| Forum - Public Board - Pandemic goes real life ? - 1 2 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
heej wat vinden/weten jullie van die griep die 30% van de wereld bevolking zal slachten ? 1.800.000.000 mensen zullen ongeveer sterven als er geen vaccinaties komen. Lijkt mij noodzakelijk dat die vaccinaties komen, met het pech dat ik meestal heb ben ik waarschijnlijk weer eens de lul door die griep te krijgen :(
bronnen : nu.nl 1 of ander artikel er over fok.nl staat ook wel wat, maar si zelfde als die van nu.nl edit: oud nieuws ik weet, maar ik d8 er laatst weer aan toen een vriend van mij zei dat ie voor de gemeente werkte en een rampenplan moest opstellen voor deze vogelgriep. |
|||
| posted: 01-12-04 09:17edited: 01-12-2004 09:18, by bN | ||||
|
Er staat volgens mij dat 30% besmet zal raken, maar heeft besmetting overlijden tot gevolg? | |||
| posted: 01-12-04 09:34 | ||||
|
Heeeeeeeeeeel heeeeeel misschien genees je
|
|||
| # Muhaaaa Gertje | ||||
| posted: 01-12-04 10:08 | ||||
|
dat sucked :/
snel bij de politie/verpleging gaan ofzo, dan krijg je je vaccinaties gratis |
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
| posted: 01-12-04 10:51 | ||||
|
ehm, der staat helemaal niet dat er zon virus is, t kan er komen..
dat wordt al 2 jaar gezegd |
|||
| posted: 01-12-04 11:21 | ||||
|
quote: yep. het Griepvirus word steeds resistenter tegen alle middeltjes en zalfjes die we maken, het virus is gewoon aan het muteren naar een sterkere versie |
|||
| posted: 01-12-04 11:27 | ||||
|
quote: de vogelgriep is er al, in azie is ie al aanwezig. nog niet zo erg dat het een epidemie is, maar er komt sowieso een pandemie met hoogst waarschijnlijk deze griep virus. Het staat al wel vast dat er een griep pandemie gaat komen, maar met welke virus weten we dus niet. heel heel waarschijnlijk dus die SARS of vogelgriep. |
|||
| posted: 01-12-04 11:44 | ||||
|
Zag er gisteren een reportage over op tv, en dit gevaar bestaat wel degelijk. In azie zijn er al redelijk wat gevallen bekend van besmettingen van vogels op mensen en zelfs al gevallen van mens op mens. De sterftekans ligt rond de 50%. Mocht dit ooit uitbreken dan word geschat dat maar voor 2% van de besmette mensen een vaccinatie te verkrijgen is. | |||
| Al is de tasjedief nog zo snel, de bumper achterhaalt hem wel | ||||
| posted: 01-12-04 11:52 | ||||
|
als ik het goed begrepen heb is het zo dat er wereld wijd tussen de 2 en de 7 miljoen mensen zullen sterven door deze griep die overigens al begonnen is in bangkok. | |||
| Do u have a ProBleem, mister. | ||||
| posted: 01-12-04 12:14 | ||||
|
aardig sick... maar vergeet ook niet dat van die 1 miljard mensen waarschijnlijk minstens 60-70% in de derde wereldlanden leeft... en dat in de westerse wereld ook veel meer mensen gevaccineerd kunnen worden dan daar...
Misschien een beetje egoistich maar volgens mij zijn het niet de westerlingen die een heel groot risico lopen. Wat dat betreft maak ik me weinig zorgen. |
|||
| posted: 01-12-04 13:32 | ||||
|
quote: Bij de verpleging iig niet, mun vriendin heeft ook handevol geld voor haar vaccinaties moeten uitgeven |
|||
| posted: 01-12-04 13:54edited: 01-12-2004 13:55, by TuXeDo | ||||
|
o.. | |||
| woei | ||||
| posted: 01-12-04 14:02 | ||||
|
Ik betaal maandelijks een shitload aan ziekenfondsgeld, dus ik verwacht dat ze voor mij een vaccinatie hebben.
Anders is de pis lauw. |
|||
| posted: 01-12-04 14:25 | ||||
|
quote: Idd |
|||
| no is a full sentence | ||||
| posted: 01-12-04 14:32 | ||||
|
mja, denk dat je die pis alvast kan gaan opwarmen want er is dus niet genoeg om het hele land te vaccineren. Der zijn wel wat vaccinaties, maar echte vaccinaties voor het hele land is er pas op zijn vroegst in maart 2005. Daarnaast heb je nog ziekteremmers, maar daar is ook niet genoeg van. | |||
| posted: 01-12-04 16:57 | ||||
|
Uiteraard gaan de schrale Nederlanders weer zo redeneren dat bejaarden eerst aan de beurt zijn, omdat die het zwakste zijn. (Terwijl ik juist zou zeggen, begin bij de allerjongsten en werk dan qua leeftijd omhoog, veel zinniger.)
Mja, als je een beetje gezond leeft zou je geen last moeten hebben. |
|||
| posted: 01-12-04 17:23 | ||||
|
hmm ja ziet er heel bedreigend uit zoals het allemaal weer beschreven wordt, ik heb er geen verstand van dus vraag me af hoe erg het echt is.. maargoed als er een medicijn tegen is dan moet dat maar ff aangemaakt worden he |
|||
| posted: 01-12-04 18:58 | ||||
|
Ff kijken... standaard protocol bij epidimie is dat iedereen die kan inenten gevaccineerd worden...
check, that makes my girlfriend en mn moeder. Sowieso is men al 5 jaar lang gevreesd voor dit virus en zijn ze echt niet zeker wanneer het toeslaat. Het zal 30% van de bevolking waarschijnlijk raken, en dan voornamelijk de derde wereld waar het immuunsysteem weinig aankan. Dus, wij westerse mensjes: Eet fruit en krijg geen AIDS. Voor de rest, when you die you die. De wereld houdt niet op met draaien, hoe lullig het ook is. That being my honest opinion |
|||
| We have two ears, but only one mouth. So a good leader listens twice as much as he shouts. | ||||
| posted: 01-12-04 23:55 | ||||
|
What are we going to do this night Brain? The same as every night Pinky, trying to take over the WORLD !![]()
mjah tis laat sorry |
|||
| posted: 02-12-04 03:49 | ||||
|
ik denk dat china en nog meer van die dichtbevolkte landen erg geraakt zullen worden met dit virus. tis immers daar zo druk.
Ik denk ook een beetje dat dit virus er gewoon is om de wereld bevolking een beetje uit te dunnen, de wereld is al zo vol. |
|||
| posted: 02-12-04 09:32 | ||||
| Forum - Public Board - Pandemic goes real life ? - 1 2 > | ||||
locked