| Forum - Tech Board - Normale temperatuur Grafische kaart - 1 2 > | ||||
|---|---|---|---|---|
|
hoidie,
Wat is een voor de pc veilige temperatuur van de grafische kaart ? En wanneer begint het een beetje uit de hand te lopen ? 50°C , 60°C , 70°C , 80°C ... ? cya |
|||
| posted: 31-08-04 11:26 | ||||
|
50-60 is prima, 80 isniegoe. | |||
| Doubt is not a pleasant state of mind, but certainty is absurd. - Voltaire | ||||
| posted: 31-08-04 11:31 | ||||
|
Okee,
Het lijkt wel warm hé ... zo'n 62° ... Ik dacht wel dat het normaal kon zijn na een tijdje doom3 te spelen ofzo ... In elk geval zitten we dus goed
cya |
|||
| posted: 31-08-04 11:46 | ||||
|
pfff that's a whole lot of crap.
grafische kaarten kunnen wel eens de 100 graden halen en dat overleven goe. 80° kunnen ze dus wel degelijk. 70° is die van mij nu en das best normaal. |
|||
| posted: 31-08-04 13:03 | ||||
|
Vroeger d8 ik altijd dat pc's niet goed werdern bij 30 graad en dat ze normaal liepen op 10 Toen ik ontdekte dat onze processor op 50 graad draaide schrok ik me echt dood |
|||
| posted: 31-08-04 13:47 | ||||
|
Zolang ik geen hittebestendige kleding moet aandoen tijdens het gamen of zolang ik geen verdachte barbequegeur verspreid na het checken van mijn email moet ik me dus geen zorgen maken ?
Ik zou wel graag iets meer willen lezen over temperaturen bij grafische kaarten ... links welkom |
|||
| posted: 31-08-04 13:47 | ||||
|
quote: this is more like it inderdaad, 80 is nog wel te doen. Ga alleen niet veel hoger... |
|||
| posted: 31-08-04 13:48 | ||||
|
Bij welke temperatuur draait uw Gfx kaart op toast modus en mag ik hem gebruiken als dure onderzetter ?
|
|||
| posted: 31-08-04 13:49 | ||||
|
moeilijk te zeggen. verschilt per kaart, hij draait niet op een constante temperatuur, er is geen duidelijke grens, etc.
maar zowieso, hoe warmer, hoe slechter voor de levensduur. Ga het gewoon niet testen... zet desnoods 2 fans in je pc voor 5 euro per fan |
|||
| posted: 31-08-04 14:20 | ||||
|
quote: http://www.google.nl Dik veel links als je ff zoekt |
|||
| posted: 31-08-04 14:23 | ||||
|
Mijn temp is ATM: 40 C | |||
|
Study everything, you'll find something you can use - Jason Bourne |
||||
| posted: 31-08-04 14:23 | ||||
|
80 is te doen, heb het gehad met me oude GeForce Ti4600 toen ik er een zalman koelelement erop had geplaatst (zo'n heatpipe geval) heb er nooit problemen mee gehad totdat ie dood ging (te ver overclockt zonde )
|
|||
| onkruid vergaat niet zullen we maar zeggen.. | ||||
| posted: 31-08-04 14:57 | ||||
|
Lol, en ik schrikken als mn kaartje 50 word. | |||
| posted: 31-08-04 15:41 | ||||
|
Zeker het bekijken waard ...
Wat er gebeurd na verwijdering van koeling van processoren! Nu weet ik toch waarom ik een Intel heb mwhahahahahahahhahaha MWHAHAHAHAHAHHAAHAHHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
http://www.pantherproducts.co.uk/weblogs/axs/ax.pl?http://www12.tomshardware.com/images/THG_CPU_Cooling.zip (rename eventueel het gedownload bestand naar een blabla.zip als de naam beetje raar is) |
|||
| posted: 31-08-04 16:02edited: 31-08-2004 16:03, by histike | ||||
|
ja das cker dat hele oude filmpje? want vanaf de KT-6 serie hebben ze al diezelfde beveiliging als bij intel (XP, Athon, 64 bit procs ect) | |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
| posted: 31-08-04 16:12 | ||||
|
quote: mjah dat filmpje is al aardig oud de thermo protection van AMD doet op dit moment niet onder voor die van Intel quote: En wat je hier typt getuigt niet van echt diepe kennis van zaken, sinds de K7 serie revisies na Thunderbird, is de AMD geen "heethoofd" meer. Tentijde van de Thunderbird wilde de proc's nogal heet worden maar sinds thoroughbred, applebred en alle andere (zoals de K8 chips, sledgehammer en clawhammer) zijn de temperaturen gewoon normaal, het is nu zelfs zo dat de Prescott (de core van de laatste intels) zeker als deze op 3.6Ghz geklokt word een thermal rating heeft gekregen van 103 Watt, dit is veel meer dan elke andere AMD. Dus voordat je dit soort dingen gaat blaten, lees de stof erop na. |
|||
| posted: 31-08-04 17:01 | ||||
|
quote: Je kunt het een 'domme gebruiker' bijna niet kwalijk nemen dat hij de achterlijke verkooppraatjes van een winkelier napraat. |
|||
| posted: 31-08-04 17:13 | ||||
|
hehehe, jammer dat ik zo lomp ben ... snik | |||
| posted: 31-08-04 18:18 | ||||
|
quote: Maar toch wel een beetje Dat iemand zulke dingen gaat verkondigen in een TECH forum zonder wel helemaal zeker te weten of ie ook maar een beetje in de buurt van de waarheid komt...
|
|||
| posted: 31-08-04 19:01 | ||||
|
Hmm... al stilgestaan bij mij extreem serieus gedrag in deze laatste posts in deze thread ?
Je hebt mijn evil plan om AMD te dwarsbomen helemaal om zeep geholpen man ... Daar ging mijn geniaal idee hahah Even serieus... Moest ik een oordeel willen vellen over hardware zou ik bij mijn mening wel degelijke argumenten zetten en dat deed ik dus niet. Was mijn post misschien wel eens om te lachen bedoelt ? (MWHUAHAHAHAHAH ?)
cya |
|||
| posted: 31-08-04 19:52 | ||||
| Forum - Tech Board - Normale temperatuur Grafische kaart - 1 2 > | ||||
locked

(te ver overclockt zonde )