| Forum - Games - Oblivion - 1 2 3 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
is uit!
The.Elder.Scrolls.IV.Oblivion-RELOADED w00t en 3 dagen voordat het in de winkels ligt, 3 dagen oefenen en dan snel kopen |
|||
Helaas is de Kartrider Beta voorbij :( Maar gelukkig hebben we nu Ikariam.nl! |
||||
| posted: 21-03-06 22:57 | ||||
|
Pakt 'm hier niet met m'n GF3
Dat wordt wachten tot de zomer |
|||
| posted: 21-03-06 23:04 | ||||
|
Dit is nou een spel waar ik al zeer lang op gewacht heb ,Morrowind kapot spelende. | |||
|
||||
| posted: 21-03-06 23:06 | ||||
|
yeah pwnend lijkt het me, maar ook pwnend voor je comp. Heb je die trailers gezien ? | |||
| posted: 22-03-06 00:34 | ||||
|
na het leren om morrowind in 15 minuten uit te spelen, kon ik dus niet anders dan focussen op de release van Oblivion.... maar ja, dan schuiven ze de rls date van november 2005 naar maart 2006 :'( en toen kwam ie maandag in US uit... en ik maar wachten... gister kwamen er releases.. maar geen goede
en wachten en wachten... toen zag ik hem staan de relase van RELOADED... als een bal van vreugde startte ik de download... ja... nu kon ik rustig gaan slapen |
|||
|
I know i ain't rich, so only stand behind me
but up in yo bitch, is where you might find me #landofsand |
||||
| posted: 22-03-06 09:31 | ||||
|
ik neem aan dat jullie hem ook gaan kopen als je hem zo goed vindt? Bedankt voor de titel van de download, ik ga hem meepakken. Maar weet wel dat hij hier over 4 dagen ook in de brievenbus ligt... legaal.
En nu ga ik ff gek worden omdat dit mooie spel mijn kant op komt... |
|||
| posted: 22-03-06 10:15edited: 22-03-2006 10:17, by RapidFire | ||||
|
quote: ik wil het niet zeggen, dus schreeuw ik het maar: FREAK !!!! |
|||
| posted: 22-03-06 12:36 | ||||
|
ik heb hem binnen op de releasedatum op 12.00 uur lag hij al in mn bus |
|||
| posted: 24-03-06 16:19 | ||||
|
quote: En al uitgespeeld? |
|||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 24-03-06 18:02 | ||||
|
ik ben wood elf, male, witchhunter, thief
heb net in de storyline de eerste gate van oblivion dichtgegooid, vet nice |
|||
|
||||
| posted: 24-03-06 18:48 | ||||
|
wood elf agent
het spel pwnt |
|||
| posted: 24-03-06 20:37 | ||||
|
wood elf assassin
super vet spel idd, zit nu bij de Dark Brotherhood, en dat is echt gaaf (plus je krijgt gave gear )
moet helaas het weekend naar mn ouders, kan ik niet spelen :( :( maar ben na 3 uurtjes al verslaafd... |
|||
| posted: 24-03-06 20:48 | ||||
|
Maare wat voor PC moest je er ook alweer voor hebben minimaal ??? | |||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 24-03-06 20:54 | ||||
|
Hij draait op mijn bak, maar dan ook net. Ik kwam uit de sewers de buitenwereld in, en ik lachte me kapot om de graphics. Toen had ik echt zoiets, okay tijd voor een nieuwe Vid kaart. |
|||
Helaas is de Kartrider Beta voorbij :( Maar gelukkig hebben we nu Ikariam.nl! |
||||
| posted: 24-03-06 21:18 | ||||
|
