| Forum - Public Board - paasdag ruilen voor suikerfeest - 1 2 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
http://frontpage.fok.nl/nieuws/69268
OMGWTFBBQ! |
|||
|
||||
| posted: 12-10-06 16:38 | ||||
|
moet niet veel gekker worden die intergratie hype.. strax wordt ons die maffe rammadamamkamam ook nog opgelegd |
|||
|
||||
| posted: 12-10-06 16:43edited: 12-10-2006 16:44, by TerrorTom | ||||
|
quote: WTF het moet niet gekker worden hier. Wel logische uitkomst dat 20% van de nederlanders dat vind omdat die allemaal moslim zijn. |
|||
| posted: 12-10-06 16:54 | ||||
|
quote: idd. Ik ben echt tegen ruilen, het blijft Nederland. Toevoegen vind ik prima, maar ruilen dan gaan we echt rellen. |
|||
| posted: 12-10-06 17:03edited: 12-10-2006 17:04, by bN | ||||
|
We gaan dus écht even niets ruilen he. Tweede paasdag is dan misschien niet in elk land erkend, wij hebben het wel . |
|||
| posted: 12-10-06 17:17 | ||||
|
quote: Idd toevoegen kan, maar ruilen, wtf? |
|||
| Hardstyle is the style. | ||||
| posted: 12-10-06 17:17 | ||||
|
ik vind het prima hoor
denk eens even goed na bij jezelf wat het probleem is. Het aantal vrije dagen blijft gelijk. Hoeveel mensen hier doen er nou echt zo veel speciaals op 2e paasdag? Wat eieren vreten misschien, maar dat doe je de andere paasdag (en de rest van het jaar) ook al wel, en niemand die je tegenhoudt om dat nu nog te doen. De christelijken hebben al meer dan genoeg feestdagen, en er is een substantieel aantal moslims in dit land, dus daar moeten we zeker rekening mee houden. Volgens mij is het tegenwoordig de mode om anti-moslim te zijn. En dat snap ik ergens ook wel, maar houd er altijd rekening mee dat we allemaal mensen zijn, en we moeten het voor iedereen zo fijn mogelijk maken. Bovendien, als je 1x bij een marokkaanse familie hebt gezeten tijdens het suikerfeest dan weet je dat suikerfeest 10x beter is dan pasen. Geef die eieren maar aan Fikkie, ik ga voor die suikertroep
Edit: wilde nog ff toevoegen dat er volgens mij meer Christelijke feestdagen dan Christenen zijn in dit land... |
|||
| posted: 12-10-06 17:28edited: 12-10-2006 17:32, by RapidFire | ||||
|
niet dat het me boeit waneer ik vrij ben..maar waarom houden ze hun suikerfeest niet gewoon op 2de paasdag. | |||
|
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche |
||||
| posted: 12-10-06 17:40 | ||||
|
quote: Idd. |
|||
| posted: 12-10-06 17:57 | ||||
|
Rapid,
imo gaat het helemaal niet om moslims vs christenen. Feestdagen staan gewoon al jaren vast en ik vind het BS om die te veranderen. Plus je legt inderdaad de nadruk op de mislukte integratie van ... Nou ja, laat ook maar, mijn mening is wel duidelijk. |
|||
| posted: 12-10-06 19:42 | ||||
|
Fuck dit, wij moeten onze feestdagen gewoon zelf houden? |
|||
Geert Wilders is net Bob Ross. Veel haar, maar een beetje fatsoenlijk verven, ho maar. |
||||
| posted: 12-10-06 22:13 | ||||
|
Het wordt nog erger
http://frontpage.fok.nl/nieuws/69282 |
|||
| posted: 12-10-06 23:02 | ||||
|
nee kijk...dat vind ik nou gewoon weer brijant....wat is er nou beter voor de integratie dan moslims die gewoon bij de appie hun booschappen gaan doen...zoalng ze het maar niet in het arabisch bij gaan zetten wat het is |
|||
|
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche |
||||
| posted: 12-10-06 23:26 | ||||
|
Ik ben voor, als we in Iran Pasen krijgen
|
|||
| posted: 13-10-06 00:27 | ||||
|
waarom houd niet iedereen die pasen wil vieren het op pasen en die suikeren wil het op suikerfeest.
