LoginPassword
Forum - Public Board - Where is my child - 1  2  >
Python
System Administrator
We hadden vorige week een college over GPS.
De prof. had iets op internet gevonden om je kinderen op ieder moment te kunnen vinden.

Het is een horloge met daarin een GPS systeem verwerkt. Je kunt dan als ouder op de site inloggen en een keuze maken uit je kinderen. Vervolgens klik je op locate en dan wordt er verbinding gezocht met de horloge van je kind. Als de horloge is gevonden dan krijg je een mooi kaartje waar je tot straat niveau kunt inzoomen.

In Amerika schijnt het een enorme hit te zijn ivm al die ontvoeringen enzo. De horloge is alleen via de site te unlocken, op een andere manier is het ding niet uit te doen (mja mayb met een flex ofso).

Echter. In huis, gebouwen met veel staal, etc etc is de ontvangst natuurlijk erg zwak netzoals bij normale GPS. Een andere nadeel is de stroomvoorziening. Het ding werkt gewoon op batterijtjes die natuurlijk leeg kunnen gaan.

Wat vinden jullie hier nu van? Het is toch wel erg met de wereld gesteld dat dit soort dingen tegenwoordig al nodig zijn...

Voor diegene die het zelf willen bekijken: Wherify
Hier kun je de demo bekijken. Klik gewoon eens verder en kijk tot op welk niveau het gaat (gebruik de zoom fucntie bij laatste schermpje)
posted: 19-09-04 20:21  
ViRaX
Member
Ik vind het eigenlijk maar onzin, maar toen je over ontvoeringen begon veranderde mijn mening wel.

Een ouder wil natuurlijk altijd weten waar zijn kind is, en als het gewoon een jong iemand is van rond de 8 zou dat misschien ook wel handig zijn, maar moet je op je 12e ook nog zo'n hoorloge? Dan kun je ook ontvoert worden... En als het een hit wordt? Dan checkt de ontvoerder eerst wel of het kind zo'n hoorloge heeft...

Dusss denk niet echt dat het zo succesvol werkt als ze in Amerika denken.
posted: 19-09-04 20:31  
Cobra
Member
ik vind het opzich geen slecht idee maar zoals virax ook al zegt als het een hit word zal die ontvoerder dat eerst het kind wel nakijken of die geen horloge bij zicht heeft en heeft dat kind dat wel dan zal die heus wel dat horloge afpakke en weggooien
posted: 19-09-04 21:03  
r0x-
Member
[cliché] Waar gaat dit heen met de wereld [/cliché]

Het slaat toch volkomen NERGENS op dat deze dingen worden ontworpen. De mensen worden bang voor alles wat er hedendaags in de wereld gebeurt. De ontvoerders, terroristen etc. krijg zo steeds meer macht, ze kunnen steeds meer eisen stellen want 'ANDERS gaan we een station opblazen, anders doen we dit, anders doen we dat' . 9 van de 10 keer gebeurt er niks. Ik begrijp heus wel dat het handig is als je ontvoert wordt ofzo, maar gaan we nu niet té ver? Als het zo door gaat hebben over 100 jaar alle 'evil' mensen de macht over de hele wereld.

Just my 2 centjes

r0x-
posted: 19-09-04 21:15edited: 19-09-2004 21:15, by r0x-  
bN
Rcon Supervisor
quote:
r0x- Wrote:
[cliché] Waar gaat dit heen met de wereld [/cliché]

Het slaat toch volkomen NERGENS op dat deze dingen worden ontworpen. De mensen worden bang voor alles wat er hedendaags in de wereld gebeurt. De ontvoerders, terroristen etc. krijg zo steeds meer macht, ze kunnen steeds meer eisen stellen want 'ANDERS gaan we een station opblazen, anders doen we dit, anders doen we dat' . 9 van de 10 keer gebeurt er niks. Ik begrijp heus wel dat het handig is als je ontvoert wordt ofzo, maar gaan we nu niet té ver? Als het zo door gaat hebben over 100 jaar alle 'evil' mensen de macht over de hele wereld.

Just my 2 centjes

r0x-

die horloges zijn niet ontworpen om voor ouders hun kinderen terug te vinden. We zijn nu eenmaal bezig met zoveel mogelijk techniek in alledaagse dingen te stampen.
posted: 19-09-04 21:41  
Lionh2
Community Moderator
Ehmz, dit is echt niet alleen om je kind terug te vinden bij een ontvoering.
Ook gewoon als je 'm zoekt voor het eten of gewoon om zeker te weten dat er niks met 'm gebeurt enzovoorts. Gewoon een veilig gevoel zou me dat geven tbh.

