LoginPassword
Forum - Games - The Godfather
Veriteas
Rconner
Ik denk dat iedereen de films of 1 van de 3 wel eens gezien heeft. En aangezien het maffia genre mijn lievelings is ben ik dus ook een groot fan fan de tryologie.
Na de aankondiging van Ea dat er een spel over werd gemaakt werd ik niet echt blij (noem maar eens een paar goede filmgame's) de laatste berichten lieten echter wel een kleine indruk achter dus ik dacht: 'ach een spel met een budget van $20 miljoen daar wil ik wel een € 45,- voor betalen.

Gister dus de game in huis gehaald. Na de instalatie van de 5Gb kon ik dus beginnen. Eerste indruk was wow Marlon Brandon was zo weer opgestaan uit de dood en de sfeer zat er gelijk in. Na wat introductie filmpjes kun je aan de slag met het maken van jouw ego in het New York van 1940. Welke kleren wil je welk uiterlijk enz. Je begint het spel met wat kleine opdrachten die je vertrouwd maken met de gameplay.

De gameplay werkt goed, je kan iemand gewoon slaan door de camera te locken op hem. Ook kun je hem in deze actie vasthouden en rond gooien. Het schieten werkt ook op deze manier met een auto aim dus. Je zal zelf echter wel bij moeten richten wanneer je de auto aim functie gebruikt want je tegenstanders zullen zich achter dozen auto's enz. verschuilen.

Het eerste wat je denkt in het spel is Gta. De opzet is hetzelfde je kan vrij door het grote New York rijden en hier en daar een missie accepteren. Maar er is nog wel wat te doen. Zoals winkels afpersen dit doe je door de winkel eigenaar te bedreigen. Hier zijn verschillende manieren voor van het kleinslaan van een winkel tot het wurgen van de eigenaar. Wanneer hij het opgeeft zal je elke week geld ontvangen van deze winkel. Hoe meer winkels hoe meer geld hoe meer respect. En daar draait het allemaal om Respect je moet er zoveel mogelijk van krijgen en zo hoog mogelijk in de familie Corleone komen te staan.

Verder kun je ook pakhuizen overnemen waar iligale handeltjes zijn. Wanneer je echter te vaak een bedrijf van een andere familie overneemt/aanvalt zal het vendetta nivau stijgen en kun je een bende oorlog krijgen. Leuk is ook om te zien hoe je gerespecteerd word. Loop in het begin van het spel naar buiten en praat tegen iemand en ze zullen je uitjoelen. Wanneer je verdder in het spel bent zullen de mensen je respecteren en je zelf giften geven.

De grapichs zijn goed maar hadden veel beter gekunt. Er is alleen 1 groot voordeel. Het spel hoeft niet te laden in New York. Je kunt de hele stad doorreizen zonder 1 keer een laad scherm te hebben gezien. Ook kun je zo een hotel of iets dergelijks binnenlopen en door het raam naar buiten kijken zonder laden.

Kortom het is een leuk spel maar ik heb het gevoel dat er meer in had gezeten. De Gta stijl lijkt niet godfather achtig. Je kan zomaar iemand op straat doodschieten en dat is niet echt naar de code van de maffia. De missies zijn wel goed uitgewerkt deze werken ook met chekpoints zodat je wanneer je dood bent niet de hele missie opnieuw hoeft te doen.

Systeem:
1.4Ghz
256Mb Ram
5Gb
DvD-rom speler 2x
64mb grafische kaart
directX9.0c
posted: 22-03-06 16:18  
infuzion
Member
Lijkt me wel vet, net zoals Mafia, lijkt er precies op.
Hardstyle is the style.
posted: 22-03-06 16:43  
Vogeltje.nl
Rcon Supervisor
Hebben ze wel de sfeer van de film kunnen kopieren of is het meer een gta in de jaren 50? want dat zou echt zonde zijn.
Is juist vet als je je weg naar Don zijn moet vechten terwijl je al die politiek van de maffia families ook moet bespelen.

