LoginPassword
Forum - Public Board - Where is my child - <  1  2
Lionh2
Community Moderator
quote:
Castor Wrote:
Als je alleen een view op die database krijgen is het al een stuk veiliger.
Maar ik denk dat Nederland aan een hele hoop andere regels vastzit waardoor ze het niet invoeren.

Thanks, aan jou heb ik wat.

BTW: Iemand klonen en dan het origineel vermoorden? Yeah right!

Je kunt ook van "belangrijke" personen het DNA afschermen (zolang ze belangrijk zijn), dus ook geen read functie meer, alleen voor "specials ops" (die uitgebreid zijn gescreend).

En ik blijf er gewoon bij dat de voordelen opwegen tegen de nadelen hoor. Als iemand bij een misdrijf 1 haar dropt, heb je 'm te pakken.
posted: 21-09-04 23:06  
GreyFox
System Administrator
quote:
[GFF]-Lionh2- Wrote:
[..]
En ik blijf er gewoon bij dat de voordelen opwegen tegen de nadelen hoor. Als iemand bij een misdrijf 1 haar dropt, heb je 'm te pakken.

Euhm, ja. Ik vind een random haar ergens, schiet iemand dood en leg die haar daar neer. Heb je er dan wat aan? Nee.

Zo kan ik nog tal van dingen verzinnen hoe je misbruik kunt maken.

Overigens ben je nog net nergens, met alleen een view op de database. (Btw, Lion, een view wil niet per se zeggen read-only ) Als er iets gevoelig is, kan er gewoon misbruik van gemaakt worden, dat wil je niet.
posted: 22-09-04 00:55  
bN
Rcon Supervisor
quote:
GreyFox Wrote:
[..]

Euhm, ja. Ik vind een random haar ergens, schiet iemand dood en leg die haar daar neer. Heb je er dan wat aan? Nee.

Zo kan ik nog tal van dingen verzinnen hoe je misbruik kunt maken.

Overigens ben je nog net nergens, met alleen een view op de database. (Btw, Lion, een view wil niet per se zeggen read-only ) Als er iets gevoelig is, kan er gewoon misbruik van gemaakt worden, dat wil je niet.

mwhoa zo makkelijk gaat dat niet hoor dat haar neerleggen. de recherche vind heus wel meer dan dat.
posted: 22-09-04 10:32  
GreyFox
System Administrator
Tja, ik blijf erbij, een intelligent persoon kan echt wel een moord plegen zonder dat hij gepakt wordt hoor.
posted: 22-09-04 18:03  
bN
Rcon Supervisor
quote:
GreyFox Wrote:
Tja, ik blijf erbij, een intelligent persoon kan echt wel een moord plegen zonder dat hij gepakt wordt hoor.

maar dat kan nu ook Kan je het net zo goed zo moeilijk mogelijk maken.
posted: 22-09-04 20:58  
Lionh2
Community Moderator
quote:
bN Wrote:
[..]

maar dat kan nu ook Kan je het net zo goed zo moeilijk mogelijk maken.

Ja daarom.

Grey je snapt best wat ik bedoel.
Als er bloed wordt gevonden ofzo dan.
En je kunt toch regelen dat iemand niet helemaal uitsluitend op z'n dna veroordeeld kan worden? Als hij wel een (sluitend en legaal) alibi heeft, dan kan hij het natuurlijk niet geweest zijn.

Maar DNA kan gewoon zeker wel heel erg helpen bij het oplossen van misdrijven.

En bij een verkrachting laat je bijvoorbeeld wel wat anders achter en om dat nou van een andere man te jatten en bij iemand te implementeren?
Dus daar werkt het wel en da's al heel wat, want dan ben je gelijk alle serie-verkrachters kwijt.
posted: 23-09-04 07:20  
GreyFox
System Administrator
Ja, elke verkrachter doet het zeker zonder condoom? Kom op zeg. Ik laat in het midden of ik ervoor of ertegen ben, maar ik ben gewoon bang dat er -met de huidige schrale/achterlijke bevolking op de wereld/in nederland- te makkelijk misbruik van gemaakt kan worden.
posted: 23-09-04 09:35  
bN
Rcon Supervisor
quote:
GreyFox Wrote:
Ja, elke verkrachter doet het zeker zonder condoom? Kom op zeg. Ik laat in het midden of ik ervoor of ertegen ben, maar ik ben gewoon bang dat er -met de huidige schrale/achterlijke bevolking op de wereld/in nederland- te makkelijk misbruik van gemaakt kan worden.

true, maar toch is het beter om het moeilijker te maken. Der is altijd wel een manier om het systeem te manipuleren.
posted: 23-09-04 09:39  
GreyFox
System Administrator
Maar de vraag is of het potentiele misbruik van dit nieuwe systeem opweegt tegen de extra zaken die je ermee oplost. Het oplospercentage van verkrachtingen e.d. ligt toch al redelijk hoog hoor.
posted: 23-09-04 16:50  
bN
Rcon Supervisor
quote:
GreyFox Wrote:
Maar de vraag is of het potentiele misbruik van dit nieuwe systeem opweegt tegen de extra zaken die je ermee oplost. Het oplospercentage van verkrachtingen e.d. ligt toch al redelijk hoog hoor.

tis al een bekend feit dat de misdaad telkens 1 stapje voor loopt op de misdaadoplossers. Zodra er een DNA scan uitkomt zal daar hoogst waarschijnlijk ook wel weer een manier voor gevonden worden, waarbij je het kan omzeilen. Maar zodra je de DNA scan (neem dit even als voorbeeld, zijn meerdere technieken) invoert, zal de lat hoger komen te liggen en misschien betekent dat dat de misdaden sneller, beter en efficienter opgelost kunnen worden. Het hoeft niet per se DE OPLOSSING te zijn(die zal er waarschijnlijk niet zijn), maar de onderzoeken worden efficienter.
posted: 23-09-04 16:58  
Lionh2
Community Moderator
Impulsverkrachters pak je echt wel op deze manier.

En hij kan rustig een condoom gebruiken, maar een paar schaamharen lozen of wat speeksel en hij gaat ook voor de bijl toch?
posted: 23-09-04 18:58  
GreyFox
System Administrator
quote:
bN Wrote:
[..]

tis al een bekend feit dat de misdaad telkens 1 stapje voor loopt op de misdaadoplossers. Zodra er een DNA scan uitkomt zal daar hoogst waarschijnlijk ook wel weer een manier voor gevonden worden, waarbij je het kan omzeilen. Maar zodra je de DNA scan (neem dit even als voorbeeld, zijn meerdere technieken) invoert, zal de lat hoger komen te liggen en misschien betekent dat dat de misdaden sneller, beter en efficienter opgelost kunnen worden. Het hoeft niet per se DE OPLOSSING te zijn(die zal er waarschijnlijk niet zijn), maar de onderzoeken worden efficienter.

Dat begrijp ik ook wel, maar -de misdadiger- is niet de enige persoon die misbruik kan maken van een DNA-database. Daarom trek ik het gewoon in twijfel.
posted: 23-09-04 20:01  
Forum - Public Board - Where is my child - <  1  2
locked