En wat ontvoeringen betreft: Ik denk dat het preventief werkt, dus je maakt wel minder kans dat je kind ontvoerd wordt.
posted: 19-09-04 22:41  
ViRaX
Member
Mja dat het preventief werkt heb je inderdaad wel gelijk in ja...

Maar je kind 24/7 in de gaten houden waar hij zit vind ik ook niet helemaal gezond als ouder zijnde (dus alleen voor een ontvoering zou het bijv handig zijn, maar dan moet het dus wel 100% werken en niet dat hij het horloge afdoet en dan het kind ontvoert).

Hoe ik het zou willen zien in de toekomst:
Alle mensen een chip ter grote van een speldenknopje. Dan kun je zien waar iemand uithangt, maar dit mag alleen gebruikt worden in noodgevallen, dus als je kind (of familielid) niet terugkomt en je wilt melden dat hij ontvoert is, dan kunnen ze kijken waar hij is).

En verder ook iedereen zn dna registreren, fuck die privacy wetgeving maar, kdenk dat dat een heleboel problemen zou kunnen oplossen. (maar goed das offtopic).

Dus met een chip waar je alleen gegevens kan laten opzoeken in noodgevallen, dus niet: mmmm even kijken waar mn zoontje nu weer uithangt.

Nadeel is natuurlijk dat die chips misschien ook weer onschadelijk gemaakt kunnen worden met een of ander apparaat, of dat ze gewoon een stuk van je huid afsnijden
posted: 19-09-04 22:52  
zuck
Member
quote:
ViRaX Wrote:
Mja dat het preventief werkt heb je inderdaad wel gelijk in ja...

Maar je kind 24/7 in de gaten houden waar hij zit vind ik ook niet helemaal gezond als ouder zijnde (dus alleen voor een ontvoering zou het bijv handig zijn, maar dan moet het dus wel 100% werken en niet dat hij het horloge afdoet en dan het kind ontvoert).

Hoe ik het zou willen zien in de toekomst:
Alle mensen een chip ter grote van een speldenknopje. Dan kun je zien waar iemand uithangt, maar dit mag alleen gebruikt worden in noodgevallen, dus als je kind (of familielid) niet terugkomt en je wilt melden dat hij ontvoert is, dan kunnen ze kijken waar hij is).

En verder ook iedereen zn dna registreren, fuck die privacy wetgeving maar, kdenk dat dat een heleboel problemen zou kunnen oplossen. (maar goed das offtopic).

Dus met een chip waar je alleen gegevens kan laten opzoeken in noodgevallen, dus niet: mmmm even kijken waar mn zoontje nu weer uithangt.

Nadeel is natuurlijk dat die chips misschien ook weer onschadelijk gemaakt kunnen worden met een of ander apparaat, of dat ze gewoon een stuk van je huid afsnijden

in iedereen een chip stoppen? :/

dan zie ik de hele wereld nog liever gebombardeerd worden waardoor we weer in de steentijd terugvallen.. als die kuttechniek van tegenwoordig.. tis handig, maar het moet wel ff leuk blijven..
posted: 20-09-04 07:39  
ViRaX
Member
Wat is er niet leuk aan dat als iemand vermist is je kunt kijken waar hij is????

quote:
zuck Wrote:
[..]
maar het moet wel ff leuk blijven..

Ja, als je kind vermist is en na een maand nog niet is teruggevonden, dan blijf je als ouder toch nog ergens hopen dat ie nog leeft maar je zal altijd de twijfel in je leven hebben wat er met je kind is gebeurd. Als jij dat onder "wel ff leuk blijven" verstaat moeten we inderdaad niet met zo'n chip beginnen
posted: 20-09-04 08:58edited: 20-09-2004 09:00, by ViRaX  
bN
Rcon Supervisor
quote:
zuck Wrote:
[..]

in iedereen een chip stoppen? :/

dan zie ik de hele wereld nog liever gebombardeerd worden waardoor we weer in de steentijd terugvallen.. als die kuttechniek van tegenwoordig.. tis handig, maar het moet wel ff leuk blijven..

Nog nooit demolition man gezien of minority report. Daar was iedereen geregistreerd , tis denk ik de volgende stap de toekomst in. Of misschien deus ex 1/2 stijl, met nano technologie iedereen verenigen. (of juist niet, tis maar hoe je hem gespeeld hebt )

iig in iedereen een chip stampen is nog niet eens zo slecht. Het moet alleen wel een waterdicht systeem zijn.
posted: 20-09-04 09:03  
RapidFire
Member
quote:
bN Wrote:
Het moet alleen wel een waterdicht systeem zijn.

Dat is mijn enige bezwaar: hoe weet je wat ze in je stoppen? ik zou het eng vinden als er ineens RECLAME voor mn gezicht pop-upt
posted: 20-09-04 12:21  
bN
Rcon Supervisor
quote:
RapidFire Wrote:
[..]

