LoginPassword
Forum - Games - Leuke MMORPG's, anyone? - 1  2  >
Skwerl
Rconner
Ik zoek een nieuwe MMORPG, maar om manny's topic niet te stelen maar even een nieuwe aangemaakt.

Wat ik prefereer:
  • Fantasy-genre
  • 3D
  • Originaliteit
  • Graphics
  • Free-to-play

Wat ik echt niet wil:
  • Text-based (Ogema, Omerta, Travian)
  • Runescape-alike (Urenlang grinden op 'n schermpje van 400 bij 600 pixels met slechte graphics.)

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Silkroad (doet het niet meer, krijg steeds 'n runtime error :S)
  • Trackmania Nations
  • Maple Town ( -_- )
  • Gunbound
posted: 12-11-06 21:26  
infuzion
Member
Hero Online, lijkt een klein beetje op WoW, speelt zich af in de japanse vroegere tijd, ken je ook op paarden rijden, wolven, etc. En classes kiezen.

hero.netgame.com/
Hardstyle is the style.
posted: 12-11-06 21:37  
Killerbean
Rconner
edit: Kak, zag nu pas free to play opmerking staan. Nvm.
Helaas is de Kartrider Beta voorbij :( Maar gelukkig hebben we nu Ikariam.nl!
posted: 13-11-06 01:51edited: 13-11-2006 01:52, by Killerbean  
bobsqaud
Rconner
kijk maar eens op Rappelz
posted: 13-11-06 07:03  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
http://www.ryzom.com/ heeft een free trial, miss is dat iets
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche
posted: 13-11-06 09:24  
RapidFire
Member
ben net met Hero Online begonnen, is wel grappig. Vraag me alleen af hoe het spel zich ontwikkelt, want nu is het nogal simpel (beetje mobs killen).
posted: 13-11-06 13:49  
jeffy
Member
ik weet dat mijn reply beetje laat is (sorry admins )

maar voor degene die nog zoeken:

sinds kort (vandaag) ben ik silkroad gaan spelen,
best mooi (gratis) spel, wel beetje gedult hebben bij het joinen van een server, werkt soms pas na stuk of 10 keer. verder redelijk WoW achtig, mooie graphix enzo. gewoon op de site kijken voor meer info
posted: 24-04-07 20:30edited: 24-04-2007 20:31, by jeffy  
Lionh2
Community Moderator
Als je wat nieuws toevoegt, is er niks mis met een beetje laat reageren.
Alhoewel dit wel erg laat is!
posted: 24-04-07 22:43  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
ik speel nu LotrO aka Lord of the Rings online, zon beetje alles wat je wil behalve dat het niet gratis is, je kunt wel een gratis 7 day pass krijgen van iemand die het spel gekocht heeft.
posted: 25-04-07 09:24  
Rayden
Member
Kun je wat meer vertellen over LotRO, Lenno? Ik heb hier al goede verhalen over gehoord, maar speel ook al WoW. Omdat ik niet al teveel tijd heb om spellen te spelen, heb ik geen zin om voor allebei te gaan betalen en moet er een keuze gemaakt worden.
posted: 25-04-07 10:17  
RapidFire
Member
het ziet er iig leuk uit op de screenshots...

weet dat dit eigenlijk geen punt van interesse is, maar ben nu zelf net begonnen met het maken van een web-based fantasy game, binnenkort beta testers nodig
posted: 25-04-07 11:02  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
tja ik kan maar beperkt vergelijken aangezien mijn kennis van wow erg klein is.

Grafisch is lotro top, en zeker veel beter dan wow. Ook zeggen veel mensen dat de UI veel op die van wow lijkt maar ik weet niet of ze dat puur cosmetisch of ook functioneel bedoelen.

