LoginPassword
Forum - Tech Board - ADSL; welk abonnement? (spoed) - 1  2  3  >
RapidFire
Member
Ik kan met vreugde mededelen dat ik sinds vandaag weer mijn eigen kamer bezit. Probleempje: die achterlijke malloten hebben geen internetaansluiting daaro. Ik heb wel mn eigen telefoonlijnaansluiting dus ik dacht, ADSL moet kunnen.

Ik weet alleen totaal niet wat op het moment verstandig is om af te sluiten. Ik heb een paar eisen:

1. Goedkoop. Het komt voor mij bij de huur op dus hoe goedkoper, hoe beter.
2. Redelijke snelheden. D.w.z. zowieso flinke downstream zodat ik wel redelijk kan downloaden (hoeft echt geen 10 mbit te zijn maar paar honderd kb/s is toch wel nodig). Hierbij valt ook geen datalimiet en het liefst een redelijke upstream (is minder belangrijk)
3. Goede service/stabiliteit. Ik weet nog hoe chello vroeger altijd down was en de helpdesk was niet te bereiken of legde het probleem altijd bij jezelf. Ik wil een redelijk betrouwbare provider.

Misschien eis ik een beetje veel, maar mocht iemand van jullie goede ervaringen of gewoon advies hebben dan hoor ik het graag. Het moet wel op korte termijn dus snelle reacties worden gewaardeerd
posted: 07-02-05 15:14  
Castor
System Administrator
Kijk of je universiteit geen internet kan aanbieden, ik weet dat ze dat in eindhoven iig wel doen. Anders zou ik zeggen:

http://www.adslwinkel.nl/

of iets in die geest

Study everything, you'll find something you can use - Jason Bourne
posted: 07-02-05 15:17  
Vash
Member
goedkoop en snel gaat niet lukken

HCC heeft 200/100 voor 29 euri (BBned)

ik heb nu 330/70 via HCCnet (KPN) voor 47 euri, maar dat kan goedkoper ergens anders
posted: 07-02-05 15:39  
RapidFire
Member
oke ik zie nu tiscali: 20 euri, 768/256 kbit, geen datalimiet, geen aansluitkosten.

Klinkt mij perfect in de oren, weet er iemand of tiscali een beetje een goede provider is?

En nog een ander vraagje: zijn er ook ADSL abonnementen waarbij je nog voor telefoontikken moet betalen of is het altijd gewoon vast bedrag
posted: 07-02-05 15:43  
Vash
Member
vast

dat abo van tiscali is maar 70 kb/s down, 25 up. das geen paar jhonder kb/s
posted: 07-02-05 15:49  
RapidFire
Member
hmmm ja idd zie ik nu dus ook... wat wil downstream dan zeggen precies? is niet downloadsnelheid maar wat is het wel?

nouja met 100 kb/s incoming voor mezelf kan ik wel gamen toch... downloaden kan ik wel 's nachts dus is nog niet zo'n ramp
posted: 07-02-05 15:55  
Vash
Member
kbits gedeeld door 10 = kb/s
posted: 07-02-05 15:57  
RapidFire
Member
that explains :/ hehe
posted: 07-02-05 15:59  
Castor
System Administrator
quote:
Vash Wrote:
kbits gedeeld door 10 = kb/s

Officieel is het delen door 8.

posted: 07-02-05 16:32  
bN
Rcon Supervisor
niet bij planet internet gaa, das keiduur. Ben blij dat me pa het van zijn werk krijgt heb wel altijd goede service en connectie.
posted: 07-02-05 18:03  
BOLLE REET
Member
quote:
bN Wrote:
niet bij planet internet gaa, das keiduur. Ben blij dat me pa het van zijn werk krijgt heb wel altijd goede service en connectie.

Planet internet werkt (bijna) altijd goed, maar als je ooit een probleem hebt is het de grootste debielenzooi ooit.
Al is de tasjedief nog zo snel, de bumper achterhaalt hem wel
posted: 07-02-05 18:09  
ViRaX
Member
quote:
Castor Wrote:
[..]

Officieel is het delen door 8.

Officieel wel maar er is ook vaak wat verlies dus denk dat je beter van 10 uit kan gaan
posted: 07-02-05 18:23  
Pulse
Advisor
xs4all is imho de beste provider... wel prijzig geloofik
onkruid vergaat niet zullen we maar zeggen..
posted: 07-02-05 19:01  
oZ
Member
'T for telecom' had een leuke aanbieding laatst,
Tiscali ADSL, 2000/400 ofzo, rond de 20 euro.

Check de site...

quote:
oke ik zie nu tiscali: 20 euri, 768/256 kbit, geen datalimiet, geen aansluitkosten.

Klinkt mij perfect in de oren, weet er iemand of tiscali een beetje een goede provider is?

Ja tiscali is een goede provider, ik heb het al 1,5 jaar, nog geen klachten gehad. Maar neem dat abbo (nog) niet, ga eerst even kijken bij TFT.. anders zweven er denk ik zoiezo nog wel wat leuke dealtjes rond in cyberspace
http://www.audioscrobbler.com/user/ozcar_vdb/
posted: 07-02-05 21:27edited: 07-02-2005 21:40, by oZ  
ReSp
Member
planet

speedlinq is ook kei goed
posted: 07-02-05 21:29  
Archaon
Member
Planet, voor kwaliteit betaal je.
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.
(Theodore Roosevelt)
posted: 07-02-05 21:55  
SkyLar
Member
als je zon leete buzzy pass hebt voor op de bus krijg je bij Scarlet 10 Euro korting op je volledige maandabbonement dat maakt van 39 naar 29 ik heb het nu en heb bij source een ping van 37
Oh mijn God! Machtig boze boefjes.
posted: 07-02-05 23:00  
RapidFire
Member
HetNet instap ADSL is ook goedkoop en relatief snel, maar dat kan ik maar beter niet doen zeker? HetNet klinkt mij tenminste niet zo goed in de oren...
posted: 08-02-05 13:59  
Ronzz
Member
Mijn oom en tante hebben ook HetNet gehad, nog nooit zoiets slechts gezien. Om de dag lag het er wel uit en de service was nooit te bereiken of ze zeggen dat het aan jezelf ligt. Hun deden het wel met 56k-modem.. maar zoveel zal dat toch niet schelen? Niet de service iig.
posted: 08-02-05 14:02  
Castor
System Administrator
Heeft HetNet geen datalimiet?

posted: 08-02-05 14:03  
Forum - Tech Board - ADSL; welk abonnement? (spoed) - 1  2  3  >
locked