graphics vielen mij ook tegen toen ik de sewers uit kwam idd, nou heb ik de graphics ook op medium staan maar met 800x600. Heb ze nu net heel ietsje boven medium gezet op 1024x768 en het ziet er nu mooi uit, alhoewel het natuurlijk niet kan tippen aan de graphics die je in screenshots en filmpjes ziet. Toch vind ik het nog behoorlijk mooi, maar zeker niet revolutionair. Ik draai het trouwens op een AMD Athlon 2600+ met 512 mb geheugen en een Radeon 9800 pro. Het loopt nu redelijk goed: buiten heeft het af en toe wat moeite, vooral in steden is de framerate te laag (als er NPCs in de buurt komen krijgt de computer duidelijk moeite, en in de stad gaat dat dus behoorlijk bagger als er een stuk of 3/4 in mn beeld zijn). Ik hoop/denk dat ik dit sterk kan verbeteren door ff 512 geheugen bij te kopen, wat ik volgende week dan ook ga doen. Ik vind ook wel dat ik dan op de minimale systeemeisen zit (ze worden lager gegeven, TE laag zoals altijd), het spel ziet er dan zeer acceptabel uit en loopt met 30 fps (hoop ik )
Maargoed, dat boeit allemaal weinig, want het spel is gewoon super vet! De sfeer is zeer goed aanwezig, de AI een stuk beter dan Morrowind (alhoewel ik meer had verwacht van de Radiant AI, maar heb ook pas 4 uur speeltijd erop zitten), de quests zijn erg gaaf en de NPCs hebben veel meer karakter. Daar komt bij dat veel van de downsides van Morrowind zijn aangepakt. Combat is leuker, je kan sneller reizen, je hebt NOG meer vrijheid, ga maar door. Allerlei kleine en grote veranderingen die het spel verschrikkelijk veel beter te spelen maken. Als ik speel zie ik Morrowind. Eigenlijk is het voor 90% hetzelfde. Maar de 10% (tenminste het lijkt 10%, het is wel degelijk meer) die er veranderd is maakt zo'n wereld van verschil... het voelt tegelijk vertrouwd en veel fijner aan, perfect dus. Iedereen die van RPGs houdt, en zeker als je Morrowind ook kon waarderen (ikzelf vond het niet eens zó leuk, het idee wel maar de gameplay niet) MOET dit spel gewoon hebben, zelfs als je pc er een upgrade voor moet hebben. Reviews van gewaardeerde bladen/websites geven awards weg, delen gemiddeld bijna een 9 uit, en maken opmerkingen in de eerste alinea als "stop reading this, just go to the store and buy this game as fast as possible", en daar ben ik het helemaal mee eens. Kan er nog uren over doorgaan, maar daar moet je zelf maar achter komen. Edit: ga toch nog maar een stukje door want er is nog veel meer het vermelden waard. Combat bijvoorbeeld. Waar je in Morrowind naar je tegenstander uithaalde en een rol met de dobbelsteen (gebaseerd op je skill levels) bepaalde of je hem raakte of niet, vecht je nu écht. Je kan slaan, snel en langzaam (maar harder), handmatig aanvallen blokkeren (met schild of je slagwapen, ofzelfs met je handen) en veel meer taktiek toepassen. Je krijgt op bepaalde levels ook dingen als 'power moves', waarbij je vanuit stilstand een keiharde mep kan uitdelen onder het slaken van een Kungfu kreet , het komt realistisch over maar speelt erg makkelijk weg.
Ook heb je nu veel meer aan sneaken dan in Morrowind. Als je iemand onopgemerkt benaderd krijg je bij je eerste aanvalsklap zeer mooie bonussen. Zo moest ik bij een quest iemand vermoorden die sliep. Terwijl ik slechts met een dolk rond liep (mijn klasse vereist vanuit roleplaying perspectieven dat ik slechts een dolk en een boog gebruik ) kreeg ik diegene in 1 klap dood (6x damage bonus). Ook met je boog kan je zeer sterke sneak aanvallen doen, en na bepaalde levels ook mensen paralyzen e.d.
Het spel is veel dynamischer. Zo kan je bijvoorbeeld niet zomaar de assassin guild Dark Brotherhood joinen, je moet uitgenodigd worden. Hoe dat gebeurt merk je vanzelf wel, ik kwam erachter door mensen af te luisteren die erover praatten (ook al wist ik helaas van het forum al dat het zo werkte ). Mensen afluisteren is zowieso een goede taktiek om te weten wat er omgaat in hun leven en de wereld, en om nieuwe quests op te pikken.