Is het de moeite waard om te downloaden of eventueel zelfs te kopen?
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker
- Friedrich Wilhelm Nietzsche
posted: 22-03-06 18:03  
Veriteas
Rconner
quote:
Vogeltje.nl Wrote:
Hebben ze wel de sfeer van de film kunnen kopieren of is het meer een gta in de jaren 50? want dat zou echt zonde zijn.
Is juist vet als je je weg naar Don zijn moet vechten terwijl je al die politiek van de maffia families ook moet bespelen.

Is het de moeite waard om te downloaden of eventueel zelfs te kopen?

Het is een erg goed spel, er zitten wel wat gta invloeden in maar het is niet storend. Je moet goed letten op de meters van de andere familie's anders krijg je bende oorlogen en word je overal beschoten. Ook kun je politie agenten omkopen of zelf fbi agenten. Het leukste is nog wel alle winkels in een bepaald gebied afpersen om zo de totale controle te nemen. Er zijn verschillende rangen in de familie je begint natuurlijk als beginneling en het uiteindelijke doel is don worden.

Dus ja het is de moeite waard om het spel te kopen. Downloaden nee dan onteer je de naam van de Godfather he
posted: 22-03-06 20:05  
bobsqaud
Rconner
Veriteas zoals jij al zei en wat mijzelf ook al opviel dat sommige dingen niet echt met de mafiacultuur hebben te maken en van andere spellen zijn gejat.

Dat is dan ook het enige slechte aan het hele spel vind ik zelf.

Heb het spel nog niet uitgespeeld maar tot dusver zit de verhaallijn wel goed in elkaar wat betreft jou acties gevolgen heeft voor het spel.

Conclusie:
Al met al een goed spel dat soms een steekje laat vallen maar daar let je niet egt op
posted: 22-03-06 21:17  
Th0rium
Rconner
vind er niet veel aan tbh, been there done that, bought the t-shirt enz...

nee doe mij oblivion maar
I know i ain't rich, so only stand behind me
but up in yo bitch, is where you might find me
#landofsand
posted: 22-03-06 23:57  
Pulse
Advisor
ga dit spel maar even halen morgen.. lijkt me zeer vet!
onkruid vergaat niet zullen we maar zeggen..
posted: 02-04-06 15:37  
n0r
Rcon Supervisor
quote:
infuzion Wrote:
Lijkt me wel vet, net zoals Mafia, lijkt er precies op.

Idd dat spel heb ik ook gedaan, supergaaf, alleen bij mij liep ie altijd vast als je die raceauto moest jatten wittenie, als je die missie completed, dan liepie vast :(

Geert Wilders is net Bob Ross. Veel haar, maar een beetje fatsoenlijk verven, ho maar.
posted: 02-04-06 17:39  
KNz
Rconner
is redelijk gaaf spel, is veel geld ingepompt ook, hard gehyped... maarja EA he ;]
posted: 02-04-06 17:49  
-Kingbuff-
Member
Speel het nou een weekje

(Lionh2: Moet er nou echt weer een opmerking over warez in? Dat is hier dus verboden...)

Geniaal spel. Echt.
Lijkt idd beetje op gta, maar met de mafia sfeer, en alle characters nagemaakt en de echte stemmen. Ben nu zelf een soldier, en heb heel Little Italy al onder het command van de Corleone's.

Probeer het maar eens. Iemand die een beetje fan is zal het prachtig vinden.

Het volgt de verhaallijn van de trilogie, alleen speel je een man achter de schermen. Bijv. wanneer die paardenkop in bed beland, speel jij dus de man die hem erinlegt.

Veel plezier
Marsellus: I'm prepared to scout the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
posted: 02-04-06 21:12edited: 02-04-2006 22:42, by Lionh2  
Forum - Games - The Godfather
locked