LoginPassword
Forum - Public Board - Europese Grondwet
zuck
Member
1 Juni mogen we stemmen in een referendum. zijn we voor of tegen de europese grondwet?

kabinet heeft al laten weten een 'nee' te negeren.. hulde aan de democratie..

ik weet het nog niet, ik wordt namelijk nergens geinformeerd.. maargoed ik moet mezelf dus maar ff gaan informeren een keer..

voor degene die het een beetje kunnen onderbouwen: wat zeggen jullie tegen de europese grondwet?
posted: 23-02-05 17:30edited: 23-02-2005 18:01, by zuck  
ProB
Rconner
kweet het ook niet
weet er niet veel van
ging toch over dat alle regels het zelfde moesten zijn in alle landen ofzo :S:S:S

Als dat het enige is dan stem ik tegen
Do u have a ProBleem, mister.
posted: 23-02-05 17:47  
Center
Member
mjah fuck it maar als het kabinet al met al hun toupetjes 1 richting opwaait....ik gaat gewoon lkkr me eigen gang en tzit me wel goed (me eigen gang binnen de regels uiteraard)
posted: 23-02-05 22:41  
bN
Rcon Supervisor
weetnie precies wat dat in houd, moet het zelf maar eens opzoeken. Ik weet het nog niet.
posted: 24-02-05 00:48  
elemeNt
Member
Ik wil er eerst meer van weten voordat ik mijn conclusies ga trekken.
posted: 24-02-05 01:25  
TuXeDo
Advisor
De Grondwet handhaaft het gedecentraliseerde systeem van rechtspraak in de vorm van een bevoegdheidsverdeling en samenwerking tussen het Hof van Justitie als instelling en de nationale rechterlijke instanties. Wel wordt dit systeem aangepast aan de eenvormige structuur van de Unie, met als gevolg dat anders dan in de huidige situatie, de hoofdregel is dat het Hof rechtsmacht heeft, tenzij anders is bepaald. Dit laatste is alleen het geval op het terrein van de buitenlandse politieke en defensie. Aan de beperkingen in rechtsmacht en procedures die thans bestaan met betrekking tot de onderwerpen die in de derde pijler vallen,wordt een einde gemaakt. Naast een serie kleinere wijzigingen is een mislukte poging gedaan om het particuliere beroepsrecht te verbreden. Het is de vraag of het Hof in staat zal zijn het hoofd te bieden aan de toenemende werklast als gevolg van de uitbreiding van zijn rechtsmacht over het Handvest van de grondrechten en de ruimte van vrijheid, veiligheid en rechtvaardigheid.

Als je tijd over hebt : http://www.nter.nl/Artikel/0501-016GW.pdf hf
posted: 24-02-05 11:03edited: 24-02-2005 11:05, by TuXeDo  
ProB
Rconner
quote:
TuXeDo Wrote:
De Grondwet handhaaft het gedecentraliseerde systeem van rechtspraak in de vorm van een bevoegdheidsverdeling en samenwerking tussen het Hof van Justitie als instelling en de nationale rechterlijke instanties. Wel wordt dit systeem aangepast aan de eenvormige structuur van de Unie, met als gevolg dat anders dan in de huidige situatie, de hoofdregel is dat het Hof rechtsmacht heeft, tenzij anders is bepaald. Dit laatste is alleen het geval op het terrein van de buitenlandse politieke en defensie. Aan de beperkingen in rechtsmacht en procedures die thans bestaan met betrekking tot de onderwerpen die in de derde pijler vallen,wordt een einde gemaakt. Naast een serie kleinere wijzigingen is een mislukte poging gedaan om het particuliere beroepsrecht te verbreden. Het is de vraag of het Hof in staat zal zijn het hoofd te bieden aan de toenemende werklast als gevolg van de uitbreiding van zijn rechtsmacht over het Handvest van de grondrechten en de ruimte van vrijheid, veiligheid en rechtvaardigheid.

Als je tijd over hebt : http://www.nter.nl/Artikel/0501-016GW.pdf hf

Waar heeft die vent het over...
posted: 24-02-05 14:27  
bN
Rcon Supervisor
quote:
ProB Wrote:
[..]

Waar heeft die vent het over...

europese grondwet, doh !! ????
posted: 24-02-05 14:36  
ProB
Rconner
jah weet ik wel...
maar goed

Die politieke praat is altijd zo moeilijk te begrijpen voor mij als het zo lang doorgaat.

Kan het niet in 1 kleine samengevatte zin ?
posted: 24-02-05 14:39  
Ronzz
Member
Geen idee, ben nog geen 18 dus mag niet stemmen, dus het boeit me nu weinig. Ik vind het wel interessant hoe jullie erover denken..
posted: 24-02-05 15:58  
Lionh2
Community Moderator
Ik weet niet exact wat het voorstel voor de Europese grondwet inhoudt, maar wel zo ongeveer. En ik ga voor stemmen.
Waarom?
Ik ben het heus niet overal 100% mee eens, maar ik ben wel van mening dat Europa alleen als één macht een kans heeft tegen andere grootmachten als China, VS, Japen etc. En ik bedoel niet macht in oorlogen, maar met name in handel / economie, recht, etc.
Deze grondwet is weer een stap dichter bij een verenigd Europa en die stap MOETEN we gewoon zetten.

Maar dit is dus slechts mijn mening.
posted: 27-02-05 22:14  
UniPunisher
Member
Ja klopt Frank. Je kan het er niet helemaal eens mee zijn, maar het vormt een sterker Europa. www.grondweteuropa.nl Niet dat iemand daar gaat kijken maar toch.
posted: 28-02-05 10:17  
Forum - Public Board - Europese Grondwet
locked