| Forum - Development - PHBB forumpje | ||||
|---|---|---|---|---|
|
Hoi,
Op school is de tijd van projecten aangebroken, ik inmiddels 3 projecten van minimaal 7 weken door elkaar heen lopen en ik zou het zeer handig vinden om even een forum te hebben waar iig dingen met de groepjes kort te sluiten (plus dat iedereen me dan natuurlijk vet cool vindt vanwege de goede organisatie ).
Maar anyway, ik ben een complete n00b wat dat betreft dus ik heb even een paar vraagjes gezien het feit er hier vast wel iemand is die vaker zo'n forum heeft opgezet. * Hoeveel MB schijfruimte heb je ervoor nodig bij je hosting provider? * Ik heb 3Gig datalimiet per maand, dat wordt niet overschreden neem ik aan? * Moet je ook zelf je mysql database shit configureren om het te gebruiken? * Is het veilig of nog steeds vol met bugs zodat anderen zo in kunnen loggen? * Zal ik het als n00b kunnen instellen/maken? Ik weet niks maar ik ben geen complete leek die niets van computers afweet. Alvast bedankt. |
|||
| posted: 21-11-05 10:23 | ||||
|
Voor een phpBB forum heb je zo'n 2 a 3 MB ruimte nodig. Een forum neemt niet zo veel dataverkeer in beslag (Ik ken de cijfers niet). Je hoeft bij phpBB alleen aan te geven welke versie van mySQL je gebruikt, dit wordt wel aangegeven bij de specificaties van het hostingpakket. Het is wel van belang precies goed de installatie instructies door te kijken maar ik heb zelf nog nooit veiligheidsproblemen gehad met phpBB.
De installatie instructies staan bij phpBB2 --> Docs --> Install.html. Als je die dus opvolgt is het allemaal redelijk simpel tenzij je niet weet hoe je een FTP client gebruikt of er nog geen hebt in dat laatste geval raad ik je Filezilla aan, makkelijk in gebruik en gratis . |
|||
|
||||
| posted: 21-11-05 16:33 | ||||
|
quote: Had het zelf niet beter kunnen uitleggen. Doe wat hier staat en alles komt goed. Gebruik wel phpBB en geen andere forumsoftware. K heb meerdere forums gedraaid en mijn ervaring is toch dat phpBB het beste en meest stabiel is. |
|||
| posted: 21-11-05 17:05 | ||||
|
Edit:
La maar ik ben erachter. Heeel vet. Thnx |
|||
| posted: 21-11-05 18:44edited: 21-11-2005 19:18, by ViRaX | ||||
| Forum - Development - PHBB forumpje | ||||
locked

).
. 

ik ben erachter. Heeel vet. Thnx