LoginPassword
Forum - News Board - Eerste Pandemic meeting geslaagd! - «  <  3  4  5
Lionh2
Community Moderator
quote:
Rayden Wrote:
Je bedoelt Hubris? If so.. dat is grieks voor overmoed en was in het oude griekenland de grootste zonde die je kon begaan.

Tot zover de les klassiek grieks van Rayden^.

Technisch gezien schrijf je het toch echt als ubris.
Dat de uitspraak hubris is, weet Pulse natuurlijk ook wel.

PS: Ook grieks gehad -x-
posted: 13-11-05 17:12  
Rayden
Member
quote:
Lionh2 Wrote:
[..]

Technisch gezien schrijf je het toch echt als ubris.
Dat de uitspraak hubris is, weet Pulse natuurlijk ook wel.

PS: Ook grieks gehad -x-

Je schrijft het zelfs nog anders, namelijk als hybris. Ik had de schrijfwijze van Pulse alleen nog nooit gezien, dus vandaar mijn 'h' ervoor om zeker te zijn dat we het over hetzelfde hadden.
posted: 14-11-05 09:51  
Pulse
Advisor
quote:
Rayden Wrote:
[..]

Je schrijft het zelfs nog anders, namelijk als hybris. Ik had de schrijfwijze van Pulse alleen nog nooit gezien, dus vandaar mijn 'h' ervoor om zeker te zijn dat we het over hetzelfde hadden.

het hangt er een beetje allemaal vanaf hoe je het geleerd hebt, aangezien ubris in verschillende vormen in verschillende stukken uit verschillende tijden aanwezig is. Maar de algemeen aanvaarde versie is toch wel degene die ik eerst melde "ubris"
En ja heb zelf ook Latijn en Grieks gehad.
onkruid vergaat niet zullen we maar zeggen..
posted: 14-11-05 13:37  
Rayden
Member
quote:
Pulse Wrote:
[..]

het hangt er een beetje allemaal vanaf hoe je het geleerd hebt, aangezien ubris in verschillende vormen in verschillende stukken uit verschillende tijden aanwezig is. Maar de algemeen aanvaarde versie is toch wel degene die ik eerst melde "ubris"
En ja heb zelf ook Latijn en Grieks gehad.

wat jij doet is het Griekse woord υβρις overnemen met de Nederlandse letters, de officiële schrijfwijze is echter toch die ik melde: hybris.

En ja.. je raadt het al, ik heb ook Grieks gehad

PS. en ondertussen zitten we hier de hele pandemic meeting topic te vern...en
posted: 14-11-05 14:17edited: 14-11-2005 14:20, by Rayden  
Pulse
Advisor
quote:
Rayden Wrote:
[..]

wat jij doet is het Griekse woord υβρις overnemen met de Nederlandse letters, de officiële schrijfwijze is echter toch die ik melde: hybris.

En ja.. je raadt het al, ik heb ook Grieks gehad

PS. en ondertussen zitten we hier de hele pandemic meeting topic te vern...en

Ik weet niet of jij een Oxford Dictionary English Greek hebt liggen maar daar staat in dat ubris de officeel onderkende schrijfwijze is.
Maar je hebt gelijk die is een beetje offtopic, en nutteloos aangezien we beide weten over welk woord we het hebbtn
posted: 14-11-05 15:09  
Rayden
Member
quote:
Pulse Wrote:
[..]

Ik weet niet of jij een Oxford Dictionary English Greek hebt liggen maar daar staat in dat ubris de officeel onderkende schrijfwijze is.
Maar je hebt gelijk die is een beetje offtopic, en nutteloos aangezien we beide weten over welk woord we het hebbtn

Goed, dan zullen we het bij deze maar laten rusten, het kan gewoon allebei (of eigenlijk alle 3 als je hubris ook nog meetelt).
posted: 14-11-05 15:17  
Lionh2
Community Moderator
Ehmz Pulse, wij 3-en weten dus waarover we het hebben.
posted: 14-11-05 18:59  
Real1ty
DevTeam
Wat een hoop hooggeschoolde mensen hier op het forum EN toch ben k blij dat k Spaans & ICT heb gehad ipv Grieks
posted: 14-11-05 20:45  
Pulse
Advisor
quote:
Lionh2 Wrote:
Ehmz Pulse, wij 3-en weten dus waarover we het hebben.

Oke alle 3 dan (K)
Maar nu verder weer ontopic?

posted: 14-11-05 23:21  
Real1ty
DevTeam
K vind het goed Chiel, alleen het heeft niet echt veel zin. Ik neem toch wel aan dat het duidelijk is dat de meeting zeer geslaagd was. Btw zal het voor sommigen moeilijk zijn om hier ontopic te blijven aangezien ze hun plicht verzuimt hadden die dag

Nja geintje, iedereen zal wel een goede reden hebben. Alleen onthoud dat die volgende keer niet meer werkt

Wat valt er nog meer over te zeggen?
posted: 14-11-05 23:24  
Pulse
Advisor
quote:
Real1ty Wrote:
K vind het goed Chiel, alleen het heeft niet echt veel zin. Ik neem toch wel aan dat het duidelijk is dat de meeting zeer geslaagd was. Btw zal het voor sommigen moeilijk zijn om hier ontopic te blijven aangezien ze hun plicht verzuimt hadden die dag

Nja geintje, iedereen zal wel een goede reden hebben. Alleen onthoud dat die volgende keer niet meer werkt

Wat valt er nog meer over te zeggen?

Daarheb je een goed punt...

Locked.
posted: 14-11-05 23:31  
Forum - News Board - Eerste Pandemic meeting geslaagd! - «  <  3  4  5
locked