| Forum - Games - Online Text-Based RPG: OGame!! - 1 2 3 > » | ||||
|---|---|---|---|---|
|
"Gaarne" ^^ presenteer ik jullie een nog-niet-door-mij-op-dit-forum-gevonden game: OGame!
Korte uitleg OGame is een text-based RPG, maar dat niet zo'n suf ballenspel als Omerta of Gangsters, neen, een spel met ballen! Bij OGame krijg je bij registratie je eigen planeet, ergens in Universum 3 (of 2 of 1, maar die wie zou er níet de nieuwste kiezen). Je hebt dus je eigen planeetje, ergens in n melkweg die je deelt met max. 15 andere spelers, als onderdeel van een gigantisch universum. Je begint met het bouwen van wat mijnen, om grondstoffen te winnen, wellicht wat energie centrales, een sterke verdediging en natuurlijk mag een eunende vloot ook niet ontbreken. Want dat is een van de hoofdzaken van OGame: eunen! Je bouwt een vloot van tig ruimteschepen, zoekt coordinaten van je geliefde vijand, en stuurt je vloot op hem af. Na 2,5 uur (afhankelijk van de afstand) krijg je 'n damage report, en natuurlijk info over je gewonnen grondstoffen, die je met je grote Vrachtschip hebt meegenomen (gejat). Je upgrade wat nieuwe technieken, en zo word je langzaam maar zeker steeds gevreesder in het Universum. Niet veeleisend qua tijd OGame kan prima in combinatie met huiswerk, forum's spammen, eigenlijk met alles. Het is niet zo veeleisend als Omerta bijvoorbeeld. Je logged, als je inmiddels een beetje goed bent en je upgrade-tijden worden steeds groter, 's ochtends en 's avonds in, stuurt je vloot naar 'n andere n00b (of dezelfde ^^), bouwt wat upgrades, logged uit, en de rest gebeurt vanzelf. Sommige upgrades duren langer dan dat je misschien wel ooit non-stop achter de computer zult zitten, maar geen probleem, de upgrades gaan verder, ook als je uitgelogged bent. Specs OGame is text-based, dus veel aan specs is er niet. Wel is er de mogelijkheid ZELF het design van OGame te bepalen. Dit doormiddel van CSS, die je wel zelf online moet zetten (OGame heeft geen upload systeem of iets dergelijks). Toch is er best wel wat tijd gestopt in de plaatjes, die er overigens strak uitzien, van de gebouwen. Het complete verhaal Zie hier. Mijn eigen mening (behalve die ik in dit verhaal heb verwerkt )
Ik vind t een zwaar verslavend spel. 't 'hebben' van je eigen planeet doet me toch iets.. Verder is het echt heel leuk om met een paar vrienden tegelijk met het spel te beginnen. Elkaar n beetje opjutten, en later misschien n eigen alliantie beginnen (alliantie is te vergelijken met clan.) Ik zou zeggen: gewoon proberen, je komt er van zelf wel achter. OGame.nl Graag gedaan, Skwerl. |
|||
| posted: 04-11-05 16:25edited: 12-11-2005 17:00, by Skwerl | ||||
|
Heb wel 'ns dit soort spellen gespeeld.
Is best lachen alleen moet je erg vaak inloggen om echt lekker te spelen. En daarom verlies ik altijd, want ik werk overdag. Kun je ook samen met vrienden in 1 planetenstelsel zitten om elkaar te helpen? Dan zou je een pandemic galaxy kunnen maken ofzo? |
|||
| posted: 04-11-05 18:39 | ||||
|
K ik heb accoutnje enzo, maar ik heb paar fabriekjes gebouwd, maar dan vindt ie kristal enzo vanzelf? | |||
| Hardstyle is the style. | ||||
| posted: 04-11-05 19:29 | ||||
|
Ja, komt er van zelf om de zoveel seconden bij. Speel het zelf nu al een maandje en tis idd verslavend |
|||
| posted: 04-11-05 19:30 | ||||
|
ik speel et ook al. ik zit in universum 1, en heb nu 1971 punten, echter ben ik aan het sparen voor level 4 hyperruimte motor en alsik die upgrade doe geef ik zoveel geld uit dat daar veel puntjes bij gaan komen. | |||
| posted: 04-11-05 19:52 | ||||
|
quote: je kunt samen in een alliantie zitten. in principe kun je niet in dezelfde galaxy zitten, tenzij je met heeeeeeeeeeeeeel veel geluk in dezelfde galaxy geplaatst wordt, maar.. nee.