Paar dingen die ik er over kan zeggen
- Verhaal lijn is uitstekend, alles is gebaseerd op de boeken en ze hebben veel moeite gedaan om alles volgens de regels van tolkiens wereld te doen. Dus als je al Lotr fan bent is dat erg belangrijk. Let wel dat het gebaseerd is op de boeken, niet de films, dus verwacht niet kleding, wapens etc uit de film te zien, hoewel het er veel op lijkt.

-Het is vooral gericht op PvE. Je kunt vrij gemakkelijk Solo' en tot op redelijk hoog niveau. Toch is het voor de moeilijke instances en quests wel leuk om in een fellowship te werken. Fellowship is max 6 mensen en een raid bestaat uit max 4x6=24 mensen. Vaak is het niet moeilijk om ingame nog snel een fellowship bij elkaar te rapen of te joinen voor een instance bijv.

-PvP is choice only en gebeurt niet in de normale omgeving. Als je wilt PvPen moet je naar de Ettenmoors gaan, een afgeschermd gebied dat je kunt berijken via portals in de belangrijke steden. Je kunt dan kiezen tussen je eigen char gebruiken of een baddie spelen (creeps in het lotro jargon) je kunt in het begin kiezen tussen Orcs, Urukhai, Warg of Spider. Dit systeem heet Monsterplay en de monster die je kiest kan ook opgewaardeerd worden als je punten behaalt etc.

- Het speelt zich af in Eriador, waar het eerste boek (fellowship of the rings) zich afspeelt. Dus je kunt naar de Shire en Bree. Je kunt kiezen uit 6 verschillende klassen en 4 verschillende rassen (Elf, man, Hobbit, Dwarf) en de klassen zijn redelijk goed verdeeld. Omdat die 6 klassen niet tegen elkaar vechten worden ze ook niet op PvP gebalanceerd dus je kunt zelf kiezen welke rol je wilt nemen in een fellowship (Healer,DPS,Tank,Buff,Debuff,ranged) en meestal heeft een klasse een mix van verschillende rollen
Mijn captain bijv. is voornamelijk Buff en Healer maar kan ook tanken en DPS

Wat ik zelf leuk vind er aan. Er is voor ieder wat wils, wil je snel levelen en moeilijke raids etc doen dan kan dat. Soloen is ook geen enkel probleem.
Je kunt de hele verhaallijn achter je laten en je eigen weg zoeken, er hoeven geen gebieden unlocked te worden ofzo, alles is toegankelijk voor iedereen (behalve instances natuurlijk) mits je natuurlijk de mobs aankunt die je tegenkomt.

Andere zijn weer meer van het craften, ik hou er zelf meer een mix op na, ik zit op een RP (roleplaying) server omdat de sfeer daar toch wel beter is en je kunt je goed inleven dan. Zit nu bij een kleine Kinship (vergelijkbaar met een guild in wow).

Ik ben zelf nog alle opties van het spel aan het verkennen dus veel details over endgame content enz kan ik niet geven.

Dingen die op het moment niet geweldig zijn.
- Bepaalde diciplines binnen het craften zijn niet echt goed uitgebalanceerd (moneypits). word hopelijk snel gepatched
-Economie is nu nog een beetje vreemd, kan vooral liggen aan het feit dat het spel pas 2 weken draait en eergisteren pas in de winkel lag.
-Af en toe nogal druk rondom quest locaties etc. ligt ook vooral aan openings drukte.

