LoginPassword
Forum - Public Board - Gezondheid - <  1  2  3  4  5  >  »
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
Ik vroeg me iets af...heb je nou overdag ook echt piijn of is het meer dat je gewoon ongelooflijk moe bent?
Ik weet uit eigen ervaring dat je als je ziek bent je zo moe kan worden dat je niks anders kan doen dan als een zombie voor de tv zitten.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche
posted: 29-11-06 13:04  
Lionh2
Community Moderator
quote:
Vogeltje.nl Wrote:
Ik vroeg me iets af...heb je nou overdag ook echt piijn of is het meer dat je gewoon ongelooflijk moe bent?
Ik weet uit eigen ervaring dat je als je ziek bent je zo moe kan worden dat je niks anders kan doen dan als een zombie voor de tv zitten.

Ik heb af en toe stekende pijn. Soms overdag, soms 's avonds. Verder voel ik me algemeen "grieperig", maar dat komt waarschijnlijk door de medicijnen die mijn immuunsysteem "onderdrukken". En ik ben inderdaad heel snel moe. Gisteren heb ik 20 minuten keyboard gespeeld, dan ben ik daarna gewoon kapot en moet zitten.
Ik kijk 2 films per dag, verder beetje internetten en rustig op de bank zitten. Boring as hell, maar ze hebben me gewaarschuwd dat te snel weer dingen doen zal leiden tot een terugval in de klachten. De ontsteking is namelijk nog lang niet weg.
posted: 29-11-06 13:28  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
Ik weet nog dat toen ik mijn neus gebroken had en men neus in het gips zat dat ik rondliep als een zombie...het was totaal bizar...ik had verder geen medicijnen of niks...maar ik kon gewoon nergens energie voor opbrengen..ik keek denk ik 4 films per dag en dan nog verveelde ik me helemaal de tering. Dus ik denk dat ik me wel een beetje kan inleven...alleen had ik natuurlijk geen pijn...dat scheelt natuurlijk.

Ik neem aan dat je nu doorhebt hoe ontzettend weinig interresants er overdag op de tv is he ?
Als ik jouw was zou ik een paar goede boeken halen/ laten halen bij de bieb...ik weet niet of je echt van lezen houd maar met een goed boek verveel je je niet snel. En je kunt lekker in de bank of op bed of in een comfortabele stoel gaan zitten.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche
posted: 29-11-06 15:47edited: 29-11-2006 15:48, by Vogeltje.nl  
Lionh2
Community Moderator
Beste vrienden en bekenden,

hieronder de e-mail die ik zojuist aan mijn collega's heb verzonden.
Zo zijn ook jullie op de hoogte van mijn gezondheidstoestand op dit moment en kost het mij wat minder inspanning.

Vanochtend heb ik opnieuw de internist bezocht. Hij was positief over mijn herstel tot dusver, zeker gezien de ernst van de situatie anderhalve week geleden.
Helaas, maar niet onverwacht, gaf hij tevens aan dat volledig herstel nog een behoorlijk aantal weken gaat duren, omdat mijn dikke darm ernstig ontstoken was.

In de komende zes weken wordt de hoeveelheid Prednisolon (ontstekingremmer met verregaande bijwerkingen indien dit lang wordt gebruikt) afgebouwd naar de helft van mijn huidige dosering. Met een beetje gelukt reageert mijn lichaam hier goed op en komen de klachten niet terug. Zo wel, dan wordt de dosis langzamer afgebouwd. Alle overige medicijnen moet ik blijven slikken in deze periode.
Over zes weken heb ik opnieuw een afspraak bij de internist en op dat moment zal worden bepaald hoe het traject verder zal verlopen.

Ten aanzien van werk gaf de internist aan dat ik het voorlopig rustig aan moet doen, omdat Prednisolon je al snel laat denken dat je weer gezond bent. Als ik mijzelf echter in staat achtte om over een paar weken langzaam weer wat te gaan doen, dan was dat geen probleem, zolang ik maar in de gaten houd dat de klachten niet terugkomen.
Kortom: hopelijk zie ik jullie allemaal binnenkort weer op kantoor, als is het dan misschien eerst maar een paar uurtjes per dag.

