LoginPassword
Forum - Sports Board - Scheidsrechtersniveau - 1  2  3  >
Ronzz
Member
Wat heb ik me toch zitten ergeren aan de scheids gisteren.. 8 gele kaarten ofzo, waarvan er misschien 2 of 3 terecht waren..

Ook van de vorige wedstrijden viel het me soms op. Ik vind wel dat je op zo'n groot toernooi wel GOEDE scheidsrechters mag aanstellen..

Wat vinden jullie?
posted: 14-06-06 12:37  
n0r
Rcon Supervisor
Toch moet ik toegeven dat ik me nog niet erg ge-ergerd heb aan de scheidsrechters hoor.

Geert Wilders is net Bob Ross. Veel haar, maar een beetje fatsoenlijk verven, ho maar.
posted: 14-06-06 12:39  
bobsqaud
Rconner
Heb me alleen geërgerd tot nu toe aan de wedstrijd Frankrijk - Zwitersland dat was toch dramatisch niveau.

Ik wou dat Colina nog mocht fluiten want ik vind dat de beste scheids ooit.
posted: 14-06-06 13:05  
Castor
System Administrator
Ik vind dat er te streng wordt gefloten. Te vaak krijgt een speler een gele kaart om niks. Ook vind ik het principe 'optelsom' van verschillende overtredingen onzin. Een overtreding op zich is geel of niet. En niet drie lichte is één zware of whatever.

Study everything, you'll find something you can use - Jason Bourne
posted: 14-06-06 13:08  
KNz
Rconner
Gister was het wel erg ja, maar het is schijnbaar ook zo dat de scheidsrechters wat strenger moeten optreden (van de fifa). Ik bedoel het wegschoppen van een bal bij een vrije trap is ook nergenst voor nodig toch ?
posted: 14-06-06 13:08edited: 14-06-2006 13:09, by KNz  
Castor
System Administrator
Vragen om kaarten, vragen om een vrijetrap, ballen wegtrappen, tijdrekken mag van mij snoei hard worden afgestraft. Ook dat irritante bal vasthouden bij de cornervlag. BAH spelbederf.

posted: 14-06-06 13:11  
bobsqaud
Rconner
Zulke dingen moeten ook meteen worden aangepakt net zoals een schwalbe die ik dit WK al vaak heb gezien maar dat er maar 1 keer wat tegen gedaan is.
posted: 14-06-06 13:17  
Castor
System Administrator
Dat is nog wel het verschrikkelijkste aan voetbal.

posted: 14-06-06 13:51  
KNz
Rconner
Ja dat is altijd wel jammer ja, ik vind het ook heel jammer dat de arbitrage niet van tv beelden gebruik mag maken, dat zou een hoop meer duidelijkheid scheppen imo.
posted: 14-06-06 14:07edited: 14-06-2006 14:07, by KNz  
TuXeDo
Advisor
Stond laatst in de volkskrant dat grensrechters hun werk nooit perfect kunnen doen. Er blijft altijd een foutmarge van 20 procent bestaan als men beslist over wel of niet buitenspel
posted: 14-06-06 15:31  
Ronzz
Member
Spanje - Oekraïne

Volgens de grensrechter 5x buitenspel, waarvan 4x fout.
posted: 14-06-06 15:49  
bobsqaud
Rconner
quote:
xaSer Wrote:
Spanje - Oekraïne

Volgens de grensrechter 5x buitenspel, waarvan 4x fout.

Jah belachelijk en van die 4x fout was er bij 3x duidelijk te zien dat het geen buitenspel was, maar het is wel zo mensen maken fouten en dat kun je ze niet kwalijk nemen maar soms wel.
posted: 14-06-06 16:12  
KNz
Rconner
quote:
bobsqaud Wrote:
[..]

Jah belachelijk en van die 4x fout was er bij 3x duidelijk te zien dat het geen buitenspel was, maar het is wel zo mensen maken fouten en dat kun je ze niet kwalijk nemen maar soms wel.