Je zal in deze game ook snel mensen aardig gaan vinden of juist haten. Op het moment dat een of ander lelijk mormel me aansprak met 'treehugger' (wat ze natuurlijk niet overleefde, wat mij weer in de gevangenis deed belanden) moest ik wel even glimlachen. Een ander persoon maakte ook een mooie opmerking: bij de meeste mensen kan je vragen naar de lokale 'rumors'. Mensen hebben je bijna altijd wel wat te vertellen, van loos geroddel tot zaken die je quests (of meer) kunnen opleveren. Toen ik echter op een gegeven moment een Dark Brotherhood lid ernaar vroeg, kreeg ik dit antwoord: "My brother, I do not tell rumors, I create them..." De superieure glimlach die hij hierbij op zijn gezicht trok (ik heb nog nooit mooiere gelaatsuitdrukkingen in games gezien dan bij Oblivion) maakte het helemaal compleet. Hij was mijn idool geworden (ook al ga ik hem later natuurlijk mijn bitch maken als ik eenmaal grandmaster ben .
Zoals je ziet heb ik na 4 uur al heel wat beleefd, en ik heb eigenlijk nog bijna niks gedaan... Ik denk niet dat ik het spel uitgespeeld heb voordat ik er minstens 200-300 uur in heb gestoken, maar dat zal niet lang gaan duren . Om daarna weer helemaal overnieuw te beginnen met een ander character, waarmee ik het spel op een totaal andere manier kan gaan spelen, totaal andere guilds joinen en quests volgen waardoor ik zo weer 100 uur extra gameplay krijg. Mensen, koop dit spel... |
|||
| posted: 24-03-06 23:44edited: 25-03-2006 00:00, by RapidFire | ||||
|
Vandaag ga ik dan eindelijk beginnen, straks nog snel ff formatteren en dan gaat het loos.
PS. Mooi verhaal Rapid! |
|||
| posted: 25-03-06 09:39 | ||||
|
dingen die mij blijven verbazen tijdens het spelen van het spel:
mooie vind ik nu dat mensen je ook naar buiten achtervolgen, zelf deuren doorgaan, 's avonds hun voordeur op slot doen, slapen, 's ochtends gaan werken etc... bij morrowind maakte het niet uit op welk tijdstip je ergens kwam, de NPC stond waar die altijd staat... de quest-log is veeeeeeeel overzichtelijker geworden, in morrowind moest je zelf een beetje gaan zoeken, terwijl je nu je quests mooi op een rijtje hebt, een quest update goed en gaat mooi uit je lijst als ie af is... het koop/verkoop systeem is veel interactiever. je kan afdingen, maar als iemand een hogere skill in mercantile heeft, betaal je toch veel meer
iets minder vind ik dat speechcraft gedoe bij elke persoon... dat met dat blije/minder blije/minder boze/ boze gezicht, vink beetje te lucky/kiddy game achtig maar ben en blijf verslaafd kheb al weer nice items gevonden, denk dat ik die mage-guild ff grandmaster pwn, dan zal ik wel een coole power krijgen waars |
|||
|
||||
| posted: 25-03-06 18:11 | ||||
|
Wow, wat draait ie slecht hier | |||
| posted: 25-03-06 18:23 | ||||
|
wat voor videokaart heb je? als je met de GeforceFX 5x00 zit dan heb je een fix proggie nodig anders loopt hij nul komma nul... | |||
| posted: 25-03-06 19:43edited: 25-03-2006 19:44, by RapidFire | ||||
|
Kep een
AMD Athlon 2700 Asus A7N8X-E Deluxe ATI Sapphire 9600XT 256MB en 768MB RAM De muis lagged al aardig, dus ingame is het helemaal beroerd. Heeft iemand trouwens een command om je fps te zien? |
|||
| posted: 25-03-06 19:46 | ||||
| Forum - Games - Oblivion - 1 2 3 > | ||||
locked

.