Overigens: het is nog steeds niet duidelijk of ik de ziekte van Crohn of Colitis Ulcerosa heb. Pas bij herhaling van de klachten zal een diagnose kunnen worden gesteld in mijn geval.

Mochten jullie willen langskomen, dan kan dat.
Bel aub van tevoren wel even en houd er rekening mee dat 3 personen het maximum is wat ik kan hebben voorlopig.

Tot zover de update over mijn gezondheid. Ik hoop jullie allemaal snel weer te spreken!

Groeten,

Frank
posted: 04-12-06 13:19  
n0r
Rcon Supervisor
Ah ik blij eindelijk wat relatief goed nieuws over je te horen Frank, het komt wel goed, of het nu wat langer of korter duurt, doe het rustig aan.

Geert Wilders is net Bob Ross. Veel haar, maar een beetje fatsoenlijk verven, ho maar.
posted: 04-12-06 13:52  
Lionh2
Community Moderator
Tnx Ron.

Update:

Vandaag heb ik voor het eerst weer een uurtje thuis gewerkt en dat ging lekker. Kost me nog wel veel moeite (concentratie) maar het begin is er!

Ik hoop ergens in januari weer echt naar m'n werk te kunnen. Moet wel allemaal eerst op therapeutische basis in overleg met arbo arts en personeelsafdeling (reïntegratieplan opstellen enzo) maar ik ben blij dat er weer schot in de zaak zit.

Thuis zitten is niet fijn. Op naar een gezond 2007!

PS: Ook hier zit nu weer schot in: http://www.ilonaenfrank.onzebruiloftsite.nl
posted: 19-12-06 11:19  
GreyFox
System Administrator
Inderdaad, als je maar weer fit bent voor je bruiloft kerel. Ik weet dat niks doen saai is, maar zorg dat je jezelf niet meteen te ver pushed, duurt het herstel alleen maar langer. (Maar goed, dat heeft je arts je vast ook al twintig keer verteld.)
posted: 19-12-06 11:40  
Supergans
Rconner
Goed te horen dat er vooruitgang in zit enne nog 275 dagen!

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
posted: 19-12-06 11:59  
Dr. Squizy
Community Moderator
quote:
GreyFox Wrote:
Inderdaad, als je maar weer fit bent voor je bruiloft kerel.

Mag hopen dat je tegen die tijd weer opgeknapt bent idd! Een gelukkig en gezond nieuwjaar.... we zeggen het zo vaak, maar voor jou heeft deze uitspraak uiteraard een extra betekens eh! Keep up the progress frank!

PS. hou op je trouwdag zelf wat energie over.... Een huwelijksnacht waarin je "TE moe" bent.... dat is ook niets
posted: 19-12-06 16:17edited: 19-12-2006 16:17, by Dr. Squizy  
Skwerl
Rconner
quote:
Gitaar spelen, band, tennis en WOW (ik begin het al te leren) zijn andere grote hobbies. In alles even fanatiek! Over WOW vindt bijna elke dag op hoog niveau overleg plaats en wordt zeer regelmatig tot in de late uurtjes gespeeld....

_0_
posted: 19-12-06 16:34  
Lionh2
Community Moderator
Ik zal het zeker rustig aan doen. Inderdaad maakt iedereen die opmerking maar het wordt gewaardeerd!

quote:
Dr. Squizy Wrote:
PS. hou op je trouwdag zelf wat energie over.... Een huwelijksnacht waarin je "TE moe" bent.... dat is ook niets

Mja, volgens mij heeft bijna niemand seks tijdens de huwelijksnacht, maar dat terzijde.

De bruidssuite hebben we in elk geval al geregeld.
Zie hier.

Subtiele hint: Iloontje vindt het zo jammer dat er niemand wat in het gastenboek zet...
posted: 20-12-06 10:49  
n0r
Rcon Supervisor
quote:

Frank: Hallo, ik ben een man. Romantiek is wat mij betreft een vrouw die mij bier en bitterballen komt brengen terwijl ik languit naar voetbal zit te kijken.