je kun wel bij een vriend in de galaxy gaan zitten door daar te koloniseren. |
|||
| posted: 04-11-05 19:55 | ||||
|
Ik zit in het 3e universum, heet TheDomeOfTheDoomed ... vond het wel leuk klinken...
En nou wil ik wel graag overeind blijven staan, dank je
[edit] Die grondstoffen komen per klokuur? Dus om 23.00 is de nieuwste lading? Of is het het eerste uur na je aanmelding? [/edit] |
|||
| Marsellus: I'm prepared to scout the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass. | ||||
| posted: 04-11-05 21:36edited: 04-11-2005 22:22, by -Kingbuff- | ||||
|
Ik werd in Universum 3 ingedeeld | |||
| posted: 04-11-05 22:13 | ||||
|
was eigenlijk het doel van het spel ? Heb net ID geregd. ff rond checken.
wel kut dat het allemaal NL is. Sommige dingen klinken echt gewoon weg dom in het Nederlands. |
|||
| posted: 04-11-05 23:17edited: 04-11-2005 23:19, by bN | ||||
|
Mja ik ga het dan ook wel ff proberen. | |||
| posted: 04-11-05 23:39 | ||||
|
quote: na aper hoe zit dat met dat energie ? |
|||
| posted: 04-11-05 23:41 | ||||
|
Weet ik veel, ik begin net.
Ik heet Lionh2, je kunt elkaar volgens mij adden in friends? |
|||
| posted: 04-11-05 23:43 | ||||
|
quote: uh adden ? ik zie wel vriendenlijst, maar niet hoe je daar mensen kan toevoegen. Mijn nick is btw Zurovec -- volgens mij moet je een alliantie vormen. Is gratis, eentje maken leeuwtje ? |
|||
| posted: 04-11-05 23:50edited: 04-11-2005 23:51, by bN | ||||
|
niet echt mijn smaak | |||
|
#Pandemic
© Da mag de nie klagen, da mag dan nie he |
||||
| posted: 05-11-05 01:28 | ||||
|
quote: nee, de grondstoffen komen er gewoon realtime bij.. dus stel je krijgt 60 metaal per uur, dan wordt er elke minuut één opgeteld. |
|||
| posted: 05-11-05 10:53 | ||||
|
Vind ut egt een vet spel , Snap alleen niet hoe ik vloten maak, en defensie. |
|||
| posted: 05-11-05 11:03 | ||||
|
quote: Kom er achter dat je voor een werf (nodig om schepen te bouwen )eerst level 2 robotfabriek moet hebben... En daarvoor weer veel deuterium nodig bent... En dat duurt een tijdje... Tgaat best langzaam als je er naar zit te kijken... Leuk om te spelen tijdens CS, bij mapchange ff nieuw gebouw pleuren... |
|||
| Marsellus: I'm prepared to scout the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass. | ||||
| posted: 05-11-05 11:09edited: 05-11-2005 11:09, by -Kingbuff- | ||||
|
Onder WoW is het ook erg handig.
Ik zal vandaag een alliance maken en dan post ik het hier ok? |
|||
| posted: 05-11-05 11:13 | ||||
|
ALLIANTIE
gP gaming.PANDEMIC Volgens mij kunnen jullie nu via het alliantie scherm mij vragen om jullie toe te laten. Dus probeer dat ff. |
|||
| posted: 05-11-05 11:18edited: 05-11-2005 11:18, by Lionh2 | ||||
|
Oh en ik heb nu een Deterium fabriek op niveau 2.
Maar ik heb nog steeds geen Deterruium. :S sinds gister al. |
|||
| posted: 05-11-05 11:31 | ||||
| Forum - Games - Online Text-Based RPG: OGame!! - 1 2 3 > » | ||||
locked

)