijv die schoenen droeg jij die ook perse moest hebben.

Waarom krijg ik toch ineens het gevoel dat Bobsquad vroeger die glitterhandschoenen wilde die Michael Jackson droeg ?

Maarja, je kunt natuurlijk ook de sfeer verpesten als voetbal'supporter'(zo mag je ze eigenlijk niet eens noemen) zelf. Ach kom we breken dit plexispul ruitje ff af dan kunnen we wat dichter bij die fransozen zitten...
Ben je mooi klaar mee als je dan als vader je zoon mee neemt van bijvoorbeeld 14. Het zou de wedstrijd moeten worden die hij nooit van zijn leven vergeet en dat zal hij ook niet alleen jammer genoeg wel als: De dag dat er traangas op hem werd gegooid.
Als Timmer al jankend het veld af moet dan weet je al hoe het is als je boven op zo een ding zelf zit...

Maarja er is ook nog een klein pluspuntje in het nieuws. De FiFa gaat zich bemoeien met de uitspraak van Perez en hij kan daardoor 5 wedstrijden geschorst worden aangezien de KNVB dit over zal nemen.

posted: 01-12-06 09:07  
Rayden
Member
Ik kwam dit berichtje tegen wat mooi aansluit op de discussie over of voetballers nu wel een of geen voorbeeldfunctie hebben.

1/12/2006 - Jaakke betreurt negatieve indruk: Ajax heeft voorbeeldfunctie

Ajax voorzitter Jaakke heeft op Ajax.nl een verklaring van hemzelf laten plaatsen waarin hij laat weten te betreuren dat de indruk is ontstaan dat hij het gedrag van enkele Ajax spelers heeft goedgepraat.
Ajax Netwerk
"In de afgelopen dagen is er veel kritiek geweest op de reactie van Ajax bij monde van mijzelf naar aanleiding van de uitspraken van Wesley Sneijder in de wedstrijd tegen Sparta. Als de indruk is gewekt dat Ajax dit gedrag goedpraat, dan betreur ik dat, aangezien dit nooit mijn intentie is geweest. Ik begrijp de kritiek die is ontstaan en die heeft mij geraakt. Het is mijn mening dat juist Ajax, zijn leiding en spelers een voorbeeldfunctie hebben. De leiding van Ajax is zich terdege bewust van zijn verantwoordelijkheid en zal dat blijven uitdragen."

Ik ben het er ook mee eens dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben. Er zullen veel kleine kinderen/jongeren zijn die groot fan zijn van Wesley Sneijder en hem willen imiteren omdat ze zo willen zijn als hun groot idool. Ik vind dat deze millionairs(!) hier best wel rekening mee kunnen houden en zich op een voetballende manier kunnen laten gelden in plaats van een zo'n groot mogelijke bek open te trekken.

Edit:

Perez accepteert straf van 5 duels schorsing
Kenneth Perez heeft vanmiddag aan de tuchtcommissie laten weten het schikkingsvoorstel van 5 duels en de boete van 12.500 euro te accepteren. Het was de minimumstraf die de KNVB sinds deze zomer moet opleggen voor vergrijpen op het vlak van discriminatie. Een onderdeel van de standaardstraf, een wereldwijd stadionverbod gedurende die tijd, werd niet opgelegd. Meegewogen werd dat Perez en Ajax duidelijk hun excuses hebben aangeboden.
posted: 01-12-06 17:17edited: 01-12-2006 17:37, by Rayden  
RapidFire
Member
mja, zo'n vent kan ook moeilijk beweren dat ze géén voorbeeldfunctie hebben. Dan valt half Nederland over hem heen niet echt objectief ofzo
posted: 01-12-06 18:49  
Supergans
Rconner
quote:
RapidFire Wrote:
mja, zo'n vent kan ook moeilijk beweren dat ze géén voorbeeldfunctie hebben. Dan valt half Nederland over hem heen niet echt objectief ofzo

Dus je geeft toe dat half Nederland wel vindt dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben.

posted: 01-12-06 23:58  
Lionh2
Community Moderator
quote:
Supergans Wrote:
Dus je geeft toe dat half Nederland wel vindt dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben.

Ja dat geven wij toe, maar wij geven ook aan waarom wij dat onzin vinden.
posted: 02-12-06 09:42  
RapidFire
Member
Half Nederland stemt CDA. Daarom is CDA nog niet de heilige graal ofzo.

En ik zeg niet dat half Nederland dat vindt, maar dat half Nederland niet wil horen dat het NIET zo is. (let op: middelbare school-diploma vereist )

En ook al vindt half Nederland het?

Bêêêh... schaapjes... sorry maar dat verandert nul komma nulnul niks aan mijn mening.
posted: 02-12-06 12:51  
GreyFox
System Administrator
Half Nederland heeft een IQ van onder de 100.
(Nja, ok, met onze achterhaalde tests is het gemiddelde 110, granted.)
posted: 10-12-06 22:03  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
Als 15 miljoen mensen iets doms zeggen...dan is het nogsteeds dom.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche
posted: 11-12-06 08:57  
Forum - Sports Board - Waar gaat dit heen... - <  1  2
locked