Prachtig xD

Geert Wilders is net Bob Ross. Veel haar, maar een beetje fatsoenlijk verven, ho maar.
posted: 20-12-06 12:15  
Lionh2
Community Moderator
Update: Sinds vorige week werk ik halve dagen (20 uur per week). Als ik dat deze week goed volhoud, ga ik vanaf volgende week 5 uur per dag werken (dus 25 per week). Enzovoorts.
Ik ben wel super moe 's middags als ik thuis kom, maar ik denk dat dat erbij hoort.
posted: 03-02-07 12:18  
briznokovic
Rconner
Fijn om te horen!
Hopelijk lukt t allemaal goed en val niet terug, dat zou klote zijn.

Nog veel succes verder met alle dagelijkse activiteiten!
disclaimer:
postings between 22.00-7.00 on thursday, friday and the weekends can suffer under the excessive use of alcohol holding products.
posted: 03-02-07 18:23  
KNz
Rconner
Goed te horen dat het allemaal weer beter gaat, nog sterkte met de rest van het herstel.
posted: 03-02-07 20:17  
Cisnux
Rconner
quote:
briznokovic Wrote:
Fijn om te horen!
Hopelijk lukt t allemaal goed en val niet terug, dat zou klote zijn.

Nog veel succes verder met alle dagelijkse activiteiten!

omdat willem het zo goed verwoord
I just wished watching television would make me smarter. I tried this button that sayd "Brightness". But unfortunatley it didn't work...
posted: 05-02-07 16:32  
Lionh2
Community Moderator
Update:
De laatste weken gaat het langzaamaan bergafwaarts heb ik het idee.
Ik word steeds moe-er (Wtf is de vergrotende trap van moe? "meer moe"? "moeder?") en heel langzaam lijken de klachten terug te komen.
Mijn internist is op vakantie maar ik heb vandaag wel bloed laten prikken (ivm die moeheid) en morgen hoor ik van een andere internist of hij iets in het bloed kan zien.
En nu maar hopen dat ik me verbeeld dat de klachten terugkomen...

Kortom: we zijn er nog lang niet vanaf helaas.

Maar gelukkig heb ik jullie eunors om me op te vrolijken
posted: 19-02-07 20:16  
manny
Member
sorry voor de late reply Frank....

maar ik wens je echt het beste toe, heel veel succus!!

rustig aan he....
posted: 19-02-07 21:20  
Real1ty
DevTeam
quote:
Lionh2 Wrote:
Update:
De laatste weken gaat het langzaamaan bergafwaarts heb ik het idee.
Ik word steeds moe-er (Wtf is de vergrotende trap van moe? "meer moe"? "moeder?") en heel langzaam lijken de klachten terug te komen.
Mijn internist is op vakantie maar ik heb vandaag wel bloed laten prikken (ivm die moeheid) en morgen hoor ik van een andere internist of hij iets in het bloed kan zien.
En nu maar hopen dat ik me verbeeld dat de klachten terugkomen...

Kortom: we zijn er nog lang niet vanaf helaas.

Maar gelukkig heb ik jullie eunors om me op te vrolijken

Vervelend om te horen Frank. De laatste tijd msschn toch te snel geprobeerd het oude ritme weer op te pakken? Ik zou me iig gek vervelen in jou geval, en zo snel mogelijk weer proberen verder te gaan. Laat het ff weten als de uitslagen van het bloedtests terug zijn.

PS: Volgens mij is het vermoeider
posted: 20-02-07 00:51  
Lionh2
Community Moderator
Uitslag bloedonderzoek: Het schijnt allemaal goed te zijn.
(EDIT: Ik had liever gehad dat ze iets duidelijks hadden gevonden waaraan mijn vermoeidheid te wijten valt, dan kan er tenminste wat aan gedaan worden. Nu niet )

Maar vandaag voor het eerst sinds maanden weer pijn in mijn onderbuik na een toiletbezoek (ja sorry, het is nou eenmaal geen "smakelijke" ziekte) dus ik maak me behoorlijk zorgen nu.
posted: 20-02-07 18:06edited: 21-02-2007 06:20, by Lionh2  
Forum - Public Board - Gezondheid - <  1  2  3  4  5  >  »
locked