Ik vind dat als je grensrechter bent op het WK dat je toch wel de juiste beslingen moet kunnen nemen. Zowiezo is het niet heel moeilijk, je loopt gewoon met de laatste man mee.
posted: 14-06-06 17:12  
Ronzz
Member
quote:
KNz Wrote:
[..]

Ik vind dat als je grensrechter bent op het WK dat je toch wel de juiste beslingen moet kunnen nemen. Zowiezo is het niet heel moeilijk, je loopt gewoon met de laatste man mee.

Lijkt mij ook.. als je dit al 4 van de 5 keer fout doet LIJKT het me dat je het toch dramatisch gedaan hebt..
posted: 14-06-06 17:17  
Blake
Member
Bij American Football is er al lang video herhaling.. Maar de fifa wil daar niet aan beginnen. Zonde imo, zorgt voor een veel schoner spel.
posted: 14-06-06 17:24  
Lionh2
Community Moderator
quote:
KNz Wrote:
[..]

Dit is niet helemaal waar he?
Je moet namelijk kijken op het moment dat de bal gespeeld wordt,
en hoe kun je nu zien dat de bal wordt gespeeld als je tegelijkertijd naar de laatste man moet kijken?
Zelfs met tv beelden is dat lastig, totdat ze het stilzetten of 3x herhalen.
Dus ik snap best dat een grensrechter af en toe fouten maakt.
posted: 15-06-06 06:43  
TuXeDo
Advisor
quote:
TuXeDo Wrote:
Stond laatst in de volkskrant dat grensrechters hun werk nooit perfect kunnen doen. Er blijft altijd een foutmarge van 20 procent bestaan als men beslist over wel of niet buitenspel

Dit is dus onderzocht d.m.v diverse case studies
posted: 15-06-06 09:02  
Castor
System Administrator
quote:
Blake Wrote:
Bij American Football is er al lang video herhaling.. Maar de fifa wil daar niet aan beginnen. Zonde imo, zorgt voor een veel schoner spel.

Gelukkig niet zeg! Anders duurde een wedstrijd veel te lang. Je kunt bij buitenspel beter niet vlaggen dan wel, dat komt het spel ten goede. Buitenspel is bedacht zodat er geen spits bij de keeper bleef staan, het veld groot te houden. Buitenspel is niet bedacht om precies op een lijn de aanval af te fluiten.

posted: 15-06-06 09:39  
Veriteas
Rconner
quote:
Blake Wrote:

Je neemt nu twee uiterste. Bij AF heb je plays dat wil zeggen dat wanneer er een down is het spel stil ligt voor nieuwe tactics (quick huddles niet) Mocht een penaltie worden gegeven waar een coach het niet mee eens is kan hij ook altijd nog een soort van seccond opinion aanvragen. Dit kost je echter wel een timeout. Verder staan er bij AF 11 Refs in het veld. En is het spel een stuk onoverzichtelijker dan voetbal. Dit is dus de voornaamste rede waarom er gebruik word gemaakt van video beelden.
posted: 15-06-06 10:12  
KNz
Rconner
quote:
Castor Wrote:
[..]

Gelukkig niet zeg! Anders duurde een wedstrijd veel te lang. Je kunt bij buitenspel beter niet vlaggen dan wel, dat komt het spel ten goede. Buitenspel is bedacht zodat er geen spits bij de keeper bleef staan, het veld groot te houden. Buitenspel is niet bedacht om precies op een lijn de aanval af te fluiten.

Ja alleen is (het professionele) voetbal daar op verder gegaan. Regels moeten worden gesteld en dat is de regel. Overgins is het wel een belangrijke zaak, aangezien dit wel degelijk een wedstrijd kan beslissen.
posted: 15-06-06 12:23  
Forum - Sports Board - Scheidsrechtersniveau - 1  2  3  >
locked