En nog een ding dat gezegt moet worden. De support is UITSTEKEND.
Als mensen een suggestie hebben op het officiele forum of een verzoek dan word er vaker dan niet naar geluisterd. Zo werden er voor de prelaunch nog om extra servers gevraagt, en die kwamen ook. Alleen omdat de community er om vroeg.
Heb veel mensen gehoord die van wow komen en het een echte verademing vinden.
posted: 25-04-07 12:32  
RapidFire
Member
klinkt behoorlijk goed, alleen het is dus in principe wel hetzelfde idee als WoW? Questen, instances, raids en wat pvp? Nouja dat kan heel breed zijn natuurlijk, maar in WoW doe je eigenlijk constant hetzelfde in een ander jasje. Dat kan nog wel leuk zijn natuurlijk, maar gaat mij altijd erg snel vervelen. Vraag me af hoe dat hier is.
posted: 25-04-07 12:45  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
quote:
RapidFire Wrote:
klinkt behoorlijk goed, alleen het is dus in principe wel hetzelfde idee als WoW? Questen, instances, raids en wat pvp? Nouja dat kan heel breed zijn natuurlijk, maar in WoW doe je eigenlijk constant hetzelfde in een ander jasje. Dat kan nog wel leuk zijn natuurlijk, maar gaat mij altijd erg snel vervelen. Vraag me af hoe dat hier is.

ja kijk, daar kan ik dus moeilijk antwoord op geven omdat ik zelf nooit wow heb gespeeld. Sommige vinden het heel anders dan wow anderen weer niet.
Persoonlijk denk ik dat het spel je wat meer pakt omdat het verhaal beter ingepakt is. De tolkien Lore is weegt erg zwaar mee in dit spel, dus verwacht niet om een instance met Sauron als eindbaas ooit te kunnen spelen, aint gonna happen. Om het zo te zeggen, de sfeer van het spel is compleet anders! Niet alleen vanwegen de graphics maar ook om alles er om heen, geen overdreven shouldergaurds die zowat groter zijn dan je char, geen overdreven anime achtige dingen.

Het idee is meer dat je Middle-earth kunt verkennen en onderweg jezelf kunt opbouwen. Sommige doen dat idd met quests en raids die je de halve wereld rond sturen, andere blijven in een klein gebied dat ze leuk vinden ( The Shire is erg populair). Je kunt iig erg opgaan in de wereld waar je je in bevind, soms loop ik ergens rond tussen de beren en wolven die je aanvallen en dan is er nergens iemand te bekenen en dan voel je je toch wel eenzaam.
posted: 25-04-07 12:59  
Rayden
Member
quote:
RapidFire Wrote:

Wat Rapid hier wil zeggen is, denk ik, dat je bij WoW in het eerste landje gevraagd wordt om 10 wolvenpoten te verzamelen, in het tweede landje krijg je dan de quest om 10 berenpoten te verzamelen en in het derde landje mag je 10 spinnenpoten verzamelen. Dit is misschien wat overdreven, maar je begrijpt wat ik bedoel. De vraag is dus of dit bij LotRO ook zo is, of dat je originelere quests krijgt die samen het LotR verhaal vertellen.

(correct me if I'm wrong, Rapid)
posted: 25-04-07 14:13  
RapidFire
Member
ja, onder andere. Maarja ook gewoon het hele principe dat elke optie die je er in de game bijkrijgt, hetzelfde is als wat je al had maar dan net ietsje anders. Je krijgt bijv. meer dingen die je kan craften, maar craften gaat altijd op dezelfde manier. Quests hebben wel een verhaaltje eromheen, maar het komt altijd op hetzelfde neer. Gear wordt ietsje sterker, maar dat worden de vijanden ook. Enige reden om dus te spelen is om 'die andere jasjes' te zien. Oftewel levellen en gear pakken zodat je tegenstanders van nog een niveautje hoger aankan. Daar zit voor mij geen lol in. Het spel gaat nergens heen, in the end ben je nog altijd een onbeduidend ettertje, maar dan met leuke gear.
posted: 25-04-07 14:36  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
ja die verzamel quests heb je wel, heb ze meestal tussendoor openstaan terwijl ik met iets anders bezig ben en dan kan ik aaan het einde van de dag men reward ophalen.
Je hebt quests waarbij je x aantal mobs moet verslaan, dingen moet zoeken, mensen moet beschermen.
Ik vergeet trouwens bijna de Deeds. Een "Deed" is een daad die je kunt volbrengen dat los staat van de quests, de meeste gaan automatisch, zoals versla 50 badguys en dan krijg je een titel of gebruik X attack Y maal. Je kunt er of titels voor krijgen of upgrades in vorm van traits (eigenshappen). De moeilijkste daden hebben de beste rewards. Zo zijn er daden waarbij je gewoon alle ruines in een bepaald gebied moet vinden, en dat valt niet mee in de grote gebieden. denk dat ik nog geen 2% hiervan ken, laat staan dat ik ze al heb.

