LoginPassword
Forum - Public Board - Gezondheid - 1  2  3  >  »
Lionh2
Community Moderator
Aangezien niet iedereen toegang tot het rcon board heeft (waar het originele topic staat), post ik hier even eea over mijn gezondheid.
Onderstaande e-mail heb ik naar al mijn vrienden en bekenden gestuurd en bij deze weten jullie het ook.

Beste vrienden en bekenden,

zoals de meesten van jullie wel wisten, heb ik vandaag een darmonderzoek gehad in het ziekenhuis te Winterswijk.
De uitslag van dit onderzoek is dat ik hetzij de ziekte van Crohn heb, hetzij de zusterziekte Colitis Ulcerosa.

Aanstaande vrijdag moet ik opnieuw naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek en foto's van mijn darmen en op 15 november hoor ik de definitieve uitslag.

Ik heb nu reeds lichte medicijnen, aangezien mijn dikke darm en een gedeelte van mijn dunne darm op dit moment ontstoken zijn.
Na de uitslag zal ik zwaardere medicijnen krijgen die horen bij de ziekte die ik heb.

Beide ziektes laten zich als volgt omschrijven: een chronische darmontsteking.
Chronisch wil in dit geval zeggen dat je de rest van je leven deze ziekte blijft houden.
Bij vlagen heb je erg veel last van de ziekte, meestal valt het mee.
Dit is echter per persoon verschillend, dus feitelijk kun je er niks over zeggen en moet je het zelf ervaren.

Je kunt zelf veel doen aan het ziektebeeld, namelijk door:
- op je voeding te letten (per persoon is het verschillend welke voeding wel en niet kan worden verdragen);
- goed te bewegen, veel sporten dus;
- stress te vermijden;
- niet te roken (doe ik gelukkig al niet).

Mochten jullie meer willen weten over deze ziektes, kijk dan hier eens:

http://www.crohn-colitis.nl/
http://www.astrazeneca.nl/patienten/maag_darmen/ziekte_van_crohn.asp

Ik ben de aankomende dagen thuis (want na 2 dagen niet eten en met een ontsteking van m'n darm ben ik niet echt fit), dus jullie kunnen me rustig bellen.

Voor ik het vergeet: het behoeft natuurlijk geen toelichting dat ik totaal niet blij ben met de uitslag. Maar met deze ziekte valt over het algemeen prima te leven, als je maar goed oplet, dus daar gaan we gewoon voor!

Groeten,

Frank
posted: 01-11-06 17:48edited: 01-11-2006 17:48, by Lionh2  
Python
System Administrator
Omg Frank dit is niet het nieuws waar we op gehoopt hadden...

Kim en ik wensen je ontzettend veel sterkte.

Maar heb je de symptonen al een lange tijd of is het iets van de laatste paar weken?
posted: 01-11-06 18:33  
De Boesselaere
Member
Heel veel sterkte Frank!
"Humor is net zo persoonlijk als je penislengte" Faust
posted: 01-11-06 19:04  
(_Qlimax_)
Member
veel sterkte Frank komt alemaal wel goed joh,always look on the bride side of live
posted: 01-11-06 20:00  
Lionh2
Community Moderator
quote:
Python Wrote:
Maar heb je de symptonen al een lange tijd of is het iets van de laatste paar weken?

Ik heb al zo'n 6 maanden bloed in mijn ontlasting en de laatste 2 maanden werd het veel heftiger ineens.
De eerste keer bij de huisarts was ongeveer 2 maanden geleden, dus ik ben blij dat ik eindelijk weet wat het is, maar de uitslag is natuurlijk niet echt lekker.

Aan iedereen: bedankt voor jullie steunbetuigingen. Dat wordt erg op prijs gesteld.
posted: 01-11-06 20:15edited: 01-11-2006 20:15, by Lionh2  
n0r
Rcon Supervisor
quote:
De Boesselaere Wrote:
Heel veel sterkte Frank!

Geert Wilders is net Bob Ross. Veel haar, maar een beetje fatsoenlijk verven, ho maar.
posted: 01-11-06 20:15  
Skwerl
Rconner
quote:
Lionh2 Wrote:
[...]
Maar met deze ziekte valt over het algemeen prima te leven, als je maar goed oplet, dus daar gaan we gewoon voor!
[...]

Heel veel sterkte, ouwe jeugdige rocker..!!
posted: 01-11-06 23:30edited: 02-11-2006 07:28, by Lionh2  
Lionh2
Community Moderator
quote:
(_Qlimax_) Wrote:
komt alemaal wel goed joh

Nou ja, niet echt dus he, gaat niet meer over

Maar ik snap wel wat je bedoelt en uiteraard gaat het helemaal goedkomen.
posted: 02-11-06 07:28  
infuzion
Member
Sterkte man
Hardstyle is the style.
posted: 02-11-06 07:39  
Vermilion
Member
quote:
De Boesselaere Wrote:
Heel veel sterkte Frank!

posted: 02-11-06 12:23  
Cobra
Member
quote:
De Boesselaere Wrote:
Heel veel sterkte Frank!

posted: 02-11-06 13:13  
Ronzz
Member
Sterkte Frank!
posted: 02-11-06 15:54  
TuXeDo
Advisor
Behoorlijk klote dit!
Sterkte met het verwerken van dit nieuws, hopen dat je zo min mogelijk last er van gaat krijgen!
posted: 02-11-06 16:17  
bobsqaud
Rconner
quote:
xaSer Wrote:
Sterkte Frank!

posted: 02-11-06 18:04  
TerrorTom
Member
sterkte man,

toch best een flinke dobber om zo ff te moeten slikken
posted: 02-11-06 18:50  
Pulse
Advisor
Heel veel sterkte Frank!!
onkruid vergaat niet zullen we maar zeggen..
posted: 02-11-06 20:02  
Lionh2
Community Moderator
Tnx allemaal.

Ik voel me klote (niet zo gek met een ontstoken dunne en dikke darm) maar jullie steunbetuigingen doen me goed.

/ghug
posted: 02-11-06 20:19edited: 02-11-2006 20:19, by Lionh2  
Cisnux
Rconner
Heel veel sterkte Frank!
I just wished watching television would make me smarter. I tried this button that sayd "Brightness". But unfortunatley it didn't work...
posted: 02-11-06 22:41  
Dr. Squizy
Community Moderator
Erg klote frank! aan de andere kant kan het ook een geruststellend gevoel (opluchting?) geven. Je hebt iig een diagnose, waar vervolgens iets mee gedaan kan worden (operatie/stoma/medicatie/etc)!

Sterkte met dat wat komen gaat!
posted: 03-11-06 01:21  
Lionh2
Community Moderator
quote:
Dr. Squizy Wrote:
operatie/stoma/medicatie/etc

Oh nee, bedankt, lekker geruststellend

Anyway, moet zo weer naar het ziekenhuis voor foto's en bloedafname. Hopen dat ik geen infectie heb.
posted: 03-11-06 08:09  
Forum - Public Board - Gezondheid - 1  2  3  >  »
locked