Dat is mijn enige bezwaar: hoe weet je wat ze in je stoppen? ik zou het eng vinden als er ineens RECLAME voor mn gezicht pop-upt

mja das dus het probleem. geen enkel systeem is waterdicht
posted: 20-09-04 13:00  
RedBull
Member
quote:
bN Wrote:
[..]

mja das dus het probleem. geen enkel systeem is waterdicht

loop je door een winkelstraat, zie je een vet lekker wijf, zie je haar gezicht:
"windows heeft een ongeldige actie uitgevoerd en zal nu worden afgesloten"

kut
Wars have never hurt anybody except the people who die.
Salvador Dali
posted: 20-09-04 16:00  
Pulse
Advisor
ach het zal mij niet zoveel boeien. Ik bedoel zo'n horloge heeft toch geen nut tijdens het ontvoeren, de ontvoerders zullen het wel af doen oid. Een biometrische identiteits kaart/chip is iets te Big Brother achtig voor mij.
Maar ik ben het wel met Piet eens, verplicht iedereen z'n DNA af te staan (vanaf de geboorte al).

/offtopic
nice sig trouwens piet
onkruid vergaat niet zullen we maar zeggen..
posted: 20-09-04 16:57  
zuck
Member
voordat het zover komt ben ik hopelijk al van deze wereld af
posted: 20-09-04 17:44  
bN
Rcon Supervisor
quote:
Pulse Wrote:
ach het zal mij niet zoveel boeien. Ik bedoel zo'n horloge heeft toch geen nut tijdens het ontvoeren, de ontvoerders zullen het wel af doen oid. Een biometrische identiteits kaart/chip is iets te Big Brother achtig voor mij.
Maar ik ben het wel met Piet eens, verplicht iedereen z'n DNA af te staan (vanaf de geboorte al).

/offtopic
nice sig trouwens piet

DNA afstaan geeft in de toekomst ook weer problemen. met genetische manipulatie en klonen etc. Kunnen ze je vermoorden en dingen veranderen zonder dat mensen het weten. beetje extreem maar toch. Daarnaast vind ik het beter als je je retinal print gewoon achterlaat, net zoals in minority report.
posted: 20-09-04 18:09  
Lionh2
Community Moderator
Minority report eunt.

DNA afstaan moet gewoon.
Oplossing om misbruik te voorkomen is het op te slaan op een stand-alone netwerk (dus geen connectie naar buiten) in een "fort Knox" achtige omgeving. Knappe jongen die daarbij komt (als de bewaking goed is). En natuurlijk geen USB poorten of whatsoever op die computers, anders maak je het wel erg makkelijk.
Maar ik ben minder bang voor misbruik dan dat ik enthousiast ben over de voordelen:
- Moorden / andere misdrijven in één keer opgelost
- Erfelijke ziektes snel kunnen constateren en hopelijk tijdig ingrijpen en die mensen daardoor een langer leven schenken
posted: 21-09-04 18:15  
Pulse
Advisor
quote:
[GFF]-Lionh2- Wrote:
Minority report eunt.

DNA afstaan moet gewoon.
Oplossing om misbruik te voorkomen is het op te slaan op een stand-alone netwerk (dus geen connectie naar buiten) in een "fort Knox" achtige omgeving. Knappe jongen die daarbij komt (als de bewaking goed is). En natuurlijk geen USB poorten of whatsoever op die computers, anders maak je het wel erg makkelijk.
Maar ik ben minder bang voor misbruik dan dat ik enthousiast ben over de voordelen:
- Moorden / andere misdrijven in één keer opgelost
- Erfelijke ziektes snel kunnen constateren en hopelijk tijdig ingrijpen en die mensen daardoor een langer leven schenken

^^
retinal scan valt (net zoals jij zegt met kloneren) ook te vervalsen, en op een veel gemakkelijkere wijze dan klonen (lens oid)
onkruid vergaat niet zullen we maar zeggen..
posted: 21-09-04 18:27edited: 21-09-2004 18:28, by Pulse  
GreyFox
System Administrator
Hoe wil je gebruik maken van een DNA Database als niemand er toegang toe heeft? En aangezien in principe elke law-enforcement pik erbij kan, is het bij voorbaat niet veilig te noemen.
posted: 21-09-04 19:48  
Castor
System Administrator
Als je alleen een view op die database krijgen is het al een stuk veiliger.
Maar ik denk dat Nederland aan een hele hoop andere regels vastzit waardoor ze het niet invoeren.

Study everything, you'll find something you can use - Jason Bourne
posted: 21-09-04 20:45  
Forum - Public Board - Where is my child - 1  2  >
locked