Anyway, wat je eigenlijk vraagt is, whats the point? toch? naja, whats the point van WoW of elk ander spel? is gewoon voor fun, meer kan ik er ook niet van maken, ik vind het wel gezellig en zeker leuke afwisseling met de vijandige sfeer die je vaak op CS vind.

Ik kan je niet zeggen wat lotro heeft wat wow niet heeft, want ik weet niet wat wow heeft dus ik zou zeggen ga zelf maar ff op onderzoek uit.
Op www.lotro-europe.com staat een hoop info, dev artikels en filmpjes

Om nog op die quests terug te komen, in de epic quest volg je eigenlijk een beetje in de voetsporen van de Fellowship of the ring, je begint als Frodo etc nog in the shire zijn en gaat steeds verder, je ontmoet vrij snel Aragorn in de prancing Pony en je bent eigenlijk voortdurend een soort van Support voor de fellowship, achter de schermen van het boek zeg maar. De normale quests zijn soms er mee verbonden en staan soms helemaal los ervan.
posted: 25-04-07 15:10edited: 25-04-2007 15:15, by Vogeltje.nl  
Rayden
Member
Dank u voor de informatie en de link, Lenno.

Het klinkt in ieder geval alsof het een goed spel is en de screenshots zijn ook erg mooi.
posted: 25-04-07 15:54edited: 25-04-2007 16:12, by Rayden  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
Ja geen dank, kan ik miss straks nog met bekende spelen.
Ik vind alleen die WoW vergelijking zo moeilijk en niemand is er eigenlijk over eens.
Btw rapid, miss vind je MMO's in het algemeen niet zo interesant meer? Uiteindelijk lijken ze toch allemala op elkaar.
posted: 25-04-07 16:09  
Lionh2
Community Moderator
quote:
RapidFire Wrote:
ja, onder andere. Maarja ook gewoon het hele principe dat elke optie die je er in de game bijkrijgt, hetzelfde is als wat je al had maar dan net ietsje anders. Je krijgt bijv. meer dingen die je kan craften, maar craften gaat altijd op dezelfde manier. Quests hebben wel een verhaaltje eromheen, maar het komt altijd op hetzelfde neer. Gear wordt ietsje sterker, maar dat worden de vijanden ook. Enige reden om dus te spelen is om 'die andere jasjes' te zien. Oftewel levellen en gear pakken zodat je tegenstanders van nog een niveautje hoger aankan. Daar zit voor mij geen lol in. Het spel gaat nergens heen, in the end ben je nog altijd een onbeduidend ettertje, maar dan met leuke gear.

Mja we hebben het al eens eerder gepost.

Je kunt WoW doen voor 3 dingen:
- Socializen
- Je wordt geil van nieuwe epic gear
- Je vindt het mooi om nieuwe, meer uitdagende encounters te doen

De vijanden in WoW worden niet alleen sterker, maar ook ingewikkelder om te verslaan. Echt die nieuwe bosses vergen veel meer dan simpel "tank and spank". Zo is er een boss met 5 adds waar een mage één add tankt, waar warlocks een 2e add tanken en hunters een 3e. Om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er talloze andere fights die het echt heel leuk maken (met name in de expansion).

Maar goed, ik besef me dat dit way off topic is.
posted: 25-04-07 16:20  
Forum - Games - Leuke MMORPG's, anyone? - 1  2  >
locked