wat een gelul maak zelf wel uit wat ik vier. Ik ben geen mosslim dus ik doe daar niet aan mee. ik ben wel opgegroeid met paasdagen dus daar zal ik me ook aan houden omdat ik het gezellige dagen vind. |
|||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 13-10-06 02:13 | ||||
|
ja, natuurlijk blijf je de feesten vieren waar je zelf achter staat. Maar het gaat om meer. Door het officieel te erkennen kan je als werkende vader tenminste vrij krijgen om samen met je kinderen het suikerfeest te vieren. Zo lang dat niet zo is, is het maar afwachten hoeveel respect je baas opbrengt voor je geloof. En te zien aan 90% van de reacties op dit onderwerp (niet per se op dit forum, maar op Fok zelf bijvoorbeeld, stelletje R-tards) zullen de meeste bazen een moslim niet zomaar vrij geven omdat die een feestdag heeft.
Tegenwoordig is een groot deel van de Nederlandse bevolking moslim. En al die andere punten, zoals slecht integreren van straatschoffies enzo, heeft er niks mee te maken. Het enige wat er toe doet is de behoefte van het volk. Het christelijke volk heeft niks te klagen met 20 (ofzo) christelijke feestdagen. Maar die grote groep in Nederland die moslim heeft, heeft wel wat te klagen, want die hebben 0 officieele feestdagen. Dat is gewoon niet eerlijk. En begin niet met je gelul van 'dan hadden ze in hun land moeten blijven' want die moslims zijn hier naartoe GEHAALD zodat ze kunnen werken. Niet allemaal, maar een hele groep. Van de rest is nog een groot deel vluchteling, dus teruggaan is voor hun ook geen optie. Blijven er dus de ettertjes en luie mensen over. Die gun ik de feestdag ook niet. Maar omdat die groep het verpest, wil dat niet zeggen dat we de anderen moeten duperen. De tolerantie is in nederland echt gewoon onmenselijk aan het worden. Alles waar we commentaar op hebben in de moslimlanden worden we zelf op het moment ook, alleen hebben de mensen het nog niet allemaal door... |
|||
| posted: 13-10-06 18:34 | ||||
|
Laat moslims dan gewoon vrij nemen op hun feestdagen en maak de regels zo dat de werkgever daar verplicht aan mee moet werken.
Probleem opgelost en wij houden "onze" feestdagen. |
|||
| posted: 13-10-06 19:57 | ||||
|
Ja inderdaad.
en er zijn genoeg christenen die ook op de paasdagen werken die liever vrij willen. Wil je geen paasdagen vieren dan vier je maar lekker suikerfeest. Zet het op het contract van je werk Vrij bij suikerfeest of bij paasdagen (ik weet de datas niet van die dagen maar goed) tis 1 van bijde waar je dan vrij voor kan vragen maar niet allebij. Probleem toch opgelost. |
|||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 13-10-06 20:07 | ||||
|
En anders doe je maar wat extra moeite en vraag je gewoon vrij aan. | |||
| posted: 14-10-06 16:55 | ||||
|
quote: Hoeft ook geen vrij te geven, neemt de moslim maar een snipperdag op ofziets. Joodse feesten worden toch ook niet vrijgegeven? quote: Niet een groot deel is moslim, het grote deel van Nederlandse bevolking is nog steeds christen of niet gelovig. En zowiezo betekent moslim niet ook meteen meedoen aan ramadan. En álle NL'ers hebben welgeteld op Kerst vrij, met Pazen en hemelvaartsdag. Nou, dat zijn een volle 5 dagen. 20? kom op man. quote: Zij hebben dezelfde feestdagen als de rest van Nederland. quote: Valt wel mee denk ik. |
|||
| posted: 16-10-06 22:25 | ||||
| Forum - Public Board - paasdag ruilen voor suikerfeest - 1 2 > | ||||
locked

moet niet veel gekker worden die intergratie hype.. strax wordt ons die maffe rammadamamkamam ook nog opgelegd

.