| Forum - Public Board - Belasting Teruggave 2004 | ||||
|---|---|---|---|---|
|
" Geld terugkrijgen
De 16-jarige havo-scholier René Geenen bevestigt het vermoeden van de vakcentrale dat veel jongeren slecht op de hoogte zijn van hun rechten. "Ik dacht dat het ging om een paar euro, en was eigenlijk niet van plan om er werk van te maken", aldus de in Eindhoven wonende vakantiekracht. "Na de uitleg van deze mensen is het denk ik toch wel een goed idee om zo'n formulier in te vullen. Ik werk hier zeven weken en als ik het goed begrijp kan ik veel geld terugkrijgen". De komende periode trekt een promotieteam van de FNV het land in om jongeren als René Geenen te informeren. Naast de belastingteruggave staan ook onderwerpen als loon, arbeidstijden en werkomstandigheden hoog op de agenda van de vakcentrale. Volgens de FNV gebeurt het nog te vaak dat jongeren te weinig loon ontvangen, overuren niet uitbetaald krijgen en gevaarlijk werk doen. " Nu zit ook ook na te denken of ik ook veel geld laat liggen
Nou heb ik in de laatste 6 maanden van 2004 zo'n € 1200,- vediend. Weet iemand of ik "veel" geld laat liggen?
Zal ik gewoon voor ze zekerheid een Tj formulier aanvragen, of krijg ik voor 1200 euro niks terug? Als ik het teruglees in het bericht "een 16 jarige die 7 weken veel heeft gewerkt laat veel geld liggen" Iemand die hier ervaring mee heeft (heb nl. geen revaring met bel. teruggave) BVD. |
|||
| posted: 14-07-05 01:08 | ||||
|
Als het goed is dan heb je een jaaroverzicht van 2004 gekregen (alleen als je wit werkt natuurlijk). Op dat jaaroverzicht staan een aantal gegevens zoals loon, ingehouden loonbelasting, verrekende arbeidskorting etc. etc. Deze gegevens kunnen ook op je loonstrook staan (die je eigenlijk iedere maand zou moeten ontvangen). Je kunt er bijna van uit gaan dat je het volledige bedrag aan ingehouden loonbelasting terugkrijgt omdat je verder niet zo'n heel erg interessante posten voor de